محبوبیت هاوال کار دستش داد

ودیعه پیش بینی شده برای این شاسی بلند پرطرفدار برای موعد تحویل تیرماه ۵۰ میلیون تومان و برای تحویل در مردادماه ۳۵ میلیون تومان بود.

هاوال تنها پس از بازگشایی سایت خرید شاهد ثبت اطلاعات ۱۲ هزار خریدار بود. از آن جا که قیمت این خودرو با در نظر گرفتن هزینه های جانبی همچون بیمه، شماره گذاری ( حدود ۱۵ میلیون تومان) و پرداخت هزینه گمرکی بیش از ۳۰ درصد از قیمت خودرو مشابه در چین و دبی با در نظر گرفتن تعرفه صفر برای واردات CBU ارزان تر است، طبیعی است که علاوه بر چنین تقاضایی، شاهد بازار سیاه آن باشیم. اتفاقی که تنها ساعاتی پس از پایان ثبت نام و تکمیل ظرفیت فروش این خودرو اتفاق افتاد.
این روند در گذشته و در برخی از خودروهای پرطرفدار نیز دیده شده بود. دلالانی که به واسطه علاقمندی مردم به خودرویی خاص، اقدام به فروش حواله خودروها با قیمت هایی بالاتر از قیمت خرید کردند و هاوال H2 نیز از این قاعده مستثنی نشد. امروز قیمت حواله این خودرو با موعد تحویل مرداد ماه در برخی از سایت های خرید و فروش خودرو به ۴۰ میلیون تومان هم رسید. کسب سودی ۵ میلیون تومانی در ظرف مدت زمانی کوتاه از سوی دلالانی که تنها برای کسب سود اقدام به خرید کرده و مصرف کننده واقعی را با چالش ” ظرفیت فروش تکمیل شد” مواجه کردند.
بازار سیاه هاوال تنها نمونه ای از ورود واسطه ها به بازار خودرو است. واسطه هایی که در سال های گذشته بازار خودرو را به چالش کشیده و ضررهای زیادی را به مصرف کنندگان واقعی تحمیل کرده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.