چگونه مشکلات خودرو را خودمان برطرف کنیم

اگر شما هم تمایل دارید بدانید چگونه مشکلات خودرو را خودمان برطرف کنیم در ادامه با ما همراه باشید و همچنین به بخش آموزش های خودرویی نگاهی بندازید .
7903 - چگونه مشکلات خودرو را خودمان برطرف کنیم

زمانی که برای خودروی شما مشکلی پیش می‌آید  این مشکل با نشانه‌هایی همراه است که شما می‌توانید با توجه به این نشانه‌ها مشکل را حل کنید. گاهی اوقات بدون مراجعه به مکانیک خودتان می‌توانید مشکلات و ایرادات پیش امده برای خودرو را رفع کنید. در این مطلب دلایل ایجاد برخی از ایرادات در خودرو‌ را توضیح می‌دهیم که ممکن است برای شما هم پیش بیاید.

فیلتر هوای خودرو

v4 728px Fix Your Car's Air Conditioner Step 9 - چگونه مشکلات خودرو را خودمان برطرف کنیم

یکی از ایراداتی که ممکن است برای خودروی شما پیش بیاید این است که قدرت موتور آن کم شود. در این حالت زمانی که شما پدال گاز را فشار می‌دهید احساس می‌کنید که خودرو قدرت سابق را ندارد و همچنین ممکن است صدا و ارتعاشات غیر عادی را نیز احساس کنید.  در چنین حالتی ممکن است فیلتر هوای خودروی شما کثیف شده باشد و یا اینکه شمع‌ها یا وایر آن‌ها خراب شده باشند. همچنین وجود مشکلات مکانیکی در موتور خودرو و همچنین گرفتگی سیستم اگزوز هم می‌تواند باعث کاهش قدرت موتور خودروی شما شده باشد. گرفتگی فیلتر بنزین و گرفتگی کاتالینگ نیز باعث کاهش قدرت موتور خواهد شد.

چرخ‌های خودرو

553012 270 - چگونه مشکلات خودرو را خودمان برطرف کنیم

ایراد دیگری که ممکن است برای خودروی شما پیش بیاید این است که خودروی شما در حال حرکت به یک طرف کشیده شود. عوامل مختلفی ممکن است باعث بروز این ایراد در خودروی شما شوند. چرخ‌های خودروی شما ممکن است به صورت یکسان ساییده نشده باشند یا چرخ‌های خودروی شما دارای باد یکسان نباشند. همچنینی تنظیم نبودن چرخ‌ها و شل شدن اتصالات فرمان یا برخی از قطعات دیگر نیز میتوانند دلیل بروز این ایراد باشد.

کلاچ

howstart.ir  %DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86 %D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88 %D8%AF%D8%B1 %D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C %D8%B3%D8%B1%D8%AF 5 - چگونه مشکلات خودرو را خودمان برطرف کنیم

یکی دیگر از ایراداتی که ممکن است با ان مواجه شوید این است، زمانی که کلاچ را فشار می‌دهید کلاچ به راحتی پاییین می‌رود و به زمین می‌رسد اما شما نمیتوانید دنده‌ها را عوض کنید. ممکن است خودرو شما به صورت ناگهانی و یا به تدریج دچار این مشکل بشود. علت بروز این ایراد این است که ممکن است کابل اتصال کلاچ خراب یا قطع شده باشد و یا اینکه در مدار هیدرولیک کلاچ روغن تمام شده باشد. همچنین وجود نشتی در مدار هیدرولیک کلاچ نیز میتواند دلیل به وجود امد این ایراد باشد.

موتور

Fix Your Car's Air Conditioner Step 1 Version 2 - چگونه مشکلات خودرو را خودمان برطرف کنیم

ایراد دیگری که ممکن است خودروی شما با ان مواجه شود این است که وقتی موتور گرم  است و شما دنده عوض می‌کنید، احساس برخورد آهن را در گیربکس اتومبیل خود دارید. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی به وجود امده باشد. ممکن است روغن گیربکس کم شده باشد و یا اینکه کثیف شده باشد. همچنین خرابی گیربکس یا خارج شدن آن از تنظیم نیز می‌تواند باعث بروز این ایراد شده باشد. فرسودگی اتصالات CV یا U نیز میتواند دلیل بروز این ایراد باشد.
یکی دیگر از ایراداتی که ممکن است برای خودروی شما پیش بیاید لرزش چرخ‌ها در حین رانندگی است به این صورت که در زمان رانندگی نوعی لرزش را احساس می‌کنید و بنظرتان می‌آید که این لرزش از طرف چرخ‌های خودرو ایجاد شده است. در چنین حالتی ممکن است چرخ‌های خودرو دچار خوردگی شده باشند و یا اینکه به بالانس احتیاج داشته باشند.

اگزوز خودرو

aid4322 v4 728px Fix Your Cars Air Conditioner Step 13 - چگونه مشکلات خودرو را خودمان برطرف کنیم

همچنین خراب شدن و کج شدن چرخ‌ها و شل شدن پیچ‌های چرخ‌ها نیز می‌تواند باعث به وجود آمدن این مشکل باشد.
مشکل دیگری که ممکن است خودروی شما به آن دچار شود این است که خودروی شما بیش از اندازه روغن مصرف کند و از اگزوز خودروی شما دود بیرون بیاید. بروز این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. وجود مشکل مکانیکی در خودروی شما میتواند موجب ایجاد این ایراد باشد. فرسودگی رینگ‌های پیستون موتور یا فرسودگی واشر‌های سوپاپ موتور نیز میتوانند این مشکل را برای خودروی شما ایحاد کنند. همچنین اگر سیستم PCV خودروی شما به درستی کار نکند باز هم باعث ایجاد این ایراد در خودروی شما خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.