خبر بد برای بازار خودروهای وارداتی ؛ اضافه شدن ۱۰ درصد ارزش گمرکی به عوارض واردات خودرو

از چند روز گذشته با حذف ارز مبادله ‌ای مبنای ارزی تعرفه گمرکی تغییر کرده و هزینه‌ های واردات خودرو و مواد اولیه موردنیاز تولید افزایش یافته است.

اما در زمینه واردات خودروهای کامل با توجه به تک نرخی شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی، انتظار کاهش قیمت خودروها در بازار وجود داشت ولی حالا خبر می رسد که از فرودین امسال، بند جدیدی به قانون واردات خودرو به کشورمان اضافه شده است.

A1F58552 521F 4050 B68F 353AEB5E5E6E - خبر بد برای بازار خودروهای وارداتی ؛ اضافه شدن ۱۰ درصد ارزش گمرکی به عوارض واردات خودرو

مهدی دادفر در گفت و گویى با اشاره به بند ۷ دستورالعمل صادر شده در تاریخ ۲۸ اسفند ماه که مانعی دیگر در مسیر واردات خودرو به شمار می رود، گفت: در بودجه امسال و جدول شماره ۳ بخش درآمدها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور، پیش بینی شده به میزان ۱۰ درصد ارزش گمرکی خودروهای بنزین سوز به عنوان درآمد حاصل از وضع عوارض خودرو،طی ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۱ از واردکنندگان اخذ شود.

FB1B9D38 7ECA 49C2 912A CA7F62A287B1 - خبر بد برای بازار خودروهای وارداتی ؛ اضافه شدن ۱۰ درصد ارزش گمرکی به عوارض واردات خودرو
خودروهای وارداتی

او افزود: بر اساس پیگیری های انجام شده از سوی انجمن، اعلام شده که این بند از منابع درآمدی معین شده در بودجه سال ۹۷ است در حالی که پیش از این واردکنندگان ملزم به پرداخت چنین هزینه هایی نبودند.
دادفر اظهار کرد: واردکنندگان در ابتدا و همزمان با ابلاغ این دستورالعمل گمان می کردند که این میزان همان ۱۰ درصد مربوط به ناجا و شماره گذاری خودروها است که با پیگیری های انجام شده مشخص شد بند جدید متفاوت بوده که براین اساس پیگیری ها برای مشخص شدن آن همچنان ادامه دارد.

با چنین شرایطی به نظر می رسد که نسبت به سال گذشته در حدود ۵ تا ۱۰ درصد به هزینه واردات خودروها اضافه شود، حالا باید منتظرماند و دید که کاهش قیمت دستوری دلار می تواند در نهایت کفه ترازو قیمت خودروهای وارداتی رابه سمت کاستن پیش ببرد یا با افزوده شدن چنین بندهایی شاهد افزایش بیش از پیش قیمت ها خواهیم بود؟

 

خودروهای وارداتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.