شرط فعالیت اسنپ و تپسی در فرودگاه امام خمینی

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آغاز مذاکرات برای رسمی شدن حضور اسنپ و تپسی در فرودگاه امام خمینی با شرایطی خاص خبر داد.

شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه اخیری که با رانندگان تاکسی این فرودگاه برگزار شده، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف ما در حوزه تاکسی‌های فرودگاه امام ایجاد فضایی عادلانه برای رانندگان تاکسی و مسافران فرودگاه است. خوشبختانه برای رانندگان در ماه‌های گذشته اقداماتی در محوطه فرودگاه انجام شد که این مسئله به رفت و آمد آنها و فرآیند مسافرگیری‌شان کمک کرد.

به گفته وی برای مسافران نیز با مدیریت فضای موجود و راهنمایی‌های کافی امکان سوار شدن در تاکسی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه برای بهبود شرایط تاکسی‌های فرودگاهی اقدامات دیگری نیز می‌توان انجام داد، بیان کرد: یکی از این اقدامات نصب تاکسی‌متر روی خودروهایی است که در این مسیر کار می‌کنند. با نصب این تجهیزات نرخ دقیق مسافرگیری مشخص می‌شود تا هر دو طرف در نهایت از خدمت‌رسانی صورت گرفته رضایت داشته باشند.

آدم‌نژاد با اشاره به قوانین موجود برای جابه‌جایی مسافران در جاده‌های بین‌شهری اظهار کرد: بر اساس این قوانین خودروهای شخصی و متفرقه اجازه جابه‌جایی مسافران را ندارند و از این رو بر اساس قانون این حق رانندگان تاکسی است که در این مسیر فعالیت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این خودروهای شخصی شامل تاکسی‌های اینترنتی می‌شوند، نیز گفت: برای اسنپ و تپسی تلاش شده قاعده‌ای جداگانه وضع شود. در این راستا معاونت فرودگاهی جلساتی را با آنها داشته که در صورت نهایی شدن آنها حضور این تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه با شرایطی مجاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره این شرایط توضیح داد: ما تلاش کردیم محوطه‌ای برای پارکینگ این خودروها در نظر بگیریم که البته قطعا از محیط قرارگیری تاکسی‌ها، دورتر خواهد بود اما به آنها اجازه می‌دهند که به حضورشان در فرودگاه رسمیت دهند. در این راستا مذاکرات ادامه دارد و در صورتی که به نتیجه قطعی برسیم، امکان نهایی شدن فعالیت آنها در فرودگاه وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، چندی قبل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که در دستوری به معاونت حمل و نقل این وزارتخانه پیگیری حضور تاکسی‌های اینترنتی را بر عهده این معاونت گذاشته است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این دستور تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند با حفظ یک فاصله مشخص با ترمینال‌های فرودگاهی به شکل رسمی نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.