نگاهی به آپشن‌های خاص مایباخ ۲۰۱۸

 در سال ۲۰۱۲ به‌دلیل مسائل مالی مرتبط به فروش خودروهایش، این شرکت از دایره برندهای لوکس بازار حذف شد اما در کمتر از ۲ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۴، مدیران شرکت دایملر اعلام کردند که قصد دارند برند جدید و مجزایی برای خودروهای فوق‌لوکس خود عرضه کنند و قصد دارند نام «Maybach» را ‌روی آن قرار دهند. از آن پس خودروهای فوق‌لوکس آلمانی ساخته شرکت بنز با برند Mercedes-Maybach پا به بازار گذاشتند. در این مطلب نگاهی کوتاه به خاص‌ترین آپشن‌های مدل‌های ۲۰۱۸ از این برند جذاب و لوکس آلمانی می‌اندازیم.

سیستم صوتی Burmester
برمستر که یک برند سیستم صوتی بسیار مطرح آلمانی است، از سال ۱۹۷۷ کار خود را آغاز کرده ‌و به ‌صورت اختصاصی سیستم صوتی خودروهای لوکس آلمانی مانند بنز و پورشه را می‌سازد. در مایباخ S کلاس ۲۰۱۸ از سیستم صوتی برمستر بسیار پیشرفته‌ای استفاده شده است. این سیستم صوتی از ۲۴ بلندگو و ۲۴ آمپلی‌فایر مجزا بهره می‌برد که می‌تواند مجموعا قدرتی معادل ۱۵۴۰ وات را به سرنشینان خودرو ارائه دهد. این سیستم صوتی خاص با ترکیبی مشابه برای خودرو بوگاتی ویرون هم مورد استفاده قرار گرفته است.

سیستم نورپردازی داخلی
شاید به جرات بتوان یکی از متفاوت‌ترین بخش‌های مرسدس‌های مایباخ را همین سیستم نورپردازی مولتی‌کالر داخلی دانست. این سیستم که به صورت الکترونیکی می‌تواند طیف بی‌پایانی از رنگ‌ها را از طریق لامپ‌های LED بسیار کوچک که در تمام فضای داخلی خودرو به صورت استادانه‌ای جاگذاری شده‌اند، تشکیل دهد و فضای داخلی خودرو را درست بر اساس میل سرنشینان تنظیم کند.

سیستم تعلیق Magic Body Control
بنز پس از ۷ سال تحقیق و توسعه فناوری‌های سیستم تعلیق و فرمان سیستمی را به بازار ارائه کرد که شاید بتوان آن را یکی از هوشمندانه‌ترین اختراعات بشر دانست. Magic Body Control یک سیستم ترکیبی از الکترونیک و مکانیک است که به‌صورت فوق‌العاده‌ای می‌تواند ثبات یک اتاق ۲تنی را در شرایط ناهموار جاده تضمین کند. فرآیند کار این سیستم به این نحو است که سطح جاده با دقت ۱۰ میلی‌متر توسط دوربین نصب شده در بالای آینه وسط تا سرعت‌های کمتر از ۱۲۲ کیلومتر تا فاصله ۱۵ متر از جلو خودرو اسکن می‌شود، سپس دیتای دریافت‌شده از دوربین توسط سیستم Active Body Control به سیستم برقی نصب شده ‌روی سیستم تعلیق منتقل می‌شود تا آن سیستم به صورت لحظه‌ای میرایی فنرهای هر چرخ را به صورت مجزا و به نسبت موانع مسیر نرم یا سفت کند تا کمترین میزان فشار و ضربه به داخل اتاق خودرو منتقل شود. عملکرد این سیستم به نحوی است که می‌تواند اثر افتادن یک چرخ در چاله و یا رد‌شدن از روی یک دست‌انداز را تقریبا خنثی کند و به این ترتیب سرنشینان S-Class تقریبا هیچ احساسی از فراز و نشیب‌های جاده نخواهند داشت!

Landaulet
در سال ۲۰۱۷ بنز برای نخستین‌بار اقدام به ساخت نمونه مایباخ برای مدل G-Class خود کرد. این خودرو که با کد G650 شناخته می‌شود نخستین SUV تولید شده با نام Maybach است. از جمله خاص‌ترین نکاتی که می‌توان در مورد این خودرو گفت، سیستم کانورتیبل برای ۲سرنشین عقب است. از آنجا که این خودرو در واقع لوکس‌ترین نمونه از G-Class است، ۲ صندلی عقب آن به صورت کاملا مجزا و با فاصله از صندلی‌های جلو نصب شده‌اند و سیستم  Landaulet در واقع به مفهوم کانورتیبلی است که سقف را فقط برای ۲ سرنشین عقب باز می‌کند. در واقع مالک این خودرو می‌تواند تصمیم بگیرد که می‌خواهد در هوای آزاد تنفس کند و آفتاب بگیرد و یا اینکه می‌خواهد در فضای کاملا بسته به موسیقی گوش‌کند و یا استراحت کند! از دیگر نکات جالب در مورد این خودرو این است که تنها ۹۹ دستگاه از این مدل به تولید خواهند رسید و قیمت پایه آنها حدود ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود!

ساعت لوکس Schaffhausen
برند IWC یا International Watch Co. که از سال ۱۸۶۸ فعالیت خود را آغاز کرده است، بی‌شک یکی از مطرح‌ترین برندهای ساعت در جهان به‌حساب می‌آید. ساعت آنالوگ‌ نصب‌شده ‌‌روی داشبورد خودروهای مایباخ از این برند انتخاب می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.