معرفی نیسان GT-R نیسمو GT3 مدل ۲۰۱۸

نیسان GT-R نیسمو GT3 به‌عنوان مدلی قوی تر و تیونینگ‌شده از GT-R نخستین بار در سال ۲۰۱۲ به بازار معرفی شد. حالا پس از گذشت چند سال‌ها از معرفی اولین مدل از این خودرو، نیسان مدل ۲۰۱۸ را با مشخصات جدیدی معرفی کرده و اعلام کرده است که به‌زودی این خودرو را روانه بازارها خواهد کرد. زمان دقیق ورود به بازار GT-R نیسمو GT3 برای ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است.

مدل GT3 را باید نسخه‌ای از نیسان GT-R دانست که دارای مشخصاتی همانند یک خودروی مسابقه‌ای است؛ برای مثال نقطه ثقل پایین‌تری در مقایسه با مدل استاندارد این خودرو دارد که با استفاده از دسته موتورهای جدید اختصاصی برای این مدل به دست آمده است. پیشرانه‌ی این خودرو در مقایسه با مدل استاندارد GT-R در ارتفاع پایین‌تری نصب شده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم باید بگوییم که پیشرانه‌ی مدل GT3 پانزده سانتیمتر ارتفاعی کم‌تر از مدل قبلی دارد. در کنار این کاهش نقطه ثقل، سیستم تعلیق نیز بهینه‌سازی شده و عملکرد آن ارتقاء یافته است. نیسان برای این خودرو یک سیستم تهویه مخصوص نیز طراحی کرده است که می‌تواند در هوای بسیار گرم، فضای کابین را کاملا متعادل نگه دارد.

e5a17436 7cb7 4643 913a 34693e420b83 - معرفی نیسان GT-R نیسمو GT3 مدل ۲۰۱۸

نیسان مدل جدید GT3 در زمینه‌ی مهندسی نیز پیشرفت قابل توجهی کرده و به این ترتیب استفاده از این خودرو برای رانندگان حرفه‌ای و آماتور بسیار آسان و کاربردی است. نیسان از تجربیات خود در مسابقات اتومبیلرانی نیز در ساخت این خودرو بهره برده و همچنین تضمین کرده است که این خودرو دوام و کارایی بسیار بالایی دارد؛ چون این مدل را در مسافت ۳۰ هزار کیلومتر در مسابقات استقامتی مورد استفاده و آزمایش قرار داده است.

نیسان GT R 2 - معرفی نیسان GT-R نیسمو GT3 مدل ۲۰۱۸

بخش نیسمو به‌عنوان واحد خودروهای اسپرت نیسان از متخصصان با تجربه و حرفه‌ای خود در کنار فناوری‌های نوین در ساخت GT3 استفاده کرده است و این کار سبب شده تا GT-R نیسمو GT3 بتواند با تمامی خودروهای مدعی در کلاس GT3 در سراسر جهان رقابت کند.

نیسان GT R 4 - معرفی نیسان GT-R نیسمو GT3 مدل ۲۰۱۸

در بخش پیشرانه‌ی این خودرو شاهد استفاده از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر وی شکل از نوع تویین توربو هستیم که ۳.۸ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. برای انتقال قدرت در این خودرو از یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی سکوئنشال بهره گیری شده است که نیروی موتور را به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌دهد. نیروی مورد نیاز برای متوقف کردن GT-R نیسمو GT3 از ترمزهای دیسکی قدرتمندی تأمین می‌شود که کالیپرهای آن‌ها در جلو از نوع شش پیستون و در عقب از نوع چهار پیستون هستند.

نیسان GT R 3 - معرفی نیسان GT-R نیسمو GT3 مدل ۲۰۱۸

 قیمت نیسان GT-R نیسمو GT3ا۶۰ میلیون ین اعلام شده است که با نرخ تبدیل ارز به دلار چیزی در حدود ۵۵۰ هزار دلار می‌شود. نیسان همچنین قطعاتی یدکی مخصوص این خودرو را به بازار عرضه خواهد کرد و مشتریان این خودروی مسابقه‌ای از این نظر نگرانی نخواهند داشت.

نیسان GT R 1 - معرفی نیسان GT-R نیسمو GT3 مدل ۲۰۱۸منبع : موتور۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.