معرفی شاسی‌بلند C60

 یک شرکت چینی با کپی واضح از طراحی سوپر شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس (Urus)، محصول متفاوت خود را با قیمتی بسیار کمتر از شاسی‌بلند گاو خشمگین ایتالیا معرفی کرد. شرکت خودروسازی هوآنسو (Huansu) که به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی پکن (BAIC) فعالیت می‌کند، شاسی‌بلند خود را موسوم به «هیوسو» و کد C60 با کپی از طراحی لامبورگینی اوروس عرضه خواهد کرد.

لامبورگینی اوروس Lamborghini Urus 4 - معرفی  شاسی‌بلند C60

کاملاً مشخص است که C60 بر اساس اوروس طراحی یا درواقع، تقلید شده است. طرح جلوپنجره‌ی C60 مشابه لامبورگینی اوروس دیده می‌شود و فقط تغییرات کوچکی چون چراغ‌های LED و نمای طولی به‌جای شکل شش‌ضلعی صورت گرفته است. چراغ‌های جلو در C60 ساده‌تر هستند اما طرح کلی یکسان است. در نمای جانبی C60، دریچه‌های هوا مثلثی‌شکل اوروس به طرحی مانند بیل تبدیل شده‌اند؛ خطوط تهاجمی گلگیرهای عقب در C60 تقریباً از بین رفته‌اند تا شباهت این دو مدل از نمای عقب کمتر باشد. چراغ‌های عقب C60 نمای کلی اوروس را دارند؛ اما اصلاً مانند شاسی‌بلند لامبورگینی تهاجمی و جذاب نیستند. در نمای عقب برادر چینی لامبورگینی اوروس، دریچه‌های هوا و دیفیوزر بزرگ دیده نمی‌شود.

لامبورگینی اوروس Lamborghini Urus 3 - معرفی  شاسی‌بلند C60

با تمام این تفاسیر، کپی بدون انکار این شرکت چینی از اولین سوپر شاسی‌بلند دنیا واضح است. هوآنسو در زبان چینی به‌ معنی «سرعت جادویی» است؛ باتوجه به قوای محرکه C60، این شاسی‌بلند با سرعت جادویی حرکت نمی‌کند؛ با این تفاسیر باید «سرعت جادویی» این شرکت را در کپی کردن از طراحی لامبورگینی اوروس خلاصه کرد. بر اساس اطلاعات منتشرشده، C60 از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۵ اسب بخار استفاده می‌کند که اصلاً نمی‌توان آن را یک شاسی‌بلند سریع دانست. کابین هوآنسو C60، برای ۵ و ۷ سرنشین گنجایش دارد.

f1ab4fb1 7bbf 4df3 9424 71c0c7d116b1 - معرفی  شاسی‌بلند C60

از دیگر مواردی که چینی‌ها کپی نکرده‌اند، قیمت لامبورگینی اوروس است؛ اوروس با قیمت پایه ۲۰۰ هزار دلار عرضه خواهد شد و هوآنسو C60 قیمتی حدود ۱۵ تا ۲۴ هزار دلار دارد. البته باید اعتراف کرد که این شاسی‌بلند چینی، تأثیری بر بازار فروش لامبورگینی نخواهد داشت. هوآنسو C60 در نمایشگاه خودروی شهر چونگ کینگ چین، مورخ ۱۶ خردادماه سال جاری، به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد.

لامبورگینی اوروس Lamborghini Urus 2 - معرفی  شاسی‌بلند C60منبع AUTOBLOG

2 نظرات
  1. هادی می گوید

    شما هم دقیقا دارین از زومیت مطالبو کپی می زنین.

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      خیر کاربر محترم شما میتونید در این سایت AUTOBLOG ببنید که ما مطالب را از این سایت ترجعه میکنیم .سایت زومیت هم فکر نکنم وکیل بخواد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.