بهترین هاچ بک‌ در سال 2019

بهترین هاچ بک‌ در سال ۲۰۱۹ توسط وب سایت اتوکار انگیس مورد بررسی و انتخاب شد.این لیست که در زیر آمده است شامل بزرگان این کلاس بدن خواهد بود.اگر خودرویی بخواهید که از یک طرف، هم توانایی حرکتی قدرتمند و سریع و هم قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشد و از طرف دیگر، برای استفاده‌ی روزمره نیز مناسب باشد، بهترین گزینه خرید هاچ‌بک فول‌سایز اسپرت است.تبدیل هاچ‌بک‌های خانوادگی به خودروهای اسپرت ایده‌ی جدیدی نیست و سال‌ها است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ به‌ویژه خریداران خودرو در اروپا تمایل زیادی به این نوع خودروها دارند. بنیان‌گذار این کلاس از خودروها را باید فولکس واگن گلف دانست که در سال ۱۹۷۶ به‌بازار آمد. فولکس واگن آغازکننده‌ی این راه بود؛ ولی اکنون دیگر تنها نیست و بسیاری از خودروسازان هاچ‌بک‌های اسپرت را در بین محصولاتشان دارند. امروزه، خودروهای هاچ‌بک اسپرت محصولات مختلفی را دربر می‌گیرد و به‌تازگی هیوندای نیز به این کلاس گام نهاده است. درادامه، ۱۰ خودروِ برتر این کلاس را بررسی خواهیم کرد که اتوکار انتخابشان کرده است.

۱. هوندا سیویک Type R

Top 10 Hatchbacks in 2019 6 - بهترین هاچ بک‌ در سال 2019

درحال‌حاضر، بهترین خودروِ اسپرت دیفرانسیل‌جلویی که می‌توانید در بازار پیدا کنید، هوندا سیویک Type R است. این خودرو محصولی بسیار قابل و توانا از هوندا است و به‌لطف پایداری زیاد و عملکرد قدرتمند پیشرانه‌ی توربوشارژش، می‌تواند تجربه‌ی رانندگی بسیار لذت‌بخشی فراهم کند. شایان ذکر است سیویک Type R خودرویی کاملا کاربردی است و می‌توانید همه‌روزه از آن استفاده کنید. کابین سیویک Type R نیز بسیار راحت است و بیشتر شبیه به خودروهای گران‌تر دیده می‌شود. درمجموع، می‌توان این خودرو را یکی خودروهای اسپرت برتر موجود در بازار فعلی دانست.

۲. فولکس واگن گلف R

Top 10 Hatchbacks in 2019 5 - بهترین هاچ بک‌ در سال 2019

فولکس واگن گلف R یک مدل بالاتر از گلف GTI محسوب می‌شود و بیشترین دینامیک رانندگی و توانایی حرکتی را در میان تمامی هاچ‌‌بک‌های فولکس واگن ارائه می‌کند. وجود سیستم چهارچرخ محرک در این مدل سبب شده تا پایداری‌اش مثال‌زدنی باشد.

گرچه جای خالی پیشرانه‌ی V6 گلف نسل R32 در این خودرو حس می‌شود، درعوض، ویژگی‌های دیگری مانند کمک‌فنرهای هوشمند دارد. با راندن فولکس واگن گلف R متوجه خواهید شد این خودرو بسیار راحت است و نه‌تنها می‌توانید هرروز آن را به‌کار بگیرید؛ بلکه می‌توانید با آن به سفر نیز بروید. درکل، گلف R یکی از هاچ‌‌بک‌های قدرتمند بازار است و واقعا باید بابت ساختش به گروه فولکس واگن تبریک گفت.

۳. رنو مگان اسپرت RS 280

Top 10 Hatchbacks in 2019 4 - بهترین هاچ بک‌ در سال 2019

چهارمین نسل از رنو مگان RS خودرویی برای عاشقان سرعت است. رنو مگان RS جدید به سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب هم مجهز شده که باعث می‌شود هدایت خودرو آسان‌تر شود و حس کنید خودرو فاصله‌ی محوری کمی دارد. کمک‌فنرهای هیدرولیکی نیز عملکرد بسیار نرمی دارند و می‌توانند از پس سخت‌ترین شرایط ممکن بربیایند. افزون‌براین، پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربوِ مگان نیز بسیار قدرتمند است؛ ولی عملکردش به‌خوبی پیشرانه‌ی هوندا سیویک Type R نیست.

ارگونومی کابین مگان نیز چندان راحت نیست و بدتر از آن، عملکرد ناامیدکننده‌ی جعبه‌دنده‌ی دستی آن است. باوجوداین، جعبه‌دنده‌ی دستی مگان RS بهتر از جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه‌ی آن است. با تمام این‌ها، همچنان راندن مگان RS لذت‌بخش است و البته، نسخه‌ی عادی این مدل سواری نرم‌تری دارد.

۴. هیوندای i30N

Top 10 Hatchbacks in 2019 3 - بهترین هاچ بک‌ در سال 2019

هیوندای i30N اولین تجربه‌ی هیوندای در کلاس هاچ‌بک‌های اسپرت است. هیوندای برای تولید این محصول مسئول مهندسی سابق بخش M در بی‌ام‌و را استخدام کرد و مراحل تحقیق و توسعه‌ی این خودرو را به این مهندس باتجربه‌ی آلمانی سپرد. هیوندای i30N خشک‌ترین سواری را در بین رقبا دارد و بیشتر مانند هاچ‌بک‌های اسپرت قدیمی‌تر احساس می‌شود. عملکرد فرمان و مجموعه‌ی فنی نیز خشن است و رانندگی با این خودرو را کمی سخت می‌کند. بااین‌حال، هیوندای برگ برنده‌ای نیز دارد و آن آپشن‌های زیاد است.

۵. مرسدس AMG A35 4Matic+

Top 10 Hatchbacks in 2019 2 - بهترین هاچ بک‌ در سال 2019
Mercedes – AMG A35

مرسدس بنز AMG A35 ارزان‌ترین خودروِ AMG است. این مدل را باید رده‌ی میانی مرسدس بنز A کلاس دانست؛ چون مرسدس بنز مدل قوی‌تر A45 را نیز دارد. باوجوداین، A35 درمقایسه‌با A45 خودرویی خوش‌رکاب‌تر و اقتصادی‌تر است و می‌توان از آن هرروز استفاده کرد.

زیر کاپوت A35 از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوِ A45 استفاده شده که بیش از ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو با استفاده از جعبه‌دنده‌ی ۷ دنده‌ی خودکار دوکلاچه به هر ۴ چرخ خودرو منتقل می‌شود. رانندگی با A35 ساده و راحت است و این‌طور نیست که احساس کنید برای استفاده‌ی روزانه‌ خودرویی بیش‌ازحد سریع و قوی است. شاسی و سیستم تعلیق این خودرو به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که فرمان‌پذیری و چسبندگی چشمگیری حتی هنگام لغزنده‌بودن جاده ارائه کنند. درکنار این‌ ویژگی‌ها، مرسدس بنز A کلاس در داخل کابین نیز امکانات زیاد و پیشرفته‌ای دارد و می‌توان آن را خودرویی برای هر نوع کاربری و با توانایی‌های درخورتوجه ارزیابی کرد.

۶. سئات لئون کوپرا

Top 10 Hatchbacks in 2019 1 - بهترین هاچ بک‌ در سال 2019

در محصولات سئات، نام کوپرا یعنی با خودرویی اسپرت طرف هستیم. سئات لئون کوپرا در دو نسخه عرضه می‌شود که یکی دیفرانسیل‌جلو است و ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت دارد و دیگری دودیفرانسیل است و ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت دارد. با وجود اشتراکات زیادی که بین سئات لئون کوپرا و فولکس واگن گلف R وجود دارد؛ اما سئات در نسخه‌ی دیفرانسیل‌جلو از قفل دیفرانسیل الکترونیکی نیز بهره‌مند است.

لئون کوپرا خودروِ چالاکی است و چسبندگی فراوانی دارد. البته، نمی‌توان آن را در کلاس خودش بهترین دانست؛ ولی پیشرانه‌اش نیز قدرتمند است و به‌راحتی می‌توان دور موتور را تا محدوده‌ی قرمز افزایش داد و از صدای جذاب پیشرانه نیز لذت برد. نکته‌ی مثبت دیگر سئات قیمت ارزان‌تر آن است.

۷. آئودی RS3 اسپرت بک

Top 10 Hatchbacks in 2019 10 - بهترین هاچ بک‌ در سال 2019

آئودی RS3 اسپرت بک نسخه‌ای اسپرت از آئودی A3 به‌شمار می‌رود و باتوجه‌به مشکلات به‌وجود‌آمده درباره‌ی مصرف سوخت و آلایندگی آن، به‌زودی درکنار مدل A3، مدل جدیدی از آن معرفی خواهد شد. این خودرو از پیشرانه‌ای ۲.۵ لیتری توربو با ۵ سیلندر و یک جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه بهره‌مند است. این خودرو با قدرت ۳۹۵ اسب‌بخار‌ی‌اش می‌تواند در ۳.۹ ثانیه سرعتش را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برساند و ازاین‌نظر خودرویی بسیار سریع است. RS3 برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر‌برساعت نیز به کمتر از ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد.

۸. فولکس واگن گلف GTI

Top 10 Hatchbacks in 2019 9 - بهترین هاچ بک‌ در سال 2019

گلف GTI معروف‌ترین هاچ‌بک این فهرست است و همچنان خودرویی درخوراحترام و پرطرفدار است. با وجود ویژگی‌های مناسب، اما گلف GTI در‌مقایسه‌با رنو مگان RS و هوندا سیویک تایپ R حرف چندانی برای گفتن ندارد و بیشتر خودرویی روزمره است تا خودرویی اسپرت. بهتر است فولکس واگن فکری نیز برای جذابیت ظاهری بیشتر این مدل بکند؛ چون این امر به فروش بیشتر GTI کمک می‌کند.

۹. بی‌ام‌و M140i

Top 10 Hatchbacks in 2019 8 - بهترین هاچ بک‌ در سال 2019

خودروِ هاچ‌بک دیفرانسیل‌عقب با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو نیز ممکن است بسیار لذت‌بخش باشد و این دقیقا چیزی است که بی‌ام‌و M140i با خود به‌همراه دارد. بی‌ام‌و M140i بیشتر از هر خودروِ دیگری در این کلاس راننده را درگیر می‌کند و رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش است. تعادل شاسی محرک عقب M140i بهترین نیست؛ اما چسبندگی درخورتوجهی سر پیچ‌ها دارد و می‌تواند پا‌به‌پای سئات لئون کوپرا و فولکس واگن گلف R حرکت کند.

۱۰. اشکودا اکتاویا vRS 245

بهترین هاچ بک‌ - بهترین هاچ بک‌ در سال 2019

قدرت فراوان این اشکودا، اکتاویا را به خودرویی لذت‌بخش برای رانندگی تبدیل کرده است. این خودرو به سیستم کنترل شاسی دینامیک نیز مجهز است که سواری راحتی فراهم می‌کند. با وجود نبود سیستم چهارچرخ محرک، اشکودا اکتاویا پایداری مناسبی دارد و می‌توان آن را ترکیبی متناسب از توانایی‌های اسپرت و سواری راحت دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.