باهم ببینیم خودرو دست ساز ایرانی

یکی از خودروهای که توجه همه را به خود جلب کرد خودرو دست ساز بنام باگی آرش BG-One بود که تیم سازنده این خودرو تصمیم گرفتن که از موتوری استفاده کنن که قطعات آن به راحتی در دسترس باشد  و جالب اینجاست که از موتور تندر ۹۰ بکار برده شده که با کد K4M  شناخته شده است.

 این موتور نه تنها سالهاست در بازار کشور وجود دارد و در همه جا می توان مکانیک آن را یافت بلکه مشترک بودن آن با محصولات رنو به این معناست که در صورت تولید آرش BG-One نگرانی از بابت تامین وسایل موتوری وجود نخواهد داشت و از قطعه فروشان رنو می توان قطعات این خودرو را نیز خریداری کرد. موتور این خودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور دارد.

این خودرو را باید خودرویی در کلاس امسال KTM X-Bow و یا آریل نوماد دانست که البته از نظر قدرت موتور در سطح پایین تری از آنها قرار می گیرد. آرش BG-One از یک شاسی فضایی استفاده می کند که بیشتر در خودروهای اسپرت دیده شده و تقریبا فاقد بدنه‌ی کامل است. این مساله نوید بخش وزن پایین این خودرو و نشان دهنده ی چالاکی خوب آن است.

حتی گیربکس مورد استفاده در آرش BG-One نیز با تندر مشابه بوده یک نمونه ی ۵ دنده ی دستی است. همه ی اینها یعنی BG-One در بخش فنی خودروی پر دردسر و یا پیچیده ای نیست. با استارت زدن موتور البته صدای متفاوتی خواهید شنید که مربوط به سیستم اگزوز اختصاصی این خودرو است و صدایی گیرا و اسپرت دارد.

در داخل کابین آرش BG-One هم می توان روح اسپرت را مشاهده کرد به طوری که فرمان اسپرت، دسته دنده ی فلزی وآمپرهای دیحیتالی همگی از مشخصات خودروهای اسپرت هستند. بنابر گفته ها، آرش BG-One می تواند در ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای شروع عدد خوبی است.
آرش BG-One فاقد هرگونه امکانات رفاهی بوده و با توجه به نبود تجهیزات ایمنی همچون ایربگ نیز مشخص نیست که آیا موفق به شماره گذاری شود یا نه در غیر این صورت یک خودروی تفریحی خواهد بود که فقط در پیست می توانید از آن استفاده کنید.

باگی آرش BG One 2 - باهم  ببینیم خودرو دست ساز ایرانی باگی آرش BG One 3 - باهم  ببینیم خودرو دست ساز ایرانی باگی آرش BG One 4 - باهم  ببینیم خودرو دست ساز ایرانی باگی آرش BG One 1 - باهم  ببینیم خودرو دست ساز ایرانی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.