معرفی ون‌های الکتریکی مرسدس بنز

شرکت مرسدس بنز جزئیات بیش‌تری از طرح‌های خود برای عرضه ون الکتریکی در سبد محصولات خود ارائه کرد. خودروساز آلمانی اعلام کرده است که ون برقی ویتو (eVito) تا پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد و به دنبال آن، ون الکتریکی اسپرینتر (Sprinter) در سال ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود. مرسدس بنز همچنین نسخهمفهومی بزرگ‌تری از ون الکتریکی اسپرینتر را مجهز به فناوری پیل سوختی هیدروژنی و با کاربردهای بیش‌تر معرفی می‌کند.

5b3f5a9257f6a 46e6e91b 6618 4629 9f8a f04030b77411 - معرفی ون‌های الکتریکی مرسدس بنز

ون الکتریکی مرسدس بنز Vito برای تحویل کالا در مسیرهای شهری، استفاده تجار یا تکنسین‌های خدماتی در نظر گرفته شده است و در دو نسخه با فاصله محوری مختلف (۵۱۳ و ۵۳۵ سانتی‌متر) و حداکثر ظرفیت حمل بار (۱۰۴۷ و ۱۰۷۲ کیلوگرم) و حجم محموله بین ۵۵۸ تا ۶۱۵ لیتر برای مشتریان عرضه می‌شود. مرسدس بنز از پکیج باتری ۴۱ کیلووات ساعت برای تامین انرژی مورد نیاز خودروی الکتریکی بهره می‌برد، که می‌تواند ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. بیشینه سرعت ون الکتریکی مرسدس بنز بسته به نحوه تنظیمات بین ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. آن‌طور که مرسدس بنز می‌گوید شعاع حرکتی ون الکتریکی Vito به ۱۵۰ کیلومتر محدود می‌شود و به ۶ ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد. ون الکتریکی مرسدس بنز Vito پس از نمایش در نمایشگاه خودروهای تجاری IAA هانوفر در شهریور ماه، به فروش می‌رسد. هنوز جزئیات بیش‌تری از برنامه‌های مرسدس بنز برای فروش این ون برقی ارائه نشده است.

5b3f5a95c353e da653e81 4ae6 4990 83ea f2a86340f5b8 - معرفی ون‌های الکتریکی مرسدس بنز

همچنین نسخه بزرگتر ون الکتریکی مرسدس بنز اسپرینتر (eSprinter) که سال آینده به بازار عرضه می‌شود، دارای دو گزینه باتری ۴۱ و ۵۵ کیلووات ساعت خواهد بود. نسخه‌ای که از باتری ۴۱ کیلووات ساعت استفاده می‌کند، دارای شعاع حرکتی ۱۱۵ کیلومتر است؛ در حالی که نسخه‌ی مجهز به باتری ۵۵ کیلووات ساعت، قادر است تا شعاع ۱۵۰ کیلومتر رانندگی کند. بسته به ظرفیت باتری، بین ۶ تا ۸ ساعت زمان برای شارژ کامل مورد نیاز است که البته می‌توان با بهره‌گیری از شارژر مستقیم سریع، در زمان ۴۵ دقیقه باتری را تا ۸۰ درصد شارژ کرد. وزن کلی ناخالص ون الکتریکی مرسدس بنز اسپرینتر، حدود ۳۲۵۰ کیلوگرم است و وزن ترابری نسخه‌های آن به ۹۰۰ و ۱۰۴۰ کیلوگرم می‌رسد.

5b3f5a991e882 b00987bc 3d60 466f ba05 b6eba2aa1bcf - معرفی ون‌های الکتریکی مرسدس بنز

مرسدس بنز از یک خانه متحرک نیمه یکپارچه به عنوان پلت‌فرم برای ون مفهومی اسپرینتر F-cell مجهز به فناوری پیل سوختی هیدروژن استفاده می‌کند که دارای ترکیبی از فناوری پیل سوختی و باتری در قالب پیکربندی پلاگین هیبریدی است. این نسخه مفهومی ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و دارای سه مخزن سوخت با ظرفیت کل ۴.۵ کیلوگرم هیدروژن و ۳۰۰ کیلومتر شعاع حرکتی است. شعاع حرکتی این ون مفهومی می‌تواند با اضافه کردن مخزن سوخت چهارم در صورت نیاز به ۵۳۰ کیلومتر نیز افزایش یابد. چنین ارقامی، ون مفهومی مرسدس بنز اسپرینتر مجهز به فناوری پیل سوختی را به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای تحویل کالا در مسیرهای شهری یا استفاده به عنوان ون بین شهری معرفی می‌کند.

c1bd5fd6 9367 4466 8075 b183e1c6faf7 - معرفی ون‌های الکتریکی مرسدس بنزمرسدس بنز می‌گوید که استراتژی eDrive در تبدیل ون به مدل الکتریکی، به صاحبان این ناوگان کمک می‌کند تا وسیله نقلیه خود را برقی کنند؛ این برنامه شامل پیکربندی کل سیستم، مشاوره در مورد نحوه انتخاب فضای بار، برنامه کاربردی (اپلیکیشن) تلفن همراه eVan Ready و خدمتی به نام Customer Co-Creation می‌شود. این خدمات شامل ارزیابی جامع و توسعه روش‌های جدید حمل‌ونقل الکتریکی، استفاده از زیرساخت‌های شارژ و ارتقای شبکه برق خواهد شد.

مرسدس بنز می‌گوید که در حال حاضر شرکت لجستیک هرمس (Hermes) آلمان از ۱۰۰ دستگاه ون الکتریکی مرسدس در ناوگان خود بهره می‌برد. همچنین شرکت آمازون از ۱۰۰ دستگاه ون برقی مرسدس بنز در شهرهایی مانند بوخوم و دوسلدورف استفاده خواهد کرد.

9b3f98d0 84c7 498c 9ffd 79f20c982545 - معرفی ون‌های الکتریکی مرسدس بنز

خدمات دیجیتال تحت برنامه کاربردی اتصال مرسدس پرو (Mercedes Pro)، شامل مدیریت خدمات، تعمیر و نگهداری، به علاوه تجزیه و تحلیل سبک رانندگی، ارتباط بین مدیران ناوگان و رانندگان و بازرسی سیار برای اطمینان از قفل شدن درها و پنجره‌های خودروی الکتریکی می‌شود. همچنین یک سرویس مدیریت هوشمند بار به راننده ون برقی مرسدس بنز اجازه می‌دهد تا وضعیت شارژ هر دستگاه را برای اطمینان از استفاده بهینه از زیرساخت‌های شارژ بررسی کند.

9e90e504 aa77 4fc1 b9d1 6805092fcc2a - معرفی ون‌های الکتریکی مرسدس بنز

مرسدس بنز قصد دارد در آینده‌ای نامشخص ون الکتریکی Citan را با اندازه‌ای کوچک‌تر، به فروش برساند. هنوز جزئیات بیش‌تری از این ون ارائه نشده است.

 منبع AUTOBLOG

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.