آموزش خرید خودرو کارکرده ⇐ مفهوم دو خودرو در یک خودرو

آموزش خرید خودرو کارکرده برای خریداران یک امر حیاطی است.یکی از موارد خیلی حساس که می تواند در صورت عدم رعایت یک فاجعه باشد مفهوم دو خودرو در یک خودرو است.

متاسفانه عدم آگاهی خریداران خودرو از میزان اهمیت کارشناسی خودرو پیش از خرید، در بسیاری از موارد آنها را با ضررهای جبران ناپذیری روبرو می‌سازد. در این مقاله به یک نمونه از تجربیات واقعی  در مواجهه با خودروی دست دوم دارای مشکل اشاره خواهیم نمود. این موضوع مربوط به بررسی و کارشناسی فنی و بدنه ی یک دستگاه خودروی پراید هاچبک مشکی مدل ١٣٨۴  است.

فروشنده خودرو مدعی بود که  خودرو کاملا سالم است و تنها در ناحیه یک گلگیر دارای رنگ می‌باشد. در بررسی‌های اولیه، کارشناسان به بالا بودن ضخامت  رنگ بر روی یکی از ستون‌های جلویی خودرو مشکوک شد در نتیجه ستون جلویی دیگر خودرو را نیز با دقت بررسی نمود و در عین ناباوری مشاهده  کرد که دقیقا در نقطه مقابل بر روی ستون جلویی نیز ضخامت رنگ در حد بالایی قرار دارد. پس از مشاهده این علائم، بنا بر درخواست خریدار، خودرو به روی گود رانندگی هدایت شد و خودرو به صورت دقیق از زیر آن مورد بررسی قرارگرفت.
مفهوم دو خودرو در یک خودرو - آموزش خرید خودرو کارکرده  ⇐  مفهوم دو خودرو در یک خودرو
با بررسی دقیق بدنه خودرو از قسمت زیرین مشاهده شد که خودروی پراید هاچبک از قسمت درب‌ها به جلو مربوط به یک خودروی دیگر و از آن قسمت به قبل مربوط به خودروی دیگری بوده است! که با مهارت این دو قسمت به هم جوش داده شده و این خودرو به وجود آمده بود! ماشین به قدری با ظرافت از زیر جوش داده شده بود که فقط یک خط جوش با قطر ۵ تا ٨ سانتی‌متر قابل رویت بود.
مفهوم دو خودرو در یک خودرو 2 - آموزش خرید خودرو کارکرده  ⇐  مفهوم دو خودرو در یک خودرو
نکته جالب این بود که فردای آن روز صاحب خودرو آگهی خود را از خودرویی با یک گلگیر رنگ به خودرویی با دو گلگیر رنگ تغییر داده بود و بعید نیست که تا زمان نگاری این مقاله خودروی موردنظر را فروخته باشد! خریداران خودروهای دست دوم دقت کنند که عدم استفاده از کارشناسی می‌توانست این خریدار را با ضرر قابل توجهی روبررو نماید.

 

منبع این مطلب وب سایت  : hamrah-mechanic

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.