هدرز خودرو چیست و چه تفاوتی با منیفود دارد

امروز در بخش آموزش تیونینگ خودرو در وبسایت وبلاگ سری می‌زنیم به یکی از آپشن های خودرو به نام هدرز.این آبشار در میان مردم به صورت عامیانه زیاد دیده نشود و در کلام‌ها جای گرفته باشد ولی در میانه تیونینگ کارها و خودرو بازها یک واژه مرسوم است.

هدرز - هدرز خودرو چیست و چه تفاوتی با منیفود دارد

خوب برای شروع باید بدانیم که کار هدرز چیست؟

 من ابوالفضل نوری نویسنده این مطلب با جستجوی در وب سایت های خودرویی معنی و مفهوم دقیق این واژه را برای شما جمع آوری کرده و شرح خواهم داد.

ماشین های احتراق داخلی تولید شده در سیلندر ناشی از انفجار در سیکل آخر باید از سیلندر خارج شود و هرچه این خروج گازها و دود ها سریع تر باشند سبب افزایش راندمان خودرو خواهد شد پس از این برای ما مهم است.

خوب ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که فرق هدرز با منیفولد خروجی اگزوز که در تمام مکانیکی های تعمیرگاه هابا این نام خوانده می شود در چیست.

هدرز 2 - هدرز خودرو چیست و چه تفاوتی با منیفود دارد

همان گونه که گفتیم هدرز  با منیفولد خروجی به سمت اگزوز در ظاهر شبیه به هم هستند،اما با دقت بیشتر که ظاهرا این دو با یکدیگر تفاوت دارند و جنس بهتر هدرز  نیز به خوبی نمایان است.

طراحی هدرز  به شکلی است که برای رسیدن به یک خروجی با مسیر آسانتر در نظر گرفته شده است که به دلیل انحنای های کمتر می تواند سرعت خروج گاز از سیلندر را با مقاومت کمتری بهبود بخشد.

در کل نصب یک هدرز  در خودروی شما  سبب می شود تا چه توانی عملکرد بهتر، سرعت بیشتر در خروج دود، افزایش شتاب و گشتاور،کاهش دمای موتور و بهبود مصرف سوخت می شود.

اگر بخواهیم هدرز  را دسته بندی کنیم از نظر ظاهر و نوع طراحی به یک سبک خاص نمی رسیم و دلیل آن این است که هر هدرز  با توجه به نوع قرار گیری موتور و نوع خروجی و با توجه به مشخصات فنی خودرو می تواند طراحی شود اما از نظر جنس به کروم،فولاد و سرامیکی تقسیم می شوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.