نسل جدید کارت‌خوان و سامانه هوشمند پرداخت سوخت، بهره‌برداری شد

 نسل جدید سامانه هوشمند و کارتخوان با هدف افزایش ۲۵۰ برابری سرعت تراکنش از امروز اجرایی شد و تا پایان سال آینده، در همه جایگاه های سوخت کشور، نصب می‌شود.

تا پیش از سال ۱۳۸۵ به سبب قیمت پایین بنزین، زمینه مصرف بالا و قاچاق سوخت به کشورهای همسایه فراهم شده بود؛ امری که دولت را به سوی بنزین دونرخی و سهمیه‌بندی آن رهنمون کرد. سوم خرداد ۱۳۹۴ بنزین تک‌نرخی و در عمل استفاده از کارت‌های سوخت متوقف شد. از سوی دیگر، در روزهای پایانی اردیبهشت سال ۱۳۹۵ با اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در مجلس شورای اسلامی، استفاده از کارت سوخت برای بنزین و گازوییل الزامی شد.

در روزهای گذشته بازسازی برخی جایگاه های سوخت برای اجرای طرح برندینگ صورت گرفت؛ امری که از سوی برخی منتقدان به منزله آغاز حذف کارت‌سوخت برداشت شد. در همین پیوند، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هفتم خردادماه یادآوری کرد:

از سال ۱۳۹۴ روی ۱۰۲ نازل و حدود ۴۶ جایگاه عرضه سوخت در اصفهان، قم و تهران، تجهیزات جدید به صورت آزمایشی نصب شد که این مرحله تکمیل شده است و از پایان خردادماه این جایگاه ها به سیستم جدید کارت سوخت مجهز می شود. در سامانه جدید، در زمان سوخت گیری به پیاده شدن راننده از خودرو نیازی نیست و همه فرآیند سوخت گیری و پرداخت، از طریق گوشی های موبایل قابل انجام است.

 سالیانه ۲۰ میلیارد تومان صرف نگهداری و تامین تجهیزات سامانه قدیمی می شود.

5165 - نسل جدید کارت‌خوان و سامانه هوشمند پرداخت سوخت، بهره‌برداری شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.