واتر پمپ برقی چیست و چگونه بر افزایش قدرت خودرو تاثیر دارد

امروز با یک مطلب جالب و جذاب  قرار است در خدمت شما عزیزان اروند پلاکی باشیم. بله موضوع امروز ما استفاده از واتر پمپ های برقی در خودرو است و ما در ادامه علاوه بر شرح مختصری بر این نوع واتر پمپ ها به مزایا و معایب آنها می پردازیم.

برای شروع و درک بهتره این مطلب شما اول باید بدانید که وقتی که واتر پمپ مکانیکی به شکل قدیمی کار خود را به خوبی انجام می دهد پس ما چه نیازی به یک واتر پمپ برقی داریم.

ببینید دقت کنید که پمپ های قدیمی با شکل و شمایل سنتی خود توسط یک تسمه به گردش در می آیند و انرژی خود را از انرژی موتور دریافت می کنند، این انرژی تبدیل می‌شود به چرخش پره های آب مورد نیاز برای خنک کاری موتور را به داخل آن می کنند و در ادامه از موتور خارج شده و توسط جنت  واردات رادیاتور شود.

هم صحبت هایی که ما در بالا کردیم چه مشکلی دارد چه مشکلی دارد ؟

بی شک واترپمپ در این نوع انرژی خود را از موتور می گیرد سبب افت قدرت موتور و همچنین افزایش مصرف سوخت خواهد شد.

در ضمن شما همیشه نیاز به یک تسمه دارید  که خیلی از مواقع دیده می شود و شما را در جاده نگه میدارد. یک بخش زیادی از اتلاف انرژی انتقال نیرو توسط تسمه اتفاق می افتد پس از حذف شدن تسمه یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید که در واتر پمپ های برقی می توانید مشاهده کنید.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که حالا که ما از واتر پمپ برقی قرار است استفاده کنیم آیا به خودرو فشار خواهد آمد؟

پاسخ من به شما این است. حالا که خودروساز می دارد قرار است از واتر پمپ برقی استفاده کند و قرار است دینام خودرو با چرخش خود  برق تولید کند، پس چرا از یک دینام با خروجی بیشتر استفاده نکنیم تا بتواند نیروی الکتریکی مورد نیاز برای واتر پمپ برقی را مهیا کند.

توجه کنید که مقدار انرژی مصرف شده برای چرخش یکی است اما نوع دینام برق بیشتری تولید می کند پس از تقریبا می توانیم بگوییم که به موتور خودرو هیچ فشاری نخواهد آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.