خریداران آریو از سایپا، خودروی جایگزین انتخاب کنند +بخشنامه

متقاضیانی که از شرکت سایپا خودروی آریو پیش‌خرید کرده‌اند میتوانند خودروی جایگزین انتخاب کنند.
گروه خودروسازی سایپا روز گذشته با انتشار بخشنامه ای خبر از عدم امکان تحویل بخشی از خودروهای آریو ثبت نام شده توسط مشتریان داد و اعلام کرد، مشتریانی که تاکنون دعوتنامه تحیول خودرو برایشان صادر نشده می‌توانند از ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۱۷ تیرماه، یکی از طرح های پیشنهادی “انصراف”، “تبدیل مدل” و یا الحاقیه قرارداد را انتخاب نمایند.
ario - خریداران آریو از سایپا، خودروی جایگزین انتخاب کنند +بخشنامه
این شرکت همچنین اعلام کرده در صورتی که تا پایان سال جاری امکان تولید مجدد آریو به هر نحو فراهم شود، حق تقدم این مشتریان حفظ شده و ایشان در اولویت ثبت نام آریو قرار خواهند گرفت…، اتفاقی که با توجه به شرایط این روزها کاملا بعید به نظر می‌رسد.
الف: طرح پیشنهادی انصراف:
ario 2 1024x586 - خریداران آریو از سایپا، خودروی جایگزین انتخاب کنند +بخشنامه
ب: طرح پیشنهادی تبدیل مدل خودرو:
ario 3 1024x428 - خریداران آریو از سایپا، خودروی جایگزین انتخاب کنند +بخشنامه
ج: طرح پیشنهادی الحاقیه قرارداد:
ario 4 - خریداران آریو از سایپا، خودروی جایگزین انتخاب کنند +بخشنامه
همانطور که در متن بخشنامه اشاره شده، در مجموع در طرح انصراف، مشتری با وجود صبر چند ماهه برای خرید خودروی آریو، موفق به تهیه این خودرو نشده و می‌تواند خودرویی دیگر از سبد محصولات سایپا را انتخاب کند، یا به خرید خودرو از بازار آزاد اقدام کند، انتخابی که اگر چند ماه پیش انجام می‌شد قطعا با زیان مادی و معنوی بسیار کمتری همراه بود!
همچنین با انتخاب طرح تبدیل مدل خودرو، مشتری خریدار آریو ضمن عدم تحویل این خودرو، با پیش خرید دو خودروی اضافه به خیل عظیم دلالان حاضر در بازار خواهد پیوست تا با فروش خودروهای پیش خرید شده پس از تحویل، از فاصله قیمتی کارخانه تا بازار این خودرو سود خوبی به جیب زده و عدم رضایت کمتری از شرکت داشته باشد!
در طرح امضای الحاقیه اما مشتری می‌تواند با قبول سود مشارکت و جریمه تاخیر ۲۷ درصدی به انتظار تولید مجدد آریو در زمانی که به آن اشاره نشده بنشیند تا بالاخره روزی به آریویی که مدت ها پیش ثبت نام کرده برسد.
هرچند سایپا تلاش کرده با ارائه این طرح ها رضایت حداکثری مشتریان خود را بدست آورد، اما همچنان بنظر می‌رسد افزایش دادن حساب و کتاب های شرکت هنگام ثبت نام، و برنامه ریزی و پیشبینی‌های دقیق تر برای تولید، راه بهتری برای جلب رضایت مشتری می‌باشد، امیدواریم خودروسازان کشور اینبار پس از دوبار گزیده شدن از تحریم هایی به این شکل، از این اتفاقات درس بگیرند تا در صورت تکرار مجدد سناریو تحریم ها در سال‌های آتی، شاهد این حجم عظیم ناتوانی خودروسازان درتحویل تعهدات خود نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.