واقعیت های جالبی که احتمالا درباره خودرویتان نمی دانید!!!

امروزه دیگر استفاده از خودرو به قدری مرسوم شده است که تقریبا به یکی از اعضای خانواده مان شبیه شده است که با او همه جا می رویم و اوقات طولانی ای را با آن می گذرانیم. همین باعث شده که اطلاع افراد از نکات مختلف راجع به خودرو، خرابی های آن، تعمیر آن، مدل ها و قیمت های آن زیاد شود. اما هنوز هم نکته هایی وجود دارند که ممکن است شما خیلی راحت از کنار آن ها گذشته باشید و توجه شما را به خودشان جلب نکرده باشند. در ادامه به تعدادی از این نکات اشاده می کنیم:

آیا می دانید که بوی نوی خودرو از کجا منشا می گیرد؟

New Car Smell - واقعیت های جالبی که احتمالا درباره خودرویتان نمی دانید!!!

خیلی از افراد هستند که از بوی نوی خودرویشان با نفس های عمیقی لذت می برند! اشتباها تصور می شود که این بو به خاطر چرم نوی موجود در خودرو است؛ اما در حقیقت این بو در اثر تعداد زیادی از ترکییات فرار ایجاد می شود که در داخل روان کننده ها، رنگ قسمت های مختلف خودرو و کفپوش های آن به کار رفته که به آن VOC می گویند.

آیا می دانید که کدام خودروی خیابانی بیشترین سرعت را دارد؟

اگر که به کتاب رکوردهای گینس مراجعه بکنید، به نام بوگاتی ویرون سوپر اسپرت می رسید که بیشترین سرعت را در بین خودروهای خیابانی به خودش اختصاص داده است و این سرعت، چیزی حدود ۴۳۰ کیلومتر در ساعت است!

آیا می دانید که چه فردی اولین بار به خاطر داشتن سرعت غیر مجاز جریمه شد؟

635861119320179293 - واقعیت های جالبی که احتمالا درباره خودرویتان نمی دانید!!!

این فرد، آقایی به اسم هری میزر بود که در سال ۱۹۰۴ میلادی به خاطر این که با سرعتی حدود ۱۹ کیلومتر در ساعت در یکی از خیابان های اوهایو در حال حرکت بود، توسط پلیس جریمه شد!

آیا می دانید که تعداد خودرو در کدام یک از کشورهای جهان بیشتر است؟

بیشترین خودروهای جهان با تعدادی حدود ۲۴۰ میلیون خودرو در کشور آمریکا وجود دارند و بعد از آن، کشور چین قرار دارد که حدود ۷۸ میلیون خودرو را درخودش جای داده است.

آیا می دانید که بیشترین حواس پرتی در طول رانندگی در اثر چه عاملی ایجاد می شود؟

The most dangerous distraction for drivers b - واقعیت های جالبی که احتمالا درباره خودرویتان نمی دانید!!!

مسلم است که استفاده از تلفن های همراه بیشترین عامل حواس پرتی و تصادفات را به خودشان اختصاص می دهند اما در گذشته، گوش دادن به رادیو بود که بیش از هر چیزی حواس رانندگان را پرت می کرد و حتی در یک دوره زمانی در کشور آمریکا تصمیم گرفته بودند که استفاده از آن را ممنوع اعلام بکنند.

آیا می دانید که ایده کروز کنترل را چه کسی داده است؟

1 - واقعیت های جالبی که احتمالا درباره خودرویتان نمی دانید!!!

رالف تیتور، فردی نابینا بود. روزی در اتوموبیل وکیلش نشسته بود و با او صحبت می کرد. اما چیزی که حسابی او را کلافه کرده بود، این بود که وکیلش هر جمله ای که می خواست بگوید، سرعتش را کم می کرد و مجددا وقتی که سکوت می کرد، سرعتش را بیشتر می کرد. در نتیجه او در سال ۱۹۴۵ میلادی، ایده استفاده از کروز کنترل در خودروها را عملی کرد.

آیا می دانید که یک خودروی معمولی از چند قطعه تشکیل شده است؟

اجزای یک خودرو در معمولی ترین حالت، چیزی حدود ۳۰ هزار تا هستند. البته در این رقم، تعداد هر پیچ و واشر و … به طور مجزا شمارش شده است.

این ها چند نکته ای بود که احتمالا شنیدنش هم برای شما جذاب و هم سرگرم کننده بود. با ریزبینی بیشتر، می توانیم به هزاران نکته جالب توجه دیگر هم برسیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.