آمپر قیمت باتری بالا رفت

 بسیاری از قطعات خودرو در ایران تولید نمی‌شوند و تنها راه ورود این قطعات به بازار واردات است. اما در زمینه باتری، ایران دارای کارخانه‌های تولیدی است که باعث می‌شود رقابت در این بخش بازار داغ شود.تنوع در بازار باتری بسیار زیاد و دست خریدار برای انتخاب یک محصول مناسب باز است اما باید دید از این بازار متنوع چند درصد متعلق به محصول داخلی و چند درصد متعلق به محصول خارجی است.ابراهیم اساسه یکی از فعالان این حوزه در این باره گفت: در حال حاضر باتری‌های کره‌ای بیشترین سهم را در بازار دارند و تولیدات داخلی با سهم کمتر در رتبه بعدی قرار می‌گیرند.محمد همتی نیز از دیگر فعالان حوزه باتری با بیان اینکه بازار در دست کره‌ای‌ها است افزود: در حال حاضر برند‌های کره‌ای بازار را قبضه کرده‌اند و محصولات وطنی نیز با آنها فاصله دارند.مرتضی احمدی نیز بر این عقیده است که در حال حاضر تولیدات داخل بیشترین حضور را دارند زیرا واردات کمتر و تلاش کارخانه‌های ایرانی برای تامین بازار نیز بیشتر شده است.
با توجه به بسته بودن ثبت سفارش، قیمت کالا‌های وارداتی و داخلی افزایش یافته این درحالی است که هنوز هیچ کالایی با ارز بالای ۳ هزار تومان وارد کشور نشده است. ابراهیم اساسه افزود: این طبیعی است که، باتری‌های کره‌ای به دلیل کیفیت بالاتر قیمت بیشتری نسبت به گزینه‌های داخلی داشته باشد اما افزایش قیمت ۲ برابری برای هر دو نوع کمی غیر منصفانه است.همتی در این خصوص گفت: این افزایش قیمت آمپری ۵ هزار تومان بوده است به طور مثال باتری دلکور برای تندر ۹۰ که اول سال  ۱۹۵ هزار تومان بود به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.احمدی نیز با بیان اینکه افزایش قیمت در بازار باتری بی‌داد می‌کند گفت:افزایش قیمت ۲ برابری و حتی بیشتر برای یک قطعه مصرفی که در ایران نیز تولید می‌شود کاملا نا عادلانه است.
خدمات پس از فروش و گارانتی یکی از عواملی است که خریداران را ترغیب به خرید می‌کند.خدمات خوب و به موقع از سوی تولید کننده و یا وارد کننده رضایت مشتری را جلب و آن را مشتری دائم آن برند می‌کند.ابراهیم اساسه افزود: شرکت‌های خارجی خدمات خوبی را ارائه می‌کنند و در مقابل تولیدکننده ایرانی نیز تا به امروز نیاز مشتریان را مرتفع کرده است. همتی در خصوص گارانتی باتری‌ها گفت: ایرانی‌ها در این بخش خوب کار کرده‌اند و بعضی از شرکت‌ها ۱۵ ماه و برخی از آنها یک سال گارانتی بر روی محصولات خود به مشتریان عرضه می‌کنند در مقابل محصولات خارجی تنها ۶ ماه گارانتی و خدمات می‌دهند.احمدی یکی از فعالان این حوزه افزود: در ایران گارانتی شرایط خاص خودش را دارد اما با این اوصاف شرکت‌ها توانسته‌اند مشتریان را راضی نگه دارند.
شرایط سخت اقتصادی اجازه تولید انبوه راحت و واردات بی دردسر را نمی‌دهد از این رو پس از گذشت چند ماه جنس در بازار کم می‌شود و رکود را به همراه دارد. اساسه در این خصوص گفت: کمبود جنس در بازار وجود دارد به طوری که با نمایندگی‌های فروش شرکت‌های داخلی برای تامین جنس به مشکل بر خورده‌ایم.آنها جنس مورد نیاز را ندارند و حتما باید به صورت نقدی حساب ‌شود تا اگر جنس موجود شد برای ما ارسال کنند.همتی افزود: رکود و کمبود در بازار حس نمی‌شود زیرا جنس و مشتری در بازارحضور دارند. احمدی نیز با بیان اینکه هیچ خودرو‌یی بدون باطری کار نمی‌کند افزود: همه مید‌انیم در بازار قطعات مصرفی مانند باطری رکود وجود ندارد اما با بسته شدن واردات و کمتر شدن تولیدات داخلی به مرور به مشکل کمبود جنس بر خواهیم خورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.