سیستم پارک خودکار اتومبیل

پارک کردن خودرو

1 - سیستم پارک خودکار اتومبیل

یکی از مشکلات روزمره رانندگان پارک کردن خودرو در خیابان های شلوغ است. بی دقتی و عدم مهارت کافی باعث برخورد با اتومبیل های دیگر میشود. همچنین اگر رانندگان در هنگام پارک خودرو سرعت عمل کافی نداشته باشند این کار موجب بروز ترافیک و مزاحمت برای دیگر خودرو ها خواهد شد. امروزه تعدادی از خودروها به قابلیتی مجهز شده اند که میتواند این مشکل را حل کند. قابلیت پارک خودکار به خودروها این اجازه را میدهد که به صورت اتوماتیک پارک شوند و یا حداقل پارک کردن آنها ساده تر میشود. به این موضوع فکر کنید که در خیابان شلوغی موفق شده اید که جا پارک مناسبی پیدا کنید. حال دیگر نیاز نیست برای پارک دوبل و عقب و جلو کردن اتومبیل خود تلاشی کنید و تنها باید یک دکمه را فشار دهید و راحت بر روی صندلی خود بنشینید. با توجه به راحتی و فوایدی که این قابلیت برای رانندگان به همراه می آورد تعداد زیادی ازخودروسازان عرضه خودروهایی با این قابلیت را آغاز کرده و یا در حال انجام تحقیقاتی بر روی آن هستند.

استفاده از سیستم پارک خودکار

2 - سیستم پارک خودکار اتومبیل

استفاده از سیستم پارک خودکار میتواند تا حد قابل توجهی برخی از مشکلات ترافیکی را در خیابان های پر رفت و آمد حل کند. خودرویی که از این سیستم استفاده میکند، میتواند در فضای کوچکتری پارک شود در نیجه خودروهای بیشتری میتوانند در کنار خیابان پارک شوند. اتومبیل هایی موجود در بازار که از این قابلیت استفاده میکنند هنوز به طور کامل مستقل نشدند و هنوز هم این راننده است که با کنترل پدال ترمز باید سرعت خودرو را تنظیم کند.

عملیات پارک خودکار

4 - سیستم پارک خودکار اتومبیل

زمانی که عملیات پارک خودکار انجام میشود سیستم کامپیوتری کنترل غربیلک فرمان را در دست میگیرد و خودرو به سمت جلو حرکت میکند تا در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد و با یک علامت به راننده اطلاع میدهد که چه زمانی خودرو را متوقف کند. بعد از این مرحله راننده با زدن به دنده عقب پای خود را از روی پدال ترمز برمیدارد و خودرو شروع به حرکت به سمت عقب میکند. سیستم کامپیوتری نیز چرخ ها را در مسیر درست قرار داده و با دقت خودرو را در مکان مناسب پارک میکند. زمانی که خودرو به اندازه کافی به عقب رفت اخطاری دیگر راننده را مطلع میکند که باید پدال ترمز را فشار دهد و بعد از تعویض دنده خودرو کمی به سمت جلو حرکت میکند تا در جای مناسب قرار بگیرد.

سیستمهای مختلف پارک خودکار

3 - سیستم پارک خودکار اتومبیل

سیستمهای مختلف پارک خودکار راه های گوناگونی برای درک اشیاء اطراف خود دارند. برخی از انها دارای سنسورهایی هستند که در اطراف سپرهای عقب و جلوی خودرو پخش هستند و به عنوان گیرنده و فرستنده کار میکنند. این سنسورها با ارسال سیگنالهایی به اشیاء اطراف خودرو و دریافت مجدد انها موقعیت اشیاء پیرامون را محاسبه میکنند. نتیجه عملکرد سیستمهای پارک خودکار تقریباً یکسان است. آنها فضای مناسب برای پارک، موقعیت اتومبیل های پارک شده و فاصله مناسب تا لبه جدول را تشخیص میدهند و سپس خودرو به درستی پارک میشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.