تعرفه واردات خودرو در سال ۹۴ تغییر نکرد

یک مقام مسئول در وزارت صنعت با بیان اینکه تعرفه واردات خودرو نسبت به سال۹۳ تغییر نکرد، گفت: واردات خودروهای کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی تعرفه ۴۰ درصدی دارد و ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع است.

به گزارش اروند پلاک به نقل از مهر، سیدعباس حسینی  با بیان اینکه کتاب مقررات واردات و صادرات سال ۹۴، تا آخر فروردین ماه منتشر خواهد شد، گفت: هم اکنون تغییرات تعرفه‌ای در سال جاری بر روی سایت سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد و فعالان اقتصادی و تجار می‌توانند تا پیش از انتشار کتاب مقررات واردات و صادرات، این تعرفه‌ها را ملاحظه کنند.

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، تعرفه واردات خودرو در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و تعرفه خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هم همچنان ممنوع است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تعرفه واردات خودرو ۴۰ درصد است و البته برای برخی از انواع خودروها متناسب با حجم موتور آن که بالای ۲۵۰۰ سی‌سی باشد، تعرفه ۵۵ و ۷۵ درصدی دارد، اما وارداتشان ممنوع است و علیرغم تعیین تعرفه، اجازه واردات وجود ندارد.

6 نظرات
  1. موعود می گوید

    میشه یکی توضیح بده چرا با اینکه معاوون رییس جمهور و شخص استاندار محترم دستور آزادی خودروها در بند گمرک رو دادن،هنووووز ماشینها رو ترخیص نمیکنن؟؟آیا بازم شخصی هست که از رییس جمهور و استاندار زورش بیشتر باشه و جلوی ترخیص رو بگیره؟؟؟؟!!!؟؟؟؟

  2. مهرداد می گوید

    یعنی سانتافه ۲۴۰۰ سی سی تعرفه اش ۴۵ درصده؟
    اگر اینطور باشه که پلاک ملی میصرفه بگو ۳۰ تومن بیشتر بدی.

  3. sina می گوید

    mage hanuz gomrok mashinatuno azad nakarde?

  4. مهرداد می گوید

    چرا خودروهای مردم را آزاد نمیکنند انصاف دارها دین دارها

  5. مهرداد می گوید

    آیا از ۲۶ اسفند ۹۳ تا کنون نامه معاون ریاست جمهور در خصوص تسریع در پلاک گذاری به اروند نرسیده؟

  6. مهرداد می گوید

    تکلیف خودروهایی که بیش از چهار ماه خاک میخورد و میپسد و هیچکس پاسخگو نیست چیست؟ واقعا زشته در یک مملکت اسلامی اینچنین عمل گردد حیف از خون شهدا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.