معرفی پیکاپ جدید جنرال موتورز

جنرال موتورز بزرگ‌ترین فروشندهٔ پیکاپ در بازار ایالات‌متحده محسوب می‌شود. البته هرچند هیچ‌یک از پیکاپ‌های این شرکت به‌تنهایی نتوانسته‌اند از لحاظ فروش پیکاپ‌های سری F فورد را پشت سر بگذارند اما مجموع فروش تمامی پیکاپ‌های جنرال موتورز شامل شورلت سیلورادو، جی‌ام‌سی سی‌یرا، شورلت کلرادو و جی‌ام‌سی کانیون از مجموع فروش پیکاپ‌های فورد و کرایسلر بیشتر بوده و بنابراین جنرال موتورز در ایالات‌متحده در بخش پیکاپ‌ها پرفروش‌ترین شرکت محسوب می‌شود.

b624434f wuling rong guang pickup 08 538x358 - معرفی پیکاپ جدید جنرال موتورز

حال این غول خودروسازی آمریکا پیکاپ جدیدی را این بار برای بازار چین معرفی کرده است. البته این پیکاپ نشان شورلت یا جی‌ام‌سی را بر پیشانی خود ندارد بلکه توسط شرکت وولینگ معرفی شده که جوینت ونچری میان جنرال موتورز و شرکت چینی سایک موتور محسوب می‌شود. این پیکاپ که رونگ‌گوانگ نام دارد، توسط این جوینت ونچر صرفاً برای عرضه در بازار چین در شانگهای به تولید خواهد رسید. این در حالی است که در سبد محصولات وولینگ، یک ون هم با همین نام رونگ‌گوانگ وجود دارد.

adacc7f0 wuling rong guang pickup 06 538x358 - معرفی پیکاپ جدید جنرال موتورز

این وانت کوچک و سبُک چینی-آمریکایی، در دو نسخهٔ تک کابین و دو کابین تولید ساخته می‌شود و فاصلهٔ محوری آن در کشیده‌ترین نسخه به ۳.۱۵ متر می‌رسد که از فاصلهٔ محوری شورلت کلرادو کوتاه‌تر است اما بااین‌حال طول قسمت بار آن حتی از شورلت سیلورادو هم بیشتر است. برای تأمین نیروی رونگ‌گوانگ دو موتور ۱.۵ لیتری یا ۱.۸ لیتری در نظر گرفته شده که فعلاً مشخصات آن‌ها معلوم نیست اما می‌توان حدس زد که در بهترین حالت موتور بزرگ‌تر چیزی در حدود ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

cadd2a43 wuling rong guang pickup 11 538x351 - معرفی پیکاپ جدید جنرال موتورز

هرچند نیروی پیشرانهٔ قوی‌تر رونگ‌گوانگ حتی از نیمی از قدرت پیشرانهٔ پایهٔ سیلورادو (موتور ۴.۳ لیتری V6) هم کمتر است اما باید به قیمت این پیکاپ کوچک هم توجه داشت که نه‌تنها نزدیک قیمت سیلورادو یا کلرادو نیست که حتی از قیمت کوچک‌ترین محصول شورلت در بازار ایالات‌متحده یعنی هاچ‌بک اسپارک هم کمتر است. قیمت وولینگ رونگ‌گوانگ در چین از تنها ۴۵,۸۰۰ یوآن آغاز می‌شود که معادل کمتر از ۷ هزار دلار است.

671a878f wuling rong guang pickup 13 538x358 - معرفی پیکاپ جدید جنرال موتورز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.