نویسنده:
// سه شنبه , ۲۷ فروردین ۹۸ ساعت ۱۲:۵۲
مرسدس بنز AMG GT C روداستر ۲۰۲۰

مرسدس بنز AMG GT C روداستر ۲۰۲۰ برای سال جدید در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک رونمایی می‌شود. این خودرو پر شده است روز رسانی های بیرونی و داخلی در کنار استفاده از امکانات رفاهی ، ایمنی و تکنولوژی جدید  که  در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

این نسخه از مرسدس بنز از معماری جدید تلمتیکس  استفاده می کند که در کلاس بدنه کوپه اما  چهار درب قرار می گیرد.

در داخل کابین خودرو امکانات جدیدی همچون سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش گسترده سر تا سری ۱۲ اینچی و  صفحه نمایش۱۰ اینچی سیستم پخش صوتی خودرو  استفاده می کنند.

کنسول مرکزی خودرو و دکمه های روی آن تمام بروز رسانی شده است، صندلی و فرمان از جنس چرم ناپا با بالاترین کیفیت هستند.

در نمای جلوی خودروی مرسدس بنز ما می توانید جلو پنجره برجسته و غریزه کرومی به صورت خودرو دهم دی را مشاهده کنید که در وسط خود آرم بزرگ مرسدس بنز را دارد، ورودی های هوا در بخش پایین سپس بزرگتر شده که مجموعه  موارد گفته شده در کنار چراغ های زنون با دیلاته ال ای دی و طراحی کشیده شده تا گلگیر جلو سبب می شود تا چهره جلوی خودرو کاملا تهاجمی و عضلانی به نظر برسد.

در نمای کنایه خودرو میتوانید هود های هوا در انتهای گلگیر جلو، دستگیره همرنگ درب، آینه مشکی، رینگ های مشکی رنگ جدید را مشاهده کنیم که در پشت رینگ ها محفظه قرارگیری لنت ترمز به شکل زرد رنگ کاملا شکیل و متمایز شده است. لاستیک های خودرو در جلو و عقب خودرو از نوع نر و ماده به شکلی که عرضه بازی های جلو کمتر از لاستیک های عقب است  بی شک لاستیک‌های خودرو از نوع میشلن مخصوص مسابقه است.

نمای پشتی مرسدس بنز چراغ های عقب ال ای دی کشیده و باریک را مشاهده کنید که به خوبی با خودروها آرمی دارد علاوه بر آن موارد دیگر نظیر چهار خروجی اگزوز با سر اگزوز کروم و در بخش زیرین دیفیوزر را مشاهده کرد.

 مرسدس بنز AMG GT C روداستر دارای موور ۴۰۰۰ سی سی ۸ سیلندر با خروجی ۵۵۰ اسب بخار است و نیروی تولید شده را تویط گیربکس ۷ سرعته خودکار به چرخ ها منتقل می کند.این پیشرانه و این سیستم انتقال موجب شده است تا این خودرو بتواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در مدت فقط ۳٫۶ ثانیه بدس آورد.

شاهکار مرسدس بنز در پیچ‌ها هم عملکرد خونسردی دارد و به لطف فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، تغییر مسیری تندوتیز حاصل می‌کند که ممکن است در رانندگی روزمره کمی اضطراب‌آور باشد. چرخ‌های حجیم عقب (سایز ۳۰۵/۳۰ZR-20) بازخوردی مستقیم از جاده ارائه می‌دهند و از استحکام انتقال قدرت زیاد خودرو و چسبندگی لازم به سطح جاده اطمینان حاصل می‌کنند. این امر حتی در سریع‌ و تیز‌ترین پیچ‌ها هم بارز است.

فضای داخلی و امکانات رفاهی

سرعت بالا و فرمان‌پذیری دقیق مرسدس بنز AMG GT C رودستر از مشخصه‌های مهم آن به شمار می‌رود؛ ااما ین خودرو برای رانندگی روزمره چندان مناسب نیست. حالت سواری Comfort یا راحت آن عملکرد ناپایداری دارد. چراکه شاسی سفت و سخت و چرخ‌های بزرگ در کنار لاستیک‌هایی با حاشیه کم نسبت به رینگ، عبور از مسیرهای پردست‌انداز را دشوار می‌کنند. همچنین سقف متحرک حتی زمانی که بسته است، سروصدای زیادی به وجود می‌آورد.

صفحات شماره و دکمه‌های زیادی در کابین این خودرو و حتی زیر دریچه‌های ورودی هوا دیده می‌شوند. دسترسی به سیستم گرم و خنک‌سازی رودستر مرسدس‌ بنز از پوزیشن راننده دشوار است. خوشبختانه، مشکلات طراحی این قسمت با کاربرد چرم باکیفیت و عناصری از فیبر کربن جبران شده است و نوار باریک مشکی پیانویی بین اجزای باشکوه این بخش تمایز ایجاد می‌کند.

صندلی‌های اسپرتی ریکارو متناسب با طرح بدن انعطاف می‌پذیرند؛ اما چندان راحت نیستند. جنس چرم ناپا در کنار دوخت تکه‌های الماس ظاهری مجلل و گران‌قیمت به وجود آورده است و البته صندلی‌ها در دست‌انداز کمی سرنشینان را اذیت می‌کنند.

فناوری و امکانات ارتباطی

نبود برنامه‌های اپل کارپلی و اندروید اتو برای خودرویی با این قیمت تعجب‌آور است و برای مرسدس بنز AMG GT C امتیاز منفی به دنبال دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی مرسدس بنز کامند به همراه قابلیت ناوبری،‌ رادیوی ماهواره‌ای و برنامه‌های اضافه و صفحات پویا، ظاهری کاربرپسند دارد و استفاده‌ی آسانی را رقم می‌زند. کنترل از راه دور این نمایشگر ۸.۴ اینچی به همراه یک صفحه‌ی لمسی مجزا حین رانندگی هم آسان و امکان‌پذیر است.

تجهیزات ایمنی

امکانات ایمنی استاندارد زیادی در رودستر مرسدس بنز دیده می‌شوند. سیستم هشدار پیشگیری از برخورد همراه ترمز، خودکار، دستیار نقطه‌ کور، دستیار حرکت بین خطوط، حسگرهای پارک خودرو، نوربالای خودکار و یک دوربین با زاویه‌ی دید وسیع به‌منظور پارک خودرو بدون هیچ هزینه‌ی اضافه‌‎ای در دسترس هستند. البته سیستم هشدار نقطه کور بیش از حد حساس است و زمانی که راننده به کناره‌های جاده نزدیک می‌شود، به‌صورت بصری و صوتی اخطار می‌دهد. ترمز خودکار در جاده عملکرد خوبی دارد؛ اما در برخی موارد مثل پارک خودرو هشدار غیر ضروری می‌دهد.

 

مقاله های مرتبط

  • مشاهده سایر دسته ها

  •