معرفی ون برقی مرسدس بنز

مشخصات فنی ون تمام برقی مرسدس‌بنز eSprinter شامل، شعاع حرکتی و قدرت نسخه‌های مختلف اعلام شد.

ون مرسدس‌بنز eSprinter، نسخه‌ی تمام برقی نسل جدید ون‌های اسپرینتر این برند آلمانی است که در اوایل سال ۲۰۱۸ رونمایی شد. بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده، این ون تمام برقی به پک‌های باتری ۴۱ یا ۵۵ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی با توان ۸۴ کیلووات مجهز است.

b047f088 25c3 4fa7 be16 ec6374c9d65d - معرفی  ون برقی مرسدس بنز

مدل مجهز به پک باتری ۴۱ کیلووات ساعت با ظرفیت بار ۱۰۴۰ کیلوگرم، توانایی طی کردن مسافتی حدود ۱۱۵ کیلومتر را با یک‌بار شارژ کامل دارد. مدل دیگر با پک باتری ۵۵ کیلووات ساعت، به‌دلیل وزن بیشتر ون ناشی از پک بزرگ‌تر باتری، با یک‌بار شارژ ۹۰۰ کیلوگرم بار را تا مسافتی حدود ۱۵۰ کیلومتر منتقل می‌کند.شعاع حرکتی اعلام شده با درنظر گرفتن تکمیل بودن ظرفیت بار و شرایط پایین بودن حرارت سیستم برقی محاسبه شده است. مدیران ارشد دایملر ادعا می‌کنند که ون eSprinter با داشتن شارژر ۷.۲ کیلووات ساعت، در زمان ۶ تا ۸ ساعت فول شارژ می‌شود. در صورت استفاده از شارژر سریع DC این زمان به ۴۵ دقیقه کاهش می‌یابد. برخلاف اسپرینتر استاندارد که در انواع طرح بدنه در دسترس است، مدل eSprinter تنها در طرح ون معمولی با سقف بلند و فضای بار سرپوشیده عرضه خواهد شد.

be2f0645 afa4 4f89 9667 ffe317a5e330 - معرفی  ون برقی مرسدس بنز

مقاله‌های مرتبط:

  • مرسدس بنز اسپرینتر الکتریکی سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد

موتور برقی مرسدس eSprinter حدود ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این امکان انتخاب مدل با نهایت سرعت ۸۰ یا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز وجود دارد. هر کدام از این دو مدل باتوجه به قدرت تولیدی و ظرفیت باتری، برای رانندگی در شهر یا بزرگراه‌ها مناسب هستند. مقامات دایملر معتقد هستند که باوجود قیمت بیشتر eSprinter در برابر مدل دیزل، هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری و تخفیف‌های مالیاتی در کشورهای مختلف، به سود خریداران خواهد بود. قیمت مدل‌های مختلف مرسدس‌بنز eSprinter که درحال حاضر فقط برای بازار اروپا در نظر گرفته شده، هنوز اعلام نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.