به زودی قرارداد ساخت موتور یورو ۵ و ۶ خودرو با یک شرکت چینی منعقد می شود

برات قبادیان در حاشیه نشست مشترک با مدیران شرکت FAW افزود : الان موضوع استانداردهای صنعت خودرو به ویژه قوای محرکه مثل موتور برای ما مهم است چرا که قبلا در حوزه موتور خودرو یورو ۲ را داشتیم و بعد از آن برای یور ۴ و ۵ و ۶ در صدد ساخت و انتقال تکنولوژی هستیم.

قبادیان تصریح کرد : شرکتFAW شرکتی است که تکنولوژی ساخت موتور را در تمام کلاسهای خودروی سواری و تجاری و حمل و نقل دارد و بنابر این در انتقال تکنولوژی برای کشور ما مفید است.

وی تاکید کرد : این قرارداد چند ویژگی و دستاورد ویژه دارد که اولین بخش آن انتقال تکنولوژی است و نیز سرمایه گذاری که از طرف ایرانی شرکت مشترک تاسیس می کنند و علاوه بر انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی بحث اشتغال و تولید هم بسیارمهم است .

قبادیان ادامه داد : نکته دیگر پیاده سازی استاندارد یورو ۶ است که قرار است این شرکت چینی استاندارد ۵ را در اختیار ما قرار دهد و یورو ۶ را هم در یک زمان مشخص برای موتورهای خودروهای ساخت داخل ما اجرایی کند .

قبادیان در ادامه با تشریح جزییات این قرار داد اضافه کرد : شرکت FAW قول داده است کار را با ۱۰۰ هزار دستگاه موتور در تمام کلاسهای خودرویی شروع کند وبرای آینده این را به نتیجه مطلوب می رساند.

وی آغاز عملیات اجرایی و تولید موتورهای یورو ۵ را ظرف ۹ ماه تا یکسال آینده اعلام کرد و افزود : این پروژه ، پروژه ملی و اساسی خواهد بود که مزایایی ویژه ای را برای ما به دنبال دارد.

قبادیان با تشریح سابقه فعاللیت شرکت FAW چسنی در ایران گفت : این شرکت قبلا هم با بخشهای خودرویی شرکتهای داخلی در حال کار بوده است اما تا الان بحث انتقال تکنولوژی مطرح نبوده و این جلسه پایه کاری برای آینده خواهد بود.

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت اظهار کرد : طی روزهای آینده قرار این پروژه نهایی می شود و درحال مشخص کردن جا و مکان تاسیس شرکت مشترک هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.