مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی

برند مکسوس که متعلق به گروه خودروسازی سایک است، شاسی‌بلند جدید خود بنام D60 را به بازار چین عرضه کرده است. این خودرو که یک اس‌یووی میان سایز است، برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ رونمایی شد. D60 بر اساس کانسپت Tarantula ساخته شده و اکثر عناصر طراحی این کانسپت را در ظاهر خود حفظ کرده است.

D60 3 - مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی

ازجملهٔ ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ این اس‌یووی چینی می‌توان به جلوپنجرهٔ بزرگ با طرح داخلی منحصربه‌فرد، چراغ‌های جلوی باریک و چراغ‌های عقب متصل‌به‌هم اشاره کرد درحالی‌که دو سر اگزوز بزرگ هم در سپر عقب آن به چشم می‌خورند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد D60 نیز نورپردازی مختلف چراغ‌های جلو و عقب آن است که در چهار طرح گوناگون روشن و خاموش می‌شوند؛ بنابراین می‌توان گفت واقعاً D60 زیباترین محصول مکسوس تاکنون است.

D60 2 - مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی

با توجه به اینکه D60 به‌عنوان شاسی‌بلندی میان سایز برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است، در طراحی داخلی آن به کارایی توجه ویژه‌ای شده است. در همین حال، ازآنجایی‌که این خودرو خریداران جوان بین ۲۵ تا ۳۵ ساله را هدف قرار داده است، ترکیب رنگ‌های مختلفی شامل قرمز و مشکی، آبی و مشکی و مشکی تنها برای آن ارائه شده است تا بتواند سلیقهٔ رنگی افراد مختلف را پوشش دهد. علاوه بر این، بخش بزرگی در بالای کنسول مرکزی هم با متریال نرمی پوشیده شده است.

D60 1 - مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی

در کابین D60 اما قطعاً بیش از همه صفحه‌نمایش بزرگ ۱۴ اینچی جلب‌توجه می‌کند که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Banma OS را ارائه می‌کند. این در حالی است که امکان کنترل بسیاری از ویژگی‌های خودرو با استفاده از سیستم تشخیص صدا هم وجود دارد که استفادهٔ روزانه از D60 را ساده‌تر می‌کند. علاوه بر این، شاسی‌بلند جدید مکسوس به نسل جدید سیستم رانندگی هوشمند سطح ۲.۵ سایک هم مجهز شده که شامل پیمایش خودکار سرعت‌بالا، دنبال‌کنندهٔ خودکار خودروی جلویی در ترافیک‌ها و پارک کردن خودکار بدون حضور راننده و سپس بیرون آمدن از پارک با درخواست راننده از راه دور می‌شود.

D60 12 - مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی

D60 11 - مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی D60 10 - مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی

ترکیب‌های مختلف صندلی‌ها نیز یکی دیگر از ویژگی‌های خاص D60 است زیرا این خودرو علاوه بر ترکیب‌های معمول پنج و هفت‌نفره، به‌صورت شش‌نفره با طرح ۲+۲+۲ هم ارائه می‌شود؛ بنابراین سه ترکیب مختلف پنج‌نفره، شش‌نفره و هفت‌نفره برای D60 قابل انتخاب است. در نسخهٔ پنج‌نفره، حجم صندوق بار خودرو ۹۰۰ لیتر است اما در نسخهٔ هفت‌نفره این عدد به تنها ۱۷۰ لیتر کاهش پیدا می‌کند.

D60 9 - مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی

D60 8 - مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی

مکسوس برای D60 دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف را در نظر گرفته است. موتور اول از نوع ۱.۳ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است اما کسانی که خواهان نیروی بیشتری هستند می‌توانند موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو را انتخاب کنند که ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی موتورها هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه ارائه شده است. علاوه بر این، بعداً یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای D60 ارائه خواهد شد.

D60 7 - مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی D60 6 - مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی

هرچند به دلیل اندازهٔ بزرگ مکسوس D60 ممکن است رانندگی روزانهٔ شهری و پارک کردن آن دشوار باشد اما با طراحی زیبا و جذاب، چند ترکیب صندلی مختلف و آپشن‌های فراوان، پتانسیل فروش بالا را دارد. این شاسی‌بلند جدید با قیمتی بین ۹۳,۸۰۰ یوآن (۱۳,۶۴۰ دلار) تا ۱۶۷,۸۰۰ یوآن (۲۴,۴۰۰ دلار) به بازار چین عرضه خواهد شد.

D60 5 - مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی D60 4 - مکسوس D60 شاسی بلند جدید و زیبای چینی

منبع پدال
1 نظر
  1. منا می گوید

    از همه عوامل اروند پلاک سپاسگذارم بابت اینکه ما را با جدیدترین تکونولوژی ها آشنا میکند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.