مجوز واردات خودرو برای تاکسی‌ها و اتوبوس‌های کارکرده

صدور مجوز واردات خودرو  برای تاکسی‌ها و اتوبوس‌های  کارکرده خبر این بود که روز گذشته از زبان کمیسیون امور صنعت و محیط زیست دولت منتشر شد.

بر اساس این مجوز وارد کنندگان می توانند خودروهای با عمر  یک تا ۵ سوال سرا به عنوان تاکسی اتوبوس های شهری از سایر کشورها و همچنین منطقه آزاد به خصوص برای خوزستان منطقه آزاد اروند وارد کشور کنند.

این مجوز در جهت قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور بوده و دارای مبحثی با موضوع مدیریت سبز تعطیل شده است که جهت تایید نهایی مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

صدور مجوز واردات خودرو برای پروژه برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار–اینچه‌برون

باتوجه به شرایط ناهموار و کوهستانی موقعیت اجرای پروژه برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار – اینچه‌برون و نیز به‌دلیل بسته بودن سامانه ثبت سفارش مستقر در وزارت صنعت، معدن و تجارت و درنتیجه عدم امکان ثبت سفارش خودروهای موردنیاز، وزارت راه و شهرسازی درخواست صدور مجوز لازم جهت ثبت سفارش و واردات خودروهای عملیاتی خاص برای تردد در مسیر مربوط از سوی پیمانکار خارجی را به هیئت دولت ارسال کرد. موضوع بالا با تأکید بر همکاری وزارت صمت بر فراهم کردن ثبت سفارش خودروهای موصوف در جلسه اصلی کمیسیون صنعت تصویب شد.

آیین‌نامه اجرایی «برنامه مدیریت سبز» تصویب شد

مدیریت سبز، مجموعه‌ای از مطالعات و اقدامات جامع، هدفمند و مستمری است که در سطوح مختلف دستگاه‌های دولتی و غیردولتی صورت می‌گیرد تا وضعیت موجود سازمان را در جهت نیل به وضعیت مدیریت سبز ارتقا و تداوم بخشد. مدیریت سبز در حقیقت نحوه‌ی عملکرد زیست محیطی سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی است؛ به‌گونه‌ای که منجر به کاهش مصرف انرژی، آب و کاهش مصارف غیرضروری و اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع در دستگاه‌های فوق شود.

سازمان حفاظت محیط زیست براساس بند (ز) ماده (۳۸) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، آیین‌نامه اجرایی «برنامه مدیریت سبز» را برای سیر مراحل تصویب به دولت ارائه کرد. آیین‌نامه مربوط در جلسه اصلی کمیسیون صنعت برررسی و تصویب و جهت اخذ تصمیم نهایی، به هیئت وزیران ارسال شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.