بررسی هواپیمای فوکر 100 – EP-ASH

این هواپیما به سفارش Korean Air Lines و با شماره سریال ۱۱۴۳۹ ساخته شد. نخستین پرواز خود را در تاریخ ۱۹۹۳/۰۲/۰۸ انجام داد و یک ماه بعد با رجیستر HL7211 تحویل داده شد و ده سال برای این شرکت حامل پرچم کشور کره پرواز کرد.

هواپیمایی آسمان این فوکر را در ۲۰۰۳/۰۴/۱۹ [مطابق با ۳۰ فروردین ۱۳۸۲] خریداری و با رجیستر EP-ASH و چیدمان Y109 وارد کشور کرد اما نهایتا پنج سال بعد از رده خارج شد.

مشخصات فنی و ظاهری

این هواپیما از دو موتور توربوفن Tay 650-15 ساخت شرکت رولز رویس در دو سوی عقب بدنه، با طول هر موتور ۲.۴۰ متر و عرض ۱.۱۴ متر و با وزن هر کدام ۱۵۱۵ کیلوگرم و رانش هر کدام ۱۵۱۰۰ پاوند استفاده می‌کند.

ـ مدل هواپیما: Fokker 100
ـ تعداد هواپیمای ساخته شده از این مدل: ۲۸۳ فروند
ـ طول هواپیما: ۳۵.۵۳ متر
ـ عرض هواپیما: ۳.۳۰ متر
ـ عرض کابین: ۳.۱۰ متر
ـ ارتفاع بلندترین نقطه سازه از سطح زمین: ۸.۵۰ متر
ـ ارتفاع کابین: ۲.۰۱ متر
ـ دهانه بال: ۲۸.۰۸ متر
ـ مساحت بال: ۹۳.۵ متر مربع
ـ حداکثر وزن در زمان برخاست: ۴۵۸۱۰ کیلوگرم
ـ حداکثر وزن در زمان فرود: ۳۹۹۱۵ کیلوگرم
ـ ظرفیت بنزین: ۱۳۳۶۵ لیتر
ـ سرعت کروز: ۸۳۷ کیلومتر بر ساعت
ـ ماکزیمم سرعت: ۸۴۵ کیلومتر بر ساعت
ـ سقف پرواز: ۳۵۰۰۰ پا (۱۱ کیلومتر)
ـ برد پرواز: ۳۱۷۰ کیلومتر
ـ تعداد کروی پرواز: ۲ نفر
ـ طول باند مورد نیاز برای تیک‌آف: ۱۶۲۱ متر

تصاویری از این هواپیما

فوکر 100 1 - بررسی هواپیمای فوکر 100 - EP-ASH فوکر 100 2 - بررسی هواپیمای فوکر 100 - EP-ASH فوکر 100 1 - بررسی هواپیمای فوکر 100 - EP-ASH

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.