خودروی الکتریکی هوندا E : قدرت و گشتاور این خودرو همچنان رمز آلود و سربسته است ، اما ما در مورد بسته باطری hatch بیشتر می دانیم.
هوندا اطلاعات دقیقی درباره اولین خودروی تمام الکتریکی خود را برای بازارهای توسعه یافته، به نام تجاری E و پلت فرم جدید آن منتشر کرده است .
اگر چه این شرکت هنوز به به جزییات خروجی های موتور و گشتاور موتور نپرداخته است ، اما ما می دانیم که آن را در محور عقب قرار داده و چرخ های عقب را محرک خودرو قرار داده است . که با اسفاده از یک باتری لیتیوم یون ۳۵.۵ کیلو وات ساعت در زیر زمین ماشین و در فاصله دو محور تعبیه شده است .
در حالتی که باطری ها کاملا شارژ شده اند مسافت حدود ۲۰۰ کیلومتری را می توان با خودروی الکتریکی E طی نمود . این باتری ها را می توان با برق Type 2 AC و یا با شارژر سریع DCS2 DC شارژ نمود .
همانطور که قبلا منتشر شده بود ، یک شارژر سریع می تواند ظرف مدت ۳۰ دقیقه ظرفیت ۸۰ درصد باتری را تامین کند.
هوندا ادعا می کند خودروی الکتریمی E دارای توزیع وزن ۵۰:۵۰ وزن و تعلیق مستقل است به هندلینگ و کیفیت بهتر رانندگی خودرو کمک می کند .
اولین نسخه خودرو الکتریکی هوندا E را در اواخر امسال تولید خواهد شد و از سال ۲۰۲۰ در اروپا و ژاپن عرضه خواهد شد.
هندا در نمایشگاه بین المللی ژنو ۲۰۱۹ در قالب نمونه اولیه هندا از خودروی بسیار جمع و جور خود یعنی کانسپت هوندا e رونمایی کرده بود و انتظار می رود تفاوتی با نسخه جدید نداشته باشد .
هوندا تأیید کرده است که خودروی E از آینه های سنتی و معمول بهره استفاده نمی کند و در عوض، یک دوربین نصب می شود که تصویری زنده را به صفحه نمایش روی داشبورد نمایش می دهد.
کابین مینیمالیست این خودرو همچنین دارای دو صفحه نمایش و مجموعه ای از ابزارهای دیجیتالی قابل تنظیم، و از جنس چوب بسیار لوکس و زیبا خواهدبود.