اتحادیه اروپا آماده مقابله به‌مثل گمرکی علیه خودروهای آمریکایی است

در صورتی که آمریکا برای واردات خودرو از اروپا عوارض گمرکی تازه‌ای تعیین کند، اتحادیه اروپا نیز آماده است برای خودروهای آمریکایی عوارض گمرکی وضع کند. دولت آمریکا مصمم است، تعرفه خودروها از اروپا را ۲۰ درصد افزایش دهد.

روز دوشنبه (۲ ژوئیه / ۱۱ تیر) روزنامه آلمانی‌ “هندلزبلات” گزارش داد که بر اساس یک سند داخلی کمیسیون اتحادیه اروپا، این اتحادیه در برابر افزایش عوارض گمرکی برای خودروهای خود در ایالات متحده واکنش نشان می‌دهد و تعرفه خودروها و لوازم یدکی آمریکایی را بالا خواهد برد.

بر اساس محاسبات کمیسیون اتحادیه اروپا میزان زیانی که در این رابطه متوجه ایالات متحده خواهد شد بین ۱۳ تا ۱۴ میلیارد دلار است که احتمال می‌رود به مرور افزایش یابد.

آمریکا در حال حاضر معادل ۲۴۹ میلیارد دلار خودرو و لوازم یدکی خودرو به اتحادیه اروپا صادر می‌کند.

این کشور در سال گذشته‌ی میلادی در مجموع  ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو صادر کرد. بیشترین سهم در خرید خودروهای آمریکایی را مکزیک، کانادا و ژاپن داشتند.

آلمان در سال گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به آمریکا صادر کرده است.

نقض قوانین بین‌المللی

در سند داخلی اتحادیه اروپا تاکید شده است که دولت ترامپ با افزایش عوارض گمرکی برای خودروهای وارداتی «بار دیگر قوانین بین‌المللی را نقض و به وجهه‌ی ایالات متحده در جهان لطمه وارد می‌کند».

در ادامه‌ی این سند آمده است که جامعه‌‌ی جهانی چنین اقداماتی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

قرار است که ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، به‌زودی به آمریکا برود و برای انصراف مقامات این کشور از تصمیم خود مبنی بر افزایش عوارض گمرکی تلاش کند.

تاکنون خودروسازان بزرگی چون فورد، جنرال موتورز، تویوتا و فولکس‌واگن هشدار داده‌اند که بالابردن تعرفه برای خوردوهای وارداتی به اقتصاد آمریکا لطمه خواهد زد.

رئیس جمهوری و وزیر بازرگانی آمریکا اما معتقدند که واردات خودرو از کشورهای دیگر ظرف چند دهه‌ی گذشته به صنایع داخلی آسیب زده و با افزایش عوارض گمرکی ورق برمی‌گردد و صنایع خودروسازی آمریکا رشد خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.