واردات خودروی هیبریدی ممنوع !!!!!

واردات خودروی هیبریدی ممنوع !!!!! مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، با تاکید بر اینکه واردات خودروهای هیبریدی همچنان ممنوع است، گفت: متناسب با سیاست‌های تجاری کشور برنامه‌ریزی و عمل می‌کنیم.

به گزارش اروندپلاک به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید مهدی نیازی در خصوص واردات خودروهای هیبریدی گفت: معافیت حقوق ورودی خودروهای هیبریدی به منزله مجاز بودن واردات نیست، ضمن اینکه طرح باید در مجلس تصویب و پس از تأیید شورای نگهبان در قالب قانون ابلاغ شود. بعد از ابلاغ قانون و بر اساس احکام آن، متناسب با سیاست‌های تجاری کشور برنامه ریزی و عمل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ برای واردات خودرو برنامه‌ای نداریم، افزود: در شرایط فعلی و محدودیت‌های ارزی، کالاهای اساسی، مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید در اولویت واردات قرار دارند و واردات کالاهای مصرفی در اولویت نمی‌باشد.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات عنوان کرد: واردات خودرو در سال ۹۷ به دلیل ارزبری بالا و مدیریت تقاضا در شرایط ارزی کشور متوقف شد و این تصمیم همچنان ادامه دارد.

به گزارش تیتربرتر، در جلسه علنی روز روز گذشته (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو نمایندگان با تصویب ماده ۴ این طرح واردات خودروهای سواری تمام برقی و تمام هیبریدی تا زمان تولید آنها در داخل را از پرداخت حقوق ورودی معاف شدند. البته این قانون از زمان ابلاغ لازم الاجرا خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.