با چند دلیل مهم لرزش خودرو آشنا شوید

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است رانندگان با آن مواجه شوند لرزش خودرو است. اولین سوالی که به ذهن راننده در این شرایط ناخوشایند می‌رسد این است که دلیل لرزش خودرو چه چیزی است. در این مطلب سعی کرده‌ایم شما را با چند دلیل مهم لرزش خودرو آشنا کنیم. گاهی اوقات خودروی شما به دلیلی دچار لرزش می‌شود که شما قادر خواهید بود به سادگی آن را بر طرف کنید و در برخی از موارد نیز کار کمی پیچیده‌تر می‌شود.

تایر‌های خودرو

tire steering wheel vibration - با چند دلیل مهم لرزش خودرو آشنا شوید

خب در ابتدا به سراغ تایر‌های خودروی شما می‌رویم چرا که تایر‌ها یکی از رایج‌ترین دلایل لرزش خودرو‌ها می‌باشند. تایر‌ها می‌توانند به دلایل مختلفی باعث لرزش خودروی شما شوند. اگر در سرعت‌های بالا خودروی شما دچار لرزش می‌شود این موضوع نشان می‌دهد که تایر‌های خودروی شما نیاز به بالانس دارند. همچنین تایر‌ها دارای آج‌های جداگانه‌ای هستند در صورت از بین رفتن این آج‌ها باید تایر خودرو را عوض کنید تا دچار مشکل لرزش خودرو به دلیل مشکل در تایر‌ها نشوید. دلیل دیگری که ممکن است تایر خودروی شما باعث ایجاد لرزش در آن شود، سائیده شدن غیر یکسان تایر است. البته باید به این نکته نیز توجه نمایید که شرایطی مانند آسفالت نا مطلوب خیابان نیز می‌تواند باعث لرزش خودرو شود.

لرزش خودرو

person pushing on front bumper - با چند دلیل مهم لرزش خودرو آشنا شوید

گاهی اوقات ممکن است لرزش خودروی شما در زمان ترمز گرفتن بیشتر شود در چنین مواردی احتمالاً روتر ترمز خودروی شما تاب خورده باشد. روتر یک دیسک نقره‌ای شفاف می‌باشد و به یک سیستم ترمز مجهز است. سائیدگی و پارگی می‌توانند باعث ایجاد تغییر شکل در این قسمت شوند. اگر در زمان ترمز گرفتن لرزش خودروی شما زیاد شد و در مورد مسائل فنی مربوط به خودرو خودرو تخصص کافی ندارید بهترین کار این است در مورد وضعیت لنت‌های ترمز خود با یک متخصص صحبت نمایید تا او شما را راهنمایی کند.

شایع‌ترین دلایل لرزش خودرو‌ها

otomobili olusturan parcalarin analizi buyuk 7 - با چند دلیل مهم لرزش خودرو آشنا شوید

یکی دیگر از شایع‌ترین دلایل لرزش خودرو‌ها، وجود مشکلی در قسمت موتور آن‌ها می‌باشد. به عنوان مثال اگر به موتور خودرو به اندازه کافی سوخت، هوا یا جرقه نرسد این موضوع ممکن است باعث ایجاد لرزش در خودرو شود. در ادامه به حالت‌هایی می‌پردازیم که لرزش خودرو در این حالت‌ها به احتمال زیاد دلیلش وجود مشکلی در موتور است. اگر خودروی شما در حین شتاب‌های بالا دچار لرزش می‌شود و یا اگر خودروی شما در سرعت‌های خاص دچار لرزش می‌شود و یا اینکه خودروی شما در ابتدا به خوبی کار می‌کند ولی بعد از طی مسافتی دچار لرزش می‌شود. در تمامی این حالت‌ها به احتمال خیلی قوی دلیل لرزش از وجود مشکلی در موتور خودروی شما است. مشکل در موتور خودروی شما که باعث لرزش خودرو می‌شود ممکن است از شمع خودرو باشد و یا اینکه ناشی از سیم متصل به شمع باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. همچنین کثیف و یا مسدود شدن فیلتر هوا نیز یاعث ایجاد مشکل در رساندن سوخت و اکسیژن به موتور خودرو می‌شود و همین موضوع هم می‌تواند باعث ایجاد لرزش در خودرو شود.

عملکرد مناسب خودرو

6c996720 e628 4a94 96df a22325f2460e51 01 - با چند دلیل مهم لرزش خودرو آشنا شوید

وجود مشکل در اکسل و محور چرخ‌های خودرو نیز می‌تواند باعث ایجاد لرزش در آن شود. خودروی شما دارای قسمت‌های چرخشی و رفت و برگشتی زیادی است که برای اینکه عملکرد مناسبی داشته باشند لازم است که در جای درستی قرار بگیرند. اگر اکسل در خودروی شما خم شده باشد همین موضوع می‌تواند تکان‌هایی را ایجاد کند. لرزش ایجاد شده در این حالت در هنگام افزایش سرعت بیشتر نیز خواهد شد. مشکل اصلی در این قسمت مربوط به محور چرخ‌ها است چرا که این محور مقداری از قدرت موتور خودرو را به چرخ‌ها انتقال داده و چنانچه مشکلی پیدا کند یکی از آثار آن لرزش خودرو خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.