یک بار شارژ، 1000 کیلومتر برد

ارزان‌ترین خودرو تسلا توانست با یک بار شارژ تا ۱۰۰۰ کیلومتر راه را بدون مصرف هیچ یک از انواع سوخت‌های فسیلی بپیماید.

جرمی کلارکسون مجری مشهور تاپ گیر بارها از عدم علاقه خود به محصولات تسلا سخن گفته و ضمن احترام به این برند به واسطه خلاقیت بالای مالک متمولش ایلان ماسک، تسلا را یک برند زودگذر معرفی می‌کند.

رشد شدید سهم بازار تسلا در ۵سال اخیر اما نشان داده نمی‌توان چندان به زودگذر بودن تسلا وقعی گذاشت. این شرکت که از فروش ۲۱۵ دستگاهی در سال ۲۰۱۲ خود را به موقعیتی کم‌نظیر در زمینه فروش با حدود ۷۹ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۷ رسانده اخیرا از طریق تامین‌کننده‌های اروپایی توانسته تولید خود را مخصوصا در سری مدل۳ به شدت توسعه دهد و به رنج تیراژ تولید ۳۰۰ دستگاه در روز دست یابد.
خبر خوشحال‌کننده دیگر در مورد تسلا این است که نمونه جدیدی از سری ارزان قیمت مدل۳ توانسته با یک بار شارژ بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند بدون اینکه از اقسام سوخت‌های فسیلی نظیر بنزین، گازوئیل یا … استفاده کند. این خودرو آمریکایی توانسته ۶۷۰ مایل یا حدود ۱۰۸۰ کیلومتر را با یک بار شارژ پس از۳۲ ساعت استفاده ناپیوسته طی کند. این نخستین بار نیست که یک خودرو تسلا توانسته به چنین رکوردی دست یابد.

جالب‌تر اینکه بنا به گزارش جدیدی که توسط بلومبرگ منتشر شده، فروش خودروهای الکتریکی در سال‌های آینده می‌تواند افزایش قابل‌توجهی داشته باشد. در این خبر آمده که تا سال ۲۰۴۰، سهم ۵۵ درصدی بازار خودروی جهان در دستان خودروهای الکتریکی خواهد بود.

بلومبرگ ادعا می‌کند فروش سالانه خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۵ به ۱۱ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و این میزان در سال ۲۰۴۰ به ۶۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. در آن زمان خودروهای الکتریکی ۳۳ درصد سهم خودروهای تردد کننده در جاده‌ها را به خود اختصاص خواهند داد.

یکی از کلیدی‌ترین دلایل برای افزایش قابل‌توجه فروش خودروهای الکتریکی می‌تواند کاهش قیمت آن‌ها باشد. هزینه‌های خودروهای الکتریکی می‌تواند از سال ۲۰۲۴ به بعد کاهش یابد و تا سال ۲۰۲۹، این خودروها می‌توانند بدون در نظر گرفتن مشوق‌های دولتی هم با نمونه‌های بنزینی و دیزلی رقابت کنند. همچنین تعداد خودروهای الکتریکی عرضه شده افزایش چشمگیری خواهند داشت.

هم‌اکنون ۱۵۵ خودروی الکتریکی در سراسر جهان عرضه می‌شوند اما از آنجایی که سرمایه‌گذاری روی چنین خودروهایی افزایش می‌یابد، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۲۸۹ خودروی الکتریکی تولید شود. بدون هیچ‌گونه تعجبی، بازار چین بهشت الکتریکی‌ها خواهد بود.

این کشور تا سال ۲۰۲۲ احتمالاً ۵۰ درصد فروش جهانی خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص خواهد داد. خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۵ حدود ۱۹ درصد فروش خودروهای مسافری در چین را تشکیل خواهند داد و این میزان سهم در اروپا و آمریکا به ترتیب برابر با ۱۴ و ۱۱ درصد خواهد بود. از آنجایی که خودروهای الکتریکی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند، فروش خودروهای استفاده کننده از قوای محرکه احتراق داخلی از اواسط دهه میلادی آینده با کاهش روبرو خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.