سریع‌ترین خودروهای داخلی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را بشناسید!

بی تردید، تعداد کثیری از خریداران خودرو در بازار داخلی کشور به دنبال انتخاب یک اتومبیل سریع و پر شتاب هستند و رانندگی هیجانی را بیشتر از بقیه حالات دوست دارند. پس از آنکه نگاهی به کندترین خودروهای بازار داخلیش در بازه قیمتی ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون داشتیم، در این مطلب قصد داریم به بررسی خودروهای پر سرعت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در بازار داخلی کشور به بپردازیم تا بتوانیم هرچه بیشتر در انتخاب این گونه خودروها به خریداران نام برده شده، کمک کنیم. (لازم به ذکر است که ترتیب اتومبیل‌های نام برده شده در این مطلب به صورت تصادفی بوده و برخی مدل‌های کارکرده نیز در این لیست حاضر هستند. همچنین، معیار سریع ترین خودرو در این بخش، شتاب اولیه و حداکثر سرعت است)

۱-سمند سورن توربو

یکی از سریع ترین اتومبیل‌هایی که می‌توان با بودجه‌ای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در بازار داخلی کشور تهیه نمود، سمند سورن توربو نام دارد. سورن توربو توسط گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان مدل قوی تر سورن معمولی تولید می‌شود و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با ۱.۷ بوده که این موتور می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۱۵ نیوتن متر را تولید نماید.

شتاب اولیه این خودرو برابر با ۸.۵ الی ۸.۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود ۲۱۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

۲-دنا پلاس توربو

از دیگر خودروهایی سریع که می‌توان با بودجه‌ای کمتر از ۱۰۰ میلیون تهیه نمود، دنا پلاس توربو نام دارد. دنا پلاس توربو نیز یکی دیگر از محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو بوده و از همان پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با ۱.۷ لیتر بهره می‌برد. این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۱۵ نیوتن متر است.

شتاب اولیه دنا پلاس توربو برابر با ۹.۲ الی ۹.۴ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است.

۳-ام جی ۳۶۰ توربو

از دیگر اتومبیل‌های سریع که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، ام جی ۳۶۰ توربو است. ام جی ۳۶۰ توربو در شرکت خودروسازی آذربایجان یا همان آ‌ذویکو تولید و عرضه می‌شود و از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۳۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۱۰ نیوتن متر است.

شتاب اولیه این خودرو برابر با ۹.۷ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن در حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

۴-آریزو ۵ توربو

یکی دیگر از خودروهای سریع که می‌توان به بودجه‌ای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان تهیه نمود، چری آریزو ۵ توربو نام دارد. آریزو ۵ توربو توسط شرکت مدیران خودرو تولید و عرضه می‌شود و از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۴۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۱۰ نیوتن متر است.

شتاب اولیه این خودرو برابر با ۹.۶ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن در حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

۵-هایما S5 (کارکرده)

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست که نام آن به عنوان یک مدل پر شتاب در این لیست به چشم می‌خورد، هایما S5 است. هایما S5 یک کراس اوور شهری بوده و توسط گروه صنعتی ایران خودرو مونتاژ و عرضه می‌شود. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۶۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۳ نیوتن متر است.

شتاب اولیه این خودرو در حدود ۱۱.۳ الی ۱۱.۵ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن تقریبا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.

(لازم به ذکر است که با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان، در حال حاضر می‌توان مدل ۱۳۹۶ این خودرو را به صورت کارکرده تهیه نمود)

۶-جک S5 (کارکرده)

از دیگر خودروهای چینی در این لیست که نام آن چند سالیست به عنوان یک اتومبیل سریع مطرح می‌شود، جک S5 است. S5 توسط گروه صنعتی کرمان خودرو تولید و عرضه می‌شود و از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با ۲.۰ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۷۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۳۵ نیوتن متر است.

شتاب اولیه این خودرو برابر با ۹.۹ الی ۱۰.۳ تانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن در حدود ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است.

(لازم به ذکر است که با بودجه معین شده، تنها می‌توان مدل ۱۳۹۶ و کارکرده این خودرو را تهیه نمود)

۷-ام جی ۶

یکی دیگر از خودروهای چینی و پر شتاب موجود در این لیست، ام جی ۶ است. ام جی ۶ در سالیان گذشته توسط شرکت مدیا موتور (نماینده برند ام جی در ایران) وارد بازار داخلی شد و توانست محبوبیت نسبتا بالایی را نیز به دست آورد. این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با ۱.۸ لیتر بوده گه این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۶۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۱۵ نیوتن متر است.

شتاب اولیه این مدل برابر با ۸.۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود ۲۰۸ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

(لازم به ذکر است که با بودجه معین شده، تنها می‌توان مدل ۲۰۱۴ و کارکرده این خودرو را تهیه نمود)

۸-کیا سراتو سایپا

از دیگر خودروهای سریع که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، سراتو سایپا است. کیا سراتو توسط گروه صنعتی سایپا مونتاژ و به بازار داخلی کشور عرضه می‌شود و از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۲.۰ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۵۶ و گشتاوری برابر با ۱۶۴ نیوتن متر است.

شتاب اولیه این خودرو برابر با ۱۰.۵ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن در حدود ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است.

(لازم به ذکر است که با بودجه معین شده، تنها می‌توان مدل ۱۳۹۵ و کارکرده این خودرو را تهیه نمود)

۹-نیسان ماکسیما

سرانجام، آخرین خودرویی که نام آن به عنوان یک اتومبیل سریع در این لیست به چشم میخورد، نیسان ماکسیما است. ماکسیما توسط شرکت پارس خودرو (زیر مجموعه گروه صنعتی سایپا) در حد فاصل سال‌های ۱۳۸۱ الی ۱۳۹۱ مونتاژ و به بازار خودرویی ایران عرضه شد. این خودرو از یک پیشرانه شش سیلندر ۲۴ سوپاپ با حجمی برابر با ۳.۰ لیتر بهره میبرد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۲۲۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۸۸ نیوتن متر است.

شتاب اولیه این مدل برابر با ۸.۱ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

(لازم به ذکر است که با بودجه معین شده، تنها می‌توان مدل ۱۳۸۸ الی ۱۳۸۹ نیسان ماکسیما را تهیه نمود)/چرخان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.