هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران

هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران .

 

دیگر محصولی که یک شرکت وارد کننده برای عرضه به بازار ایران در نظر گرفته، هن تنگ X5 است که یک کراس اوور جمع و جور بوده و همانند مدل بالاتر، یعنی هن تنگ X7، از پلتفرم محصولات زوتی استفاده می کند. ابعاد و اندازه هن تنگ X5 تسبت به رقبایی که دارد، خوب ارزیابی می شود و به نظر برای یک خانواده چهار نفره ایرانی، مناسب خواهد بود. به دلیل استفاده از فلزات مستحکم و سنگین در ساخت خودرو، وزن هن تنگ X5 کمی زیاد و در حدود ۱۵۰۰ کیلو است که این موضوع بر شتاب خودرو تاثیرگذار خواهد بود. البته این موضوع فقط در مورد هن تنگ X5 رخ نداده، بلکه در مورد اکثر خودروهای چینی بازار صادق است.
از آنجایی که هن تنگ یک شرکت تازه کار در حوزه خودروسازی است، روند الگو برداری از محصولات موفق بازار را در پیش گرفته و محصولات خود را شبیه به تولیدات معمول در دنیا، نظیر محصولات فولکس واگن یا فورد می کند. بر همین اساس در نمای جلویی، شباهت هایی میان محصولات فورد در سگمنت شاسی بلند ترکیبی و هن تنگ X5 دیده می شود. چراغ های جلوی این خودرو نیز به سبکی طراحی شده که به طور معمول، در محصولات فولکس واگن دیده می شود، یعنی یک چند ضلعی که در مرکز آن، لامپ تعبیه می شود.

نمایشگاه خودرو تهران 15 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران

هن تنگ X5

کراس اوورهای جمع و جور، علاوه بر نگاهی که به سمت خانواده های کوچک دارند، سعی می کنند تا طرفدارانی را از میان قشر جوان نیز جلب کنند و به همین منظور در نمای جانبی هن تنگ X5 ، شاهد استفاده از خطوط متعددی هستیم که در ترکیب با پلاستیک های مشکی رنگ بدنه، نمای جالبی را برای خودرو فراهم ساخته و تا حدودی با چهره خودرو در جلو تناسب دارد. با نگاهی کلی به نمای عقب، در ابتدا به دلیل فرم خاص طراحی سقف، به یاد محصولات رنج روور خواهید افتاد. بر خلاف بسیاری دیگر از محصولات چینی که تمایل به نشان دادن خروجی های اگزوز فیک دارند، در هن تنگ X5 شاهد به کار گیری اگزوز پنهان هستیم که بر شهری بودن خودرو تاکید می کند. البته همان طور که گفتیم، فاصله بین دو محور خودرو که رقمی در حدود ۲۶۰۰ میلیمتر است، پاسخ گوی نیازهای خانواده های کوچک خواهد بود.

نمایشگاه خودرو تهران 9 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران

هن تنگ X5

به دلیل آن که در سالهای گذشته، محصولات وارداتی به دلایل مختلف دچار افزایش قیمت شدید شده اند، خرید آن ها برای بسیاری از ایرانیان به یک آرزو تبدیل شده که محصولات چینی، با استفاده از مشابهت سازی، می توانند تا حدودی این آرزو را بر آورده سازند. در کابین هن تنگ X5 نیز شاهد الگو گیری گسترده از محصولات بی ام و هستیم و طرح کلی داشبورد، به راحتی شما را به یاد تولیدات بی ام و می اندازد. البته از آن جایی که هن تنگ X5 یک خودروی اقتصادی است، کیفیت مواد استفاده شده در کابین خودرو چندان بالا نیست و استفاده از پلاستیک خشک در کابین بسیار فراگیر است.

نمایشگاه خودرو تهران 8 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران

هن تنگ X5

همانند برخی رقبا در این محدوده، هن تنگ X5 نیز به یک موتور ۱۵۰۰ سی سی مجهز است که با استفاده از توربوشارژرهایش ، می تواند حداکثر توان ۱۵۴اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر را تولید نماید. هن تنگ X5 یک کراس اوور شهری است و به همین دلیل، از گیربکس CVT در آن استفاده شده که این جعبه دنده، قدرت و گشتاور را به چرخ های جلو منتقل می کند. مطابق اطلاعات رسمی منتشر شده، حداکثر سرعت خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا صد آن، در حدود ۱۲ ثانیه برآورد می شود. استاندارد آلایندگی هن تنگ X5 ، یورو ۵ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن، ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

نمایشگاه خودرو تهران 12 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران

هن تنگ X5

این خودرو در تیپ فول آپشن خود، موسوم به لاکچری، دارای امکانات مختلفی است که از آن جمله می توان به سقف پانوراما، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل، فرمان و صندلی های چرمی،نورپردازی داخلی، چراغ مشایعت تا درب منزل و پشت دستگیره و روی رکاب و ورود و خروج و استارت بدون کلید، سیستم تهویه خودکار، سنسور نور و باران، آینه های تاشوی برقی، چراغ زنون و تنظیم برقی صندلی راننده اشاره کرد.
پیش تر قیمت این خودرو در تیپ پایین تر یعنی الیت، ۱۳۶ میلیون تومان و در تیپ بالاتر یعنی لاکچری، ۱۵۱ میلیون تومان عنوان شده بود که احتمال افزایش این ارقام وجود دارد. با توجه به ممنوعیت واردات. رقبای هن تنگ X5 را نیز در بازار خودروهایی همچون جک S5، چری تیگو۵ و بی وای دی S6 تشکیل می دهند.

 

تصاویر هن تنگ X5  در نمایشگاه خودرو تهران

نمایشگاه خودرو تهران 8 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 9 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 10 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 11 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 12 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 13 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 14 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 15 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 16 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 17 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 18 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 19 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 20 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 21 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 22 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 23 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 24 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 25 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 1 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 2 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 3 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 4 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 5 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 6 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران نمایشگاه خودرو تهران 7 - هن تنگ X5 تازه وارد چینی در نمایشگاه خودرو تهران

نمایشگاه خودرو تهران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.