از بین بردن خط و خش روی بدنه خودرو

نگهداری از بدنه

هر چقدر هم که شما مراقب خودروی خود باشید و در نگهداری از بدنه آن دقت کنید باز هم ممکن است خط و خش های نا خواسته بر روی ان ایجاد شود. این یک مشکل شایع برای صاحبان خودروهای مختلف است. در اولین قدم شما باید میزان آسیب و خط و خش را برر سی کنید. آیا این خط و خش بر اثر مواد شیمیای سخت ایجاد شده اند و یا در در اثر ضربات این خط و خش ها ایجاد شده اند. اگر آسیب جدی باشد کاری از دست شما بر نمی آید اما خط و خش های کوچک و کم را میتوانید خودتان ترمیم کنید .
اگر آسیب خط و خش بر روی بدنه خودرو شما زیاد نیست شما میتوانید خودتان اقدام به ترمیم ان کنید. در ابتدا باید مکان اسیب دیده را با محلول آب و صابون بشویید و سپس آن را به خوبی خشک کنید. برای ترمیم خط افتادگی شما قادر نخواهید بود که ان را پاک کنید بلکه باید رنگ اطراف ناحیه آسیب دیده را بسایید تا با عمق خط همسطح بشود.  همانطور که حدس میزنید، هدف این است رنگ اطراف را بدون آسیب رساندن یا وارد شدن به لایه بعدی رنگ همسطح عمق خراش کنیم.

سنباده کشی

برای اینکه متوجه شوید که بیش از حد جلو نرفته اید میتوانید درون خراش را با مادهای پر کنید که با رنگ بدنه در تضاد باشد برای مثال اگر بدنه خودرو شما دارای رنگ تیره است میتوانید از واکس سفید برای این کار استفاده نمایید. هنگامی که این ماده رنگی در داخل خراشیدگی قرار گرفت باید باقی آن را از روی بدنه پاک کنید.
برای آنکه سنباده کشی بی خطری داشته باشید از کاغذ سنباده بسیار نرم ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ خشک و تر استفاده کنید. میتوانید این سنباده را از فروشگاه های لوازم صافکاری و نقاشی خودرو تهیه فرمایید. کاغذ سنباده را روی یک بلوک چوبی اندازه دستان قرار داده و آنرا در آب سرد فرو ببرید، سپس چند قطه مایع ظرفشویی به ان اضافه کنید تا لیزی آن بیشتر شود در این حالت کار ساییدن مطمعنتر خواهد شد. محل خراشیدگی را با حرکات نرم و کوتاه بسایید و جهت حرکت دست خود را در زاویه های ۶ درجه نسبت به محل خراش تغییر دهید. عمل ساییدن را از بالا تا پایین خش انجام دهید و هر چند وقت یکبار سنباده را را در آب خیس کنید. شما باید به صورت نرم و اهسته به این کار ادامه بدهید و تا زمانی که واکس محو نشده است به این کار ادامه دهید. بعد از این مرحله محل سنباده زدن را خشک کنید و برای اطمینالن ازمحو شدن خط آنرا به خوبی بررسی نمایید. اگر لایه شفاف را رد کرده و در ظرف آب سنباده ذرات رنگ را مشاهده میکنید باید اسپری شفاف را بر روی ان بپاشید. اگر رنگ خودروی شما معمولی و فاقد لایه شفاف باشد مقدار بیشتری رنگ در آب سنباده مشاهده خواهید کرد.

ماده مخصوص

هنگامی که خراش به طور کلی از بین رفت محل ان را ماده مخصوص پرداخت کنید. از انجایی که منطقه خراش کوچک است میتوانید از یک پارچه حوله ای نرم و کمی ماده مخصوص استفاده کنید. کار پرداخت را در حال دورانی انجام بدهید هنگامی که تمام آثار سنباده از بین رفت، از یک پارچه نرم برای پاک کردن ذرات ماده ساینده استفاده کنید. محل را با آب بشویید. سپس باز هم میتوانید از پارچه حوله ای و پولیش استفاده کنید و تمام محل را پولیش کنید. پس از اتمام این کار زمان آن فرا رسیده است که مجدداً سطح را بررسی کنید و در صورت برطرف شدن خراش بدنه را واکس بزنید.
خراش های جزئی، نیاز به رنگ ندارد شما می توانید با یک جلای ساده (سمباده خیلی نرم)  رنگ ماشینتان را به حالت اول برگردانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.