شرایط فروش ایران خودرو ویژه 4 خرداد با خودرو های پژو 405 و پژو 206

 شرایط فروش ایران خودرو ویژه ۴ خرداد با خودرو های پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ به ترتیب زیر برقرار است

ایران خودرو مانند روزهای گذشته، امروز نیز تعداد محدودی از محصولات خود را به صورت فوری به فروش می رساند (طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو ۱ خرداد ۹۸).

شرایط فوری فوری ایران خودرو برای ۴ خرداد ۹۸ به شرح زیر است:

نام خودرو

قیمت (ریال)

موعد تحویل

پژو ۴۰۵ بنزینی ۶۳۱,۵۸۴,۰۰۰ ۳۰ روز
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۶۷۲,۸۳۴,۰۰۰ ۳۰ روز

قیمت های در نظر گرفته شده در این طرح بر اساس قیمت حاشیه بازار است. این طرح از ساعت ۱۰ صبح امروز فعال شده و تا زمان تکمیل ظرفیت، فعال باقی می ماند.

شورای رقابت از این پس وظیفه قیمت گذاری خودرو را بر عهده دارد که این موضوع باعث شده در روزهای اخیر قیمت خودرو در بازار آزاد کاهش داشته باشد (نگاهی به قیمت خودروهای داخلی در بازار ۲ خرداد ۹۸).

در حالی به کاهش قیمت خودرو اشاره می کنیم که در طی یکسال گذشته، قیمت ها تقریبا ۳ برابر شده اند. برای مثال پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در اواخر سال ۹۶ با قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می شد و حال قیمت آن به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

علاوه بر خودروهای داخلی، قیمت خودروهای وارداتی نیز با افزایش بالایی روبه‌رو شده است. دلیل اصلی این موضوع را باعث در ممنوعیت واردات خودرو جستجو کرد. در حال حاضر تعداد زیادی خودرو در کمرگ باقی مانده و هنوز ترخیص نشده اند.

چند روز پیش اعلام شد تعرفه واردات خودروهای هیبریدی، صفر درصد است. این موضوع به معنای کاهش قیمت خودروهایی مانند تویوتا پریوس است؛ با این حال باید به این موضوع اشاره کرد که واردات خودرو به صورت کامل ممنوع است. در همین راستا، حجم موتور و یا استفاده از سیستم هیبریدی در یک خودرو، نمی تواند باعث ورود آن به کشور شود.

در صورتی که قیمت ارز در بازار ثابت بماند و خودروسازان میزان تولید خود را افزایش دهند، شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.