این خودروی مفهومی علاوه بر اینکه بسیار سریع عمل میکند، باید در پیست نیز توانایی مدیریت قدرت بالایی داشته باشد. به همین علت در هر دو محور جلو و عقب خودرو، از یک جعبهدنده استفاده میشود که قدرت موتور الکتریکی را به چرخها منتقل میکند. این سیستم انتقال قدرت علاوه بر مدیریت توان، امکان توزیع گشتاور را در پیچها برای خودروی آئودی RS3 فراهم میکند. شفلر از دو باتری جداگانه در محور جلو و عقب استفاده کرده است که مجموع توان خروجی ۶۴ کیلووات ساعت ارائه میدهند.
سایمون اوپل، مدیر پروژههای ویژه موتوراسپرت شفلر، در مراسم معرفی این مدل خودروی مفهومی گفت:
برای شفلر، این خودروی مفهومی یک آزمایشگاه برای تست محسوب میشود که از گزینههای بدون مقیاس جهت انتقال و مدیریت قدرت بهره میگیرد.
شفلر قصد ندارد خودروی مسابقهای ۴ePerformance را به مرحله تولید برساند؛ زیرا این خودروی مفهومی تنها یک مدل آزمایشگاهی است که برای بررسی چگونگی استفاده از فناوری فرمول E در مدل های تولیدی به کار گرفته میشود. در حقیقت شفلر سعی دارد قابلیت استفاده از چنین سیستمی را در مدلهای تولیدی نشان دهد و امکانپذیر بودن آن را اثبات کند.
در حال حاضر مسابقات فرمول E با ورود خودروسازان جدید مانند مرسدس بنز وپورشه، وارد دوران تازهای شده است. اکنون تیمهای حاضر در این مسابقات، خودروهای جدید نسل ۲ یا Gen2 را برای فصل ۲۰۱۸/۱۹ آماده میکنند. آخرین مدل خودروی مسابقهای مخصوص فرمول E، دارای باتریهای بزرگتری است که نیاز رانندگان به تعویض خودرو در اواسط مسابقه را حذف خواهد کرد. در حال حاضر طبق قوانین مسابقات فرمول E، هر رانندهای که در زمینه مصرف انرژیصرفهجویی بیشتری کند، در هر مسابقه امتیاز اضافه دریافت خواهد کرد.
منبع :CARSCOOPS-MOTOR1