توربو شارژ خودرو چیست ؟

 تا کنون بارها و بارها در خصوص مشخصات فنی خودرو بخصوص در ۱۰ سال اخیر  اسم  توربو شارژ را شنیده اید،برای  درک بهتر در خصوص این موضوع  باید به شما بگویم در سال های قبل شرکت خودروسازی برای افزایش قدرت خودرو قیمت اقدام به بزرگتر کردن سیلندر و افزایش تعداد سیلندر ها   می کردند تا جایی که برای آنها محدودیت به شمار می‌آمد  و این بار به جای افزایش حجم سیلندر تلاش کردند با ابداع سیستم هایی مثل  تزریق با فشار به درون سیلندر یا همان جی دی  آی مقدار سوخت بیشتری را در هر  چرخه احتراق وارد محفظه سیلندر   کنند.

شما تا اینجا  متوجه شدید با افزایش مقدار فشار سوخت ورودی می توانیم حجم بیشتری از سوخت را وارد سیلندر کرد و نیروی بیشتری دریافت کنیم پس چرا ما این کار را بر روی هوای ورودی نیز انجام   ندهیم. توربو شارژ دقیقا همین کار را در خصوص هوای ورودی به محفظه سیلندر می کند.

برای همین در خروجی منیفولد  اگزوز هوای گرم خروجی قبل از ترک موتور اقدام به چرخاندن پره هایی در سر راه خود می کند.این پرده ها همانند یک کمپرسور عمل می‌کنند و قدرت خود را از انرژی حرارتی می‌گیرند و با چرخش خود سبب فشرده شدن هوا در کمپرسور قبل از ورود به موتور می شود.

 

توربو شارژ خودرو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.