هیوندای به‌دنبال تصاحب فیات کرایسلر است

مقامات خودروساز کره‌ای هیوندای قصد دارند تا با خرید سهام عمده، گروه خودروسازی فیات کرایسلر را تصاحب کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسیاتایمز، مقامات خودروسازی کره‌ای هیوندای به‌دنبال خرید بخش قابل توجهی از سهام گروه خودروسازی فیات کرایسلر (FCA) هستند. چانگ مونگ-کو مدیرعامل هیوندای قصد دارد تا در فرصت مناسب با خرید سهم فیات کرایلسر، این شرکت را تصاحب کند.

1b327a39 5037 428d abdd c93f49ebeaf8 - هیوندای به‌دنبال تصاحب فیات کرایسلر است

به‌نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها تابستان سال جاری یا سال آینده و در آستانه‌ی ترک سرجیو ماریکونه از صندلی مدیرعاملی فیات کرایسلر پیشنهاد خود را ارائه خواهند کرد. با کنار رفتن ماریکونه، جایگاه بالاترین مقام در گروه فیات کرایسلر خالی می‌شود؛ از طرفی منابع ناشناس ادعا می‌کنند که جان الکان، رئیس هیئت مدیره‌ و سهام‌دار عمده‌ی فیات کرایسلر علاقه‌ی چندانی به مقام مدیرعاملی ندارد که بنابراین وجود یک شرکت برای خرید سهام و ادغام فیات کرایسلر در یک برند دیگر در نظر او مثبت تلقی می‌شود. پاول سینگر بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری الیوت منیجمنت (Elliot Management) نقش کلیدی در ادغام این دو شرکت دارد. سینگر به‌عنوان سهام‌دار هیوندای (یک میلیار دلار) و سرمایه‌گذار در شرکت‌های ایتالیایی، می‌تواند واسطه‌ی بزرگ کره‌ای‌ها با ایتالیایی‌ها باشد.

8914c18a 5375 41f3 bdac 2be080c43c94 - هیوندای به‌دنبال تصاحب فیات کرایسلر است

باتوجه به اینکه فیات کرایسلر حضور پررنگی در آسیا ندارد و در مقابل کره‌ای‌ها در این قاره پایگاه قدرتمندی دارند،‌ هیوندای گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. علاوه بر این در کنار احتمال تعرفه‌های سنگین واردات خودروهای اروپایی به آمریکا، ایجاد یک توافقنامه‌ی تجارت آزاد بین خودروسازان کره‌ی جنوبی و ایالات متحده آمریکا انتقال خودروهای تولیدی شرکت‌ها در دو کشور را باهزینه‌ی کمتر امکان‌پذیر می‌کند. احتمال ادغام این دو گروه خودروسازی اولین بار سال گذشته با شایعه‌ علاقه‌مندی طرف کره‌ای خبرساز شد که البته پس از مدت کوتاهی، مقامات هر دو طرف این شایعه را تکذیب کردند. مدتی بعد، مدیران ارشد این دو شرکت، همکاری احتمالی در توسعه و تولید سیستم‌های انتقال قدرت و فناوری هیدروژنی خودروها را تأیید کردند.

4d72383e 7f94 42b2 b0b7 80499c38b9c0 - هیوندای به‌دنبال تصاحب فیات کرایسلر است

ماریکونه بارها علاقه‌مندی خود را برای ادغام با شرکت دیگر نشان داده است. این مدیر ۶۶ ساله‌ی ایتالیایی چند سال پیش برای ادغام با جنرال موتورز تلاش زیادی کرد که نتیجه نداد. علاوه بر این گزارش‌های متعددی مبنی بر احتمال قرار گرفتن فیات کرایسلر در کنار گروه پژو سیتروئن (PSA) و شرکت‌های چینی منتشر شده بود. اگر هیوندای و فیات کرایسلر ادغام شوند، با فروش سالانه حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو، بزرگ‌ترین گروه خودروسازی جهان متولد می‌شود. باید منتظر ماند و دید که ماریکونه چه میراثی را ترجیح می‌دهد و تا چه اندازه برای محقق کردن آن تلاش می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.