لندروور 1972 با استایل کلاسیک و رانندگی مدرن، بهترین برای هر دو دنیا

لندروور ۱۹۷۲ با استایل کلاسیک و رانندگی مدرن، بهترین برای هر دو دنیا

اعتراف: آفرود یک تفریح منطقی نیست. طبقه جوان در کشور ما امروز با یک مشکل بزرگ روبه رو است و آن نداشتن سرگرمی مناسب است. منظور از سرگرمی مناسب، سالم بودن ذات تفریح و لذت بردن از وقت صرف شده است. با توجه به محدود بودن ابزار تفریح برای جوانان متاسفانه سمت و سوی تفریح برای این قشر حساس به نا کجا آباد رسیده و نتیجه آن شده است آمار عجیب و قریب امروزی. از نوع و چگونگی این تفریحات توضیح بیشتری نمی توان داد زیرا تازگی و مطلب جذب کننده ای ندارند. در این قسمت ما با مرور یک هیولای دوباره بر خواسته سعی داریم تا خون عشق آفرود ها رو به جوش آورده و توجه آنها را به سمت بازسازی ماشین های قدیمی جلب کنیم، باشد که جوانانی سالم با عشق و امید به زندگی داشته باشیم.

cc - لندروور 1972 با استایل کلاسیک و رانندگی مدرن، بهترین برای هر دو دنیا

در این لندرور مدل ۱۹۷۲ مدل ۱۰۹ سری ۳ یک قلب تپنده V-8 که توسط سیستم تعلیق تقویت شده، در فاصله ۵۰ سانتی متری از سطح زمین قرار گرفته؛خون هر عشق ماشینی رو برای آفرود رفتن با اون به جوشش میاره(تو شیشه میکنه)! بدنه این قول آفرود از آلومینیوم قدیمی هست که زیاد در بازسازی اون تلاش نشده، دلیل اصلی این رو هم میشه به وظیفه تعیین شده براش نسبت داد”آفرود”، ولی با این حال بدنه این لندرور رو ۱۰ اینچ کشیده تر کردن تا لوازم مخضوض سفر از جمله یخچال و تخت خواب رو بتونن به راحتی جا کنند.

در این لندرور اکسل آن عریض تر شده که البته سلیقه ای بوده و به شدت پر خرج تر شده وصد البته جذاب تر مخصوصا که با این رنگ قرمز و جلو پنجره مشکی بیشتر دلبری میکنه. از جمله دیگر تعمیرات انجام شده تعمیر کامل گیربکس، دیفرانسیل، دنده کمکی، اضافه کردن دفلاک(قفل دیفرانسیل) و چندتا آپشن دیگه است.

سیستم جلوبندی این نسل سوم لندروور با مدرن ترین سیستم تعلیق KBX تقویت شده که در پیشانی خود یک وینچ(کشنده) ۱۳.۰۰۰ پوندی را دارد.

نیرو محرکه این روور، از موتور هشت سیلندر خوجینی۴.۰ لیتری تامین می شود که فابریک کارخانه با ۴ دنده اتوماتیک است و در کوتاه ترین نسبت دنده عدد۳.۳۲:۱ و در بلندترین نسبت۱.۲:۲ را دارد.

dd - لندروور 1972 با استایل کلاسیک و رانندگی مدرن، بهترین برای هر دو دنیا

پمپ بنزین برای تزریق سوخت بیشتر تقویت شده تا بتواند وزن این روور را در میان سنگ ها و صخره ها بیرون بیاورد. اما نکته جالب جنس موتور است که بلوک آن همان بلوک آلومینیومی قدیمی است که بر روی آن نسب بوده است.

ee - لندروور 1972 با استایل کلاسیک و رانندگی مدرن، بهترین برای هر دو دنیا

فروشگاه های انگلیسی جعبه فرمانی را دارند که ترجیح رایج تمام مردم انگلیس است(راست ماشین).برای همین باید یک اکسل مولتی لینک(چندنقطه ای)وظیفه سنگین(heavy duty) که تحمل وزن زیاد جعبه فرمان راست دست را داشته باشد نصب شده است.

ff - لندروور 1972 با استایل کلاسیک و رانندگی مدرن، بهترین برای هر دو دنیا

سیستم تعلیق عقب هم دست ساز بوده و برای انجام وظایف سنگین ساخته شده که توسط دو شفت ۳ اینچی به شاسی وسط شده است.

در ادامه نیز داخل کابین با نمای نسل چهارم تکمیل و باز سازی شده است که می توانید تصاویر مربوط را در انتها مشاهده کنید.

hh - لندروور 1972 با استایل کلاسیک و رانندگی مدرن، بهترین برای هر دو دنیا gg - لندروور 1972 با استایل کلاسیک و رانندگی مدرن، بهترین برای هر دو دنیا jj - لندروور 1972 با استایل کلاسیک و رانندگی مدرن، بهترین برای هر دو دنیا

مشخصات فنی لندروور ۱۹۷۲ :

  • موتور۴.۰ لیتری هشت سیلندر
  • انتقال نیرو: ZF 4HP22  ۴- speed automatic
  • دیفرانسیل: range rover LT230
  • اکسل: دانا۴۴ با ۴.۸۸د نده یوکان و ARB air locker

تهیه و ترجمه مطلب : مسعود پران

منبع fourwheeler ترجمه توسط مسعود پران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.