معرفی آئودی RS3 الکتریکی مدل 2018

 شفلر (Schaeffler) یکی از حامیان اصلی تیم آئودی اسپرت ABT در مسابقات فرمول E است که در تجهیز و بهینه‌سازی پیشرانه و سیستم انتقال قدرت به این تیم کمک می‌کند. حالا شفلر برای اجرای پروژه جدید ۴ePerformance، قصد دارد سیستم انتقال قدرت خودروی مسابقه‌ای FE01 را در زیر بدنه آئودی RS3 قرار دهد. نتیجه این پروژه، خودروی الکتریکی آئودی RS3 است که ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به لطف چنین قدرت بسیار زیادی، خودروی جدید می‌تواند در زمانی کمتر از ۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته شفلر این پروژه را فعلا در مرحله خودروی مفهومی ارائه می‌کند و فعلا قصد ساخت نسخه تولیدی آن را ندارد. نسخه معمولی خودروی آئودی RS3 مجهز به پیشرانه ۵ سیلندر پردور است؛ اما شفلر قصد ندارد از چنین پیشرانه‌ای در خودروی مفهومی جدید خود بهره ببرد.

978c4110 265a 448e af85 45f325d9be79 - معرفی آئودی RS3 الکتریکی مدل 2018

این خودروی مفهومی علاوه بر این‌که بسیار سریع عمل می‌کند، باید در پیست نیز توانایی مدیریت قدرت بالایی داشته باشد. به همین علت در هر دو محور جلو و عقب خودرو، از یک جعبه‌دنده استفاده می‌شود که قدرت موتور الکتریکی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این سیستم انتقال قدرت علاوه بر مدیریت توان، امکان توزیع گشتاور را در پیچ‌ها برای خودروی آئودی RS3 فراهم می‌کند. شفلر از دو باتری جداگانه در محور جلو و عقب استفاده کرده است که مجموع توان خروجی ۶۴ کیلووات ساعت ارائه می‌دهند.

سایمون اوپل، مدیر پروژه‌های ویژه موتوراسپرت شفلر، در مراسم معرفی این مدل خودروی مفهومی گفت:

برای شفلر، این خودروی مفهومی یک آزمایشگاه برای تست محسوب می‌شود که از گزینه‌های بدون مقیاس جهت انتقال و مدیریت قدرت بهره می‌گیرد.

f103ed4a 665a 4b18 9f61 798cc93f4a52 - معرفی آئودی RS3 الکتریکی مدل 2018

شفلر قصد ندارد خودروی مسابقه‌ای ۴ePerformance را به مرحله تولید برساند؛ زیرا این خودروی مفهومی تنها یک مدل آزمایشگاهی است که برای بررسی چگونگی استفاده از فناوری فرمول E در مدل های تولیدی به کار گرفته می‌شود. در حقیقت شفلر سعی دارد قابلیت استفاده از چنین سیستمی را در مدل‌های تولیدی نشان دهد و امکان‌پذیر بودن آن را اثبات کند.

در حال حاضر مسابقات فرمول E با ورود خودروسازان جدید مانند مرسدس بنز وپورشه، وارد دوران تازه‌ای شده است. اکنون تیم‌های حاضر در این مسابقات، خودروهای جدید نسل ۲ یا Gen2 را برای فصل ۲۰۱۸/۱۹ آماده می‌کنند. آخرین مدل خودروی مسابقه‌ای مخصوص فرمول E، دارای باتری‌های بزرگ‌تری است که نیاز رانندگان به تعویض خودرو در اواسط مسابقه را حذف خواهد کرد. در حال حاضر طبق قوانین مسابقات فرمول E، هر راننده‌ای که در زمینه مصرف انرژیصرفه‌جویی بیش‌تری کند، در هر مسابقه امتیاز اضافه دریافت خواهد کرد.

منبع :CARSCOOPS-MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.