با حاکمان جدید بازار خودروی ایران آشنا شوید

با افزایش قیمت غیرمنطقی خودروهای کره‌ای و ژاپنی و نداشتن ارزش خرید این محصولات با نرخ‌های فعلی، چند محصول بسیار باکیفیت چینی قرار است حاکمان مطلق بازار خودروی کشور لقب بگیرند.

شاسی بلندهای چینی برتر بازار ایران به انتخاب “هفت صبح” که در محدوده قیمتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان توانسته‌اند بیش از بقیه مورد توجه بازار، رسانه‌ها و کارشناسان قرار گیرند در این گزارش معرفی شده‌اند.

درباره شاسی‌بلندهای برتر چینی حاضر در بازار ایران حرف و حدیث زیاد است و پس از یک دهه از ورودشان به ایران هنوز بر سر قبول یا ردشان در جمع اتومبیل‌های قابل اعتماد بحث و جدل هست. حتما شما هم بارها لیست‌هایی از بهترین خودروهای شاسی‌بلند ساخت سرزمین اژدها را دیده‌اید که با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات فنی و تجربیات خریداران توانسته‌اند قدرت خود را به رخ حریفان بکشند. اینجا در هفت صبح سعی کردیم با کنار هم گذاشتن اعداد و ارقام و آمار، لیستی از ده شاسی بلند چینی را که علاوه بر فروش مناسب و قیمت قابل قبول، از کیفیت ساخت و طراحی مناسبی برخوردارند را به شما معرفی کنیم

ارجحیت این گزارش با محصولاتی است در بازار حضور دارند یا در آستانه تحویل به مشتریان قرارگرفته‌اند.

بی‌وای‌دی S7

بزرگترین، پرآپشن‌ و خوش استایل‌ترین شاسی‌بلند چینی و دیفرانسیل جلو موجود در ایران در مقطع فعلی، به تازگی قرار است با بهایی نزدیک به ۱۸۰ میلیون تومان به دست ثبت‌نام کنندگان برسد (ثبت نام این خودرو بدلیل تکمیل ظرفیت، متوقف شده است). S7 که از پلتفرم نسل لکسوس RX مدل ۲۰۱۰ سود می‌برد که با وزنی حدود ۱.۸ تن، از موتوری قدرتمند و توربو با حجم ۲ لیتر و نیروی ۲۰۳ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر سود می‌برد و در میدان نبرد خودروهایی مانند سانتافه، کولیوس و تویوتا راو۴ را به راحتی کنار خواهد زد. از مهمترین آپشن‌های این خودرو میتوان به صندوق برقی، سقف پاناروما، دوربین ۳۶۰ و ۷ نفره بودن آن اشاره کرد. احتمالا این خودرو در بازار در بازه قیمتی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون به فروش برسد. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۱۰ ثانیه است.

sycs9it7us8yztqzio2 - با حاکمان جدید بازار خودروی ایران آشنا شوید


هاوال اچ ۲

با داشتن موتوری ۱۵۰۰سی‌سی توربوی ۱۴۰ اسبی که قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در کارخانه دارد، محصولی است قابل اعتنا که علاوه بر حضور بسیار موفق در بازار چین، توانسته در استرالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکای جنوبی هم خوش بدرخشد. تنها شاسی‌بلند حاضر در بین محصولات چهار ستاره کیفی کشور علاوه بر ابعاد مناسب اتاق یک کراس‌اوور کامپکت با سطح امکانات عالی است که به صورت دیفرانسیل جلو طراحی شده و ظاهر نسبتا جذابی هم دارد. اچ۲ که وزنی معادل ۱۵۷۵ کیلوگرم دارد، به تازگی به خط تولید بهمن اضافه شده و در بازار قیمتی ۱۴۰ میلیون تومانی دارد.

43526 - با حاکمان جدید بازار خودروی ایران آشنا شوید


چری تیگو ۷

سازنده چینی این محصول ۱۷۷ میلیون تومانی ادعا می‌کند تیگو۷ همین حالا توان رقابت با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان را دارد که البته اندکی اغراق آمیز است ولی نباید منکر توانایی‌های تیگو۷ شد. به لطف زبان جهانی طراحی چری، این شاسی‌بلند کوچک ۱۴۴۰ کیلوگرمی توانسته نظر مثبت خریداران ایران را به خود جلب کند ضمن اینکه موتور توربوی ۱.۵ لیتری ۱۴۷ اسبی در کنار فضای داخلی مدرن و قیمتی کمتر از نصف رقبای کره ای از عناصر افزایش جاذبه تیگو۷ هستند. محصول دیفرانسیل جلوی چری را باید یکی از پرآپشن‌ترین گزینه‌‌های موجود در بازار محصولات چینی دانست که در بازار قیمتی حدود ۱۸۰ میلیون تومانی دارد.

31731 - با حاکمان جدید بازار خودروی ایران آشنا شوید


بورگوارد BX7 نه چینی است نه آلمانی!

محصولی وارداتی با قیمتی ۴۰۰ میلیون تومانی که ۷ نفر گنجایش داشته و در صندوق بار خود ۵۴۰ لیتر جا برای بارگیری وسایل سرنشینان دارد. BX7 که اتومبیلی نیمه لوکس است در چین مونتاژ شده و با طول ۴٫۷۱ متر، از موتوری ۲ لیتری و ۲۲۴ اسبی نیرو می‌گیرد. تنها عضو چینی این گروه که به سیستم ۴ چرخ محرک انتخابی الکتریکی مجهز است  و با وزن ۱۶۶۰ کیلوگرم، در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸ لیتر بنزین می سوزاند.

39966 - با حاکمان جدید بازار خودروی ایران آشنا شوید


هایما اس۷

یکی از مشهورترین چینی بازار شاسی‌بلندها که اخیرا به شدت پرفروش شده و بازار دست به دست کردن حواله آن داغ داغ است. موتور ۱۸۰۰ سی‌سی و توربو هایما اس۷ با داشتن ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور، قادر است این شاسی‌بلند چینی را که ۱۵۴۵ کیلگرم وزن و حدود ۴٫۵۳ متر طول دارد، در کمتر از ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ برساند. اس۷ توربو که ۴ کیسه هوای ایمنی و لیست مناسبی از امکانات را با خود دارد، در بازار مصرف قیمتی حدو ۱۵۰ میلیون تومانی داشته و جنگ سختی را با جک اس۵ و چری تیگو۵ در رده خود رقم زده است.

p5xd9fdqfv058ipb3wt0 - با حاکمان جدید بازار خودروی ایران آشنا شوید


جک اس۵ توربو

با ظاهری نزدیک به هیوندای توسان ۲۰۱۴، بی شک مشهورترین چینی بازار شاسی‌بلندهاست که ضمن داشتن موتور۲لیتری ۱۷۴ اسبی، وزنی ۱۵۴۰ کیلوئی داشته و به غیر از لیست مناسب امکانات، ثبات کیفی نسبتا خوبی را پس از پیمایش ۵۰ هزار کیلومتر از خود بروز داده است. محصول دیفرانسیل جلو کرمان موتور فعلا در بازار قیمتی ۱۶۰ میلیون تومانی دارد.

g82bvon0d2c4k3jzc2g7 - با حاکمان جدید بازار خودروی ایران آشنا شوید


کوپا تی۲۱۰

گمنام گمنام اما جنجالی. گرچه تنها به تعداد کمتر از ۱۰۰ دستگاه وارد بازار کشور شده اما مونتاژش در صنایع خودروسازی کرمان موجب شده به موفقیت بیشتر در ایران امیدوار باشد. محصول ۲۰۰ میلیون تومانی زوتی، موتوری ۱۵۰۰ سی‌سی و ۱۵۶ اسبی داشته که در کنار جعبه دنده ۶ سرعته اتومات و وزنی ۱۶۶۱ کیلویی، شتابی معمولی را عاید راننده می کند. با این حال کیفیت ساخت اتاق و بدنه این محصول دیفرانسیل جلو بالا بوده و به کمک آپشن‌های متعدد رفاهی و ایمنی، لذت سواری مناسبی دارد.

oqgquptlc6xrsifcipd3 - با حاکمان جدید بازار خودروی ایران آشنا شوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.