7 هاچ‌بکی که به جاداری کراس‌اوورها طعنه می‌زنند!

این روزها هاچ‌بک‌هایی تولید می‌شوند که برخی کراس اوورها به خاطر جادار بودن محفظه بارشان کلاه را به احترام از سر برمی‌دارند.

2018 Hyundai Elantra GT cargo space 05 - 7 هاچ‌بکی که به جاداری کراس‌اوورها طعنه می‌زنند!
حمل اشیای زیاد در خودروها می‌تواند به یک کار سخت تبدیل شود. هیچ‌چیزی عصبانی کننده تر از این نیست که برای جابجای وسایل خود چندین بار یک مسیر را رفته و بازگردید. زمانی که بفهمید با داشتن یک خودروی جادارتر می‌توانید این فاصله را بسیار کمتر کنید عصبی‌تر خواهید شد!

2017 Kia Sportage trunk - 7 هاچ‌بکی که به جاداری کراس‌اوورها طعنه می‌زنند!
اینجاست که جذابیت کراس اوورها نمایان می‌شود. اکثر این خودروها سواری مشابه با یک سدان ۴ درب عادی دارند اما به خاطر فاصله بین محوری بیشتر و ابعاد بزرگ‌تر، کراس اوورها فضای بار زیادی دارند که خیال خانواده‌ها از بابت حمل وسایل را راحت می‌کنند.

اما کلاس خودرویی دیگری هم وجود دارد که علیرغم ابعاد بدنه کوچک‌تر فضای بار مشابهی را ارائه می‌کنند: هاچبک ها! خب بیایید نگاهی به بهترین هاچبک های بازار از نظر فضای بار می‌اندازیم. با ما همراه باشید!

  • هوندا فیت ۲۰۱۸

fit sport trunk - 7 هاچ‌بکی که به جاداری کراس‌اوورها طعنه می‌زنند!
همان‌گونه که از نام خودرو برمی‌آید، هوندا فیت فضای بار باورنکردنی ۱۶۱۴ لیتری در زمان تا شدن صندلی‌ها ارائه می‌کند. توانایی فیت برای بلعیدن وسایل بیشتر در بدنه‌ای کوچک همانند یک شعبده است بنابراین از اینکه هوندا صندلی‌های این خودرو را جادویی می‌نامد ما را متعجب نمی‌کند.

به این موضوع باید جادارتر بودن فیت نسبت به کراس اوورهای کامپکتی همچون جیپ رانگلر ۲۰۱۹ (فضای بار ۱۵۵۴ لیتر) را اضافه کنیم.

  • کیا فورته ۵ مدل ۲۰۱۸

myforte515 - 7 هاچ‌بکی که به جاداری کراس‌اوورها طعنه می‌زنند!
هاچبک کیا فورته/سراتو با فضای بار ۱۵۸۶ لیتری خود فاصله زیادی به هوندا فیت ندارد. حتی بهتر اینکه فورته در زمان استفاده از صندلی‌های عقب فضای بسیار مفید ۶۵۱ لیتری دارد که در مقایسه با فضای بار ۴۸۱ لیتری فیت کاملاً زیاد است.

ما فکر می‌کنیم فورته به عنوان پکیجی کامل بسیار به فیت نزدیک است زیرا فضای بار بسیار شگفت‌انگیزی را هم در حالت استفاده از صندلی‌های ردیف دوم و هم در زمان خواباندن آن‌ها ارائه می‌کند.

  • سوبارو ایمپرزا هاچبک ۲۰۱۸

2017SubaruImpreza023 - 7 هاچ‌بکی که به جاداری کراس‌اوورها طعنه می‌زنند!
سوبارو ایمپرزا هاچبک در زمان استفاده از تمامی صندلی‌ها فضای بار ۵۸۹ لیتری دارد؛ اما زمانی که صندلی‌های ردیف دوم را بخوابانید فضای ۱۵۶۶ لیتری به شما خوش‌آمد خواهد گفت! این هاچبک فضای بار بیشتری در مقایسه با برادر سدانش دارد. هاچبک ها معمولاً طولی مشابه با نسخه‌های سدان خود دارند اما در اینجا ما هاچبکی را داریم که شبیه بوده اما جادارتر است و احتمالاً پارک کردن آن نیز آسان‌تر از نمونه سدان می‌باشد.

  • فولکس‌واگن گلف ۲۰۱۸

2018 Volkswagen Golf GTI cargo - 7 هاچ‌بکی که به جاداری کراس‌اوورها طعنه می‌زنند!
فولکس‌واگن گلف مربعی‌ترین شکل بدنه را در کلاس خود داشته و این امر باعث شده هاچبک محبوب آلمانی فضای بار ۶۵۱ لیتری در زمان استفاده از صندلی‌ها و فضای ۱۵۰۱ لیتری در زمان خواباندن صندلی‌های ردیف دوم داشته باشد. موضوع فوق‌العاده اینکه گلف علیرغم ارائه فضای کمتر در برابر فیت و فورته ۵ محفظه بار کاربردی‌تری دارد مخصوصاً زمانی که صندلی‌ها برپا باشند. این موضوع در شرایط واقعی گلف را گزینه‌ای برتر نشان می‌دهند.

  • شورولت کروز هاچبک ۲۰۱۸

2017 Chevrolet Cruze Hatch NAIAS 2016 Live 019 - 7 هاچ‌بکی که به جاداری کراس‌اوورها طعنه می‌زنند!
کروز هاچبک از نظر محفظه بار در طیف پایینی این خودروها قرار می‌گیرد؛ اما حتی محفظه بار ۱۳۳۱ لیتری این خودرو نیز رقیب بسیاری از کراس اوورهای ساب کامپکت است. فضای ۷۰۸ لیتری بار کروز هاچبک در زمان استفاده از صندلی‌ها با خودروهایی همچون جیپ چروکی ۲۰۱۹ قابل مقایسه است.

  • هوندا سیویک هاچبک ۲۰۱۸

2017HondaCivicHatchback017 - 7 هاچ‌بکی که به جاداری کراس‌اوورها طعنه می‌زنند!
هوندا اخیراً سیویک هاچبک را دوباره به مشتریان آمریکایی معرفی کرده است. سیویک همواره به عنوان خودرویی خوب و همه‌کاره مطرح بوده و فرم بدنه هاچبک آن نیز به خریداران این فرصت را داده تا از فضای بار ۷۲۸ لیتری در زمان استفاده از تمامی صندلی‌ها استفاده کنند. زمانی که صندلی‌های عقب خوابانده شوند این فضا به ۱۳۰۸ لیتر می‌رسد.

  • هیوندای الانترا GT 2018

Elantra GT cargo area seats folded - 7 هاچ‌بکی که به جاداری کراس‌اوورها طعنه می‌زنند!
علیرغم دارا بودن ابعادی در حد و اندازه‌های سایر خودروهای این لیست، هیوندای الانترا GT فضای بار ۱۵۵۷ لیتری دارد. در صورت استفاده از صندلی‌ها نیز فضای بسیار مفید ۷۰۵ لیتری باقی می‌ماند. این هاچبک حتی در صورت استفاده از تمامی صندلی‌ها نیز فضای بار بیشتری در مقایسه با آئودی Q5 دارد یعنی جادارتر از کلاسی که معمولاً به عنوان کراس‌اوورهای کامپکت شناخته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.