کراس‌اوور Q8 را به‌عنوان پرچم‌دار جدید بلندقامتان معرفی شذ

آئودی به‌تازگی کراس‌اوور Q8 را به‌عنوان پرچم‌دار جدید بلندقامتان خود معرفی کرده است؛ اما به‌تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد ممکن است سازندهٔ آلمانی کراس‌اووری حتی بزرگ‌تر و لوکس‌تر را نیز با نام Q9 تولید کند. به ادعای Autocar، مدیرعامل سابق آئودی آقای «Rupert Stadler» که هم‌اکنون بازداشت است، به‌طور ضمنی احتمال ساخت Q9 را مطرح کرده است.

آقای استادلر در جریان مراسم رونمایی Q8 در چین در این رابطه به این نشریهٔ بریتانیایی گفته است:

«خریداران به ما می‌گویند که چه چیزی را در آینده می‌خواهند. در این رابطه زمان سخن خواهد گفت»

مدیر طراحی آئودی آقای «Marc Licthe» نیز گفته‌های استادلر را تأیید کرده و گفته است که آئودی ایده‌های زیادی برای آینده دارد.

Audi Crossover 1 538x404 - کراس‌اوور Q8 را به‌عنوان پرچم‌دار جدید بلندقامتان معرفی شذ

بنابراین با توجه به اظهارات مقامات آئودی، پروژهٔ تولید Q9 نه‌تنها تکذیب نشده بلکه تقریباً تأیید شده است اما طبیعتاً آیندهٔ این پروژه به تقاضای خریداران بستگی دارد. آئودی معتقد است که امکان ساخت کراس‌اووری بزرگ‌تر، گران‌تر و باشکوه‌تر وجود دارد که در جایگاهی بالاتر از Q8 قرار می‌گیرد. این مدل رقابت با نسخه‌های بالا ردهٔ رنجروور و حتی بنتلی بنتایگا را هدف قرار داده است. البته گروه فولکس‌واگن باید مراقب ارائهٔ چندین محصول از برندهای مختلف خود در بازاری یکسان باشد. درهرحال اگر Q9 نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کند، احتمالاً بر اساس همان پلت‌فرم مورداستفاده در Q8، لامبورگینی اوروس و پورشه کاین ساخته می‌شود.

Audi Crossover 2 538x404 - کراس‌اوور Q8 را به‌عنوان پرچم‌دار جدید بلندقامتان معرفی شذ

این روزها با افزایش شدید محبوبیت شاسی‌بلندها، بسیاری از خودروسازان به ساخت شاسی‌بلندهای گران و گران‌تری روی آورده‌اند. به‌عنوان‌مثال در سال‌های اخیر شرکت‌هایی مانند بنتلی، رولزرویس، جگوار و مازراتی برای نخستین بار اقدام به ساخت خودروهای شاسی‌بلند کردند درحالی‌که به‌زودی آستون‌مارتین و فراری هم به این جمع اضافه خواهند شد. از سوی دیگر، مرسدس بنز نیز ساخت کراس‌اوور مایباخ را در دستور کار خود دارد و ب‌ام‌و هم به‌زودی مدل جدید X7 را روانهٔ بازار خواهد کرد؛ بنابراین Q9 می‌تواند همان چیزی باشد که آئودی برای رقابت با هم‌وطنان خود به آن نیاز دارد.

از سوی دیگر اما آئودی در حال حاضر به‌هیچ‌عنوان قصد ساخت کراس‌اوور کوچک‌تری از Q2 را ندارد زیرا به اعتقاد این شرکت، در بخش کراس‌اوورهای کوچک، بازار و سود چندانی وجود ندارد. آئودی اعتقاد دارد که هاچ‌بک ساب‌کامپکت A1 بهترین انتخاب برای کسانی است که خواهان خودرویی مقرون‌به‌صرفه برای ورود به دنیای آئودی هستند و بنابراین کراس‌اووری کوچک‌تر از Q2 جایی دراین‌بین نخواهد داشت. به گفتهٔ آئودی، مدل A1 خودرویی پریمیوم با تجهیزات کامل و قیمت مناسب است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.