معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

بازار خودروهای برقی تقریبا به بلوغ رسیده و همین امر موجب شده است تا به محبوبیتی دست یابد که نه تنها توجه افراد عادی را به خود جلب نماید، بلکه خودرو سازان سنتی را نیز برای تولید خودروی برقی وسوسه کند.

با وجود اینکه تسلا شناخته شده‌ترین نام در حوزه خودروهای برقی است، اما تنها بازیگر میدان نیست. اکنون خودروسازان با سابقه‌ای مانند استون مارتین و پورشه نیز به دنبال افزودن مدل‌های الکتریکی جدید و قدرتمند به خودروهای لوکس خود هستند. در همین حال، کارخانه‌های کوچک و شاید گمنامی مانند اَسپارک و دِندروبیُم که تا به حال حتی وسیله نقلیه‌ای را به بازار عرضه نکرده‌اند نیز تلاش می‌کنند تا سهمی از این بازار داشته باشند.

از آنجا که گشتاور موتور الکتریکی این خودروها به محض فشردن پدال توسط راننده به حداکثر می‌رسد، اندازه‌گیری نیروی اسب بخار برای خودروهای برقی کمی متفاوت است. به عبارت دیگر، در سرعت پایین، موتورهای الکتریکی نسبت به موتورهای دورن سوز با قدرت اسب بخار یکسان، حس قدرت بیشتری به راننده می‌دهند؛‌ اما بر خلاف خودروهای با سوخت فسیلی، زمانی که خودروی برقی با سرعت بالا و شتاب ثابت در حرکت باشد بخشی از این حس کاسته می‌شود.

با در ذهن داشتن این تفاوت، به معرفی ۱۱ مدل از بهترین خودروهای برقی می‌پردازیم که در حال حاضر برای خرید در دسترس هستند و البته بعضی از آن‌ها رکوردهای جهانی را به نام خود ثبت کرده‌اند:

Nio EP9

11 2 - معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

 

نیو با نام «تسلای چین» شناخته می‌شود و ابرخودروی EP9 این شرکت محصولی است که به ما نشان می‌دهد کمپانی چینی تا چه حد در تصمیمش برای فعالیت در این حوزه جدی است.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۵ مایل بر ساعت و نیروی موتور آن ۱۳۴۱ اسب بخار است که سبب رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت در ۲.۷ خواهد شد. نیو نیروی Downforce (رو به پایین) این خودرو را نسبت به ماشین‌های فرمول یک، ۲ برابر کرده است که تجربه‌ای مشابه یک جنگنده اف ۲۲ در مواجه با شتاب گرانش ۳G را ارائه می‌کند.

EP9 با یک بار شارژ ۲۵۶ مایل را طی می‌کند و شارژ کامل آن تنها ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. همچنین، این خودرو به سیستم باتری قابل تعویض مجهز است که تعویض آن حدود ۸ دقیقه زمان می‌برد.

شگفتی‌های چینی‌ها برای EP9 هنوز به پایان نرسیده است! این اتومبیل به سیستم خودران هم مجهز است و در سال ۲۰۱۷ در رقابت‌های Circuit of Americas عنوان «سریعترین دور طی شده با خودروی برقی» را به نام خود ثبت کرد.

حدود ۶ دستگاه از ۱۶ دستگاه نیو EP9 تولید شده، به مبلغ ۱.۲ میلیون دلار برای هر دستگاه، به سرمایه گذاران این شرکت فروخته شد.


 Tesla Model S Performance

 

12 - معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

تسلا دیگر میزان اسب بخار خودروهایش را افزایش نمی‌دهد، اما Model S Performance یکی از قدرتمندترین‌های حال حاضر شناخته می‌شود. این اتومبیل می‌تواند بدنه ۵ هزار پوندی (۲۲۶۰ کیلوگرم) خود را در ۲.۴ ثانیه با سرعت ۶۰ مایل بر ساعت به جلو براند. تسلا مدعی است Model S Performance حداکثر ۱۶۳ مایل بر ساعت سرعت دارد و با یک بار شارژ کامل می‌تواند به‌طور میانگین ۳۴۵ مایل را طی کند. مالکان این مدل می‌توانند خودروشان را در ایستگاه‌های سوپر شارژر تسلا شارژ کنند که در شرایط مناسب، ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا خودرو برای پیمودن ۱۳۰ مایل شارژ شود.


C_Two و Rimac Concept One

13 - معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

Concept One که در سال ۲۰۱۱ وارد میدان شد، ۱۲۲۴ اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت ۲۲۰ مایل بر ساعت را ارائه می‌کند. این خودرو تنها در ۲.۵ ثانیه از سرعت صفر به ۶۲ مایل می‌رسد. ابر خودروی یک میلیون دلاری با باتری ۹۰ کیلو وات ساعتی خود می‌تواند مسافت ۳۱۰ مایل را طی کند.

خودروساز اروپایی که در کرواسی مستقر است، ۸۸ دستگاه Concept One تولید کرده است که ریچارد هموند، مجری بریتانیایی برنامه‌های Top Gear و The Grand tour، در سال ۲۰۱۷ با یکی از آن‌ها تصادف کرد.

در سال ۲۰۱۸ این کمپانی جانشین Concept One را با نام C_Two معرفی کرد. نسل دوم ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت دارد و در ۱.۸۵ ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل می‌رسد. حداکثر سرعت C_Two برابر با ۲۵۶ مایل بر ساعت است و با یک بار شارژ می‌تواند ۴۰۳ را مایل را طی کند.

14 - معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

با اتصال به شبکه شارژ سریع ۲۵۰ کیلو وات ساعتی، ظرفیت باتری ابرخودروی جدید در ۳۰ دقیقه به ۸۰ درصد می‌رسد. همچنین این خودرو به فهرستی از سیستم‌های دستیار راننده مجهز است، مانند سیستم اسکن چهره برای باز کردن قفل درها و یا استارت موتور، یا اسکن چهره برای تشخیص حالات روحی. اگر سیستم تشخیص دهد شما عصبانی یا مضطرب هستید، پخش یک موسیقی آرامش‌بخش را آغاز می‌کند.

طبق برنامه ریزی خودروساز کروات، تعداد ۱۵۰ دستگاه C_Two تولید و با قیمت ۲.۱ میلیون دلار برای هر دستگاه رونمایی شد که تقریبا همه این تعداد در عرض سه هفته پس از آغاز پیش‌فروش، خریداری شدند.


Genovation GXE

15 - معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

Genovation GXE در واقع نسخه تبدیل شده شورولت کروت در قالب یک خودرو تمام الکتریک است که ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو رکورد «سریعترین خودروی برقی مجاز برای تردد در خیابان» را با سرعت ۲۰۹ مایل بر ساعت به نام خود ثبت کرد. اما کمپانی سازنده مدعی است حداکثر سرعت این اتومبیل ۲۲۰ مایل بر ساعت است. همچنین در زیر ۳ ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد و می‌تواند با یک بار شارژ تا ۱۷۵ مایل را طی کند. این خودروی برقی ۷۵۰ هزار دلار قیمت دارد و تا پایان سال جاری میلادی ۷۵ دستگاه از آن به متقاضیان تحویل داده می‌شود.


Tesla roadster

16 - معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

نسل بعدی تسلا رودستر در راه است. رودستر جدید توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۵۰ مایل بر ساعت را خواهد داشت و در فاصله زمانی ۱.۹ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت دست خواهد یافت. تسلا می‌گوید نسل جدید به یک سقف شیشه‌ای مجهز خواهد شد که پس از جمع شدن در صندوق عقب خودرو جای‌ می‌گیرد. اما نکته قابل توجه میزان مسافتی است که این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند طی کند. طبق ادعای تسلا، این خودروی ۲۰۰ هزار دلاری می‌تواند تا ۶۲۰ مایل را طی کند که طولانی‌ترین مسافت در فهرست ماست.

خودروهای پیش خرید شده از نسل جدید رودستر در سال ۲۰۲۰ تحویل داده خواهند شد، اما تا به حال به تعداد آن‌ها اشاره‌ای نشده است.


Aspark Owl

17 - معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

اسپارک Owl ابرخودرویی ۱۱۵۰ اسب بخاری است که می‌تواند تا ۱۷۴ مایل بر ساعت سرعت بگیرد. این خودروی برقی در ۱.۹ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت دست می‌یابد و می‌تواند با یک بار شارژ مسافت ۱۸۰ مایلی را طی کند.

بر اساس اعلام بلومبرگ، اسپارک ۵۰ دستگاه Owl تولید خواهد کرد که هر یک ۳.۶ میلیون دلار قیمت خواهند داشت و در میانه سال ۲۰۲۰ به خریداران تحویل داده خواهند شد.


Porsche Taycan

18 - معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

این خودرو که پیش‌تر با عنوان Mission E شناخته می‌شد، اولین خودروی برقی پورشه است که نسبت به خودروهای لیست ما در حجم انبوه تولید خواهد شد. خودروساز آلمانی قصد داشت در سال اول، تعداد ۲۰ هزار دستگاه Taycan را تولید کند؛ اما به تازگی اعلام شد این تعداد ۲ برابر می‌شود و پورشه تا به حال ۳۰ هزار دستگاه از آن را تولید کرده است.

Taycan بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در ۳.۵ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد. ابرخودروی آلمانی با ۴ دقیقه شارژ برای پیمودن مسافتی ۶۰ مایلی آماده می‌شود و با یک بار شارژ کامل می‌تواند ۳۱۰ مایل را طی کند. قیمت پایه این خودروی برقی ۹۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود.


Dendrobium D-1

19 - معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

D-1 اولین خودرو از سری خودروهای برقی تولید شده توسط خودروسازی Dendrobium Automative خواهد بود که راهی بازار می‌شود. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۷ و در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد و امسال بار دیگر در رویداد ۲۴Hours شهر لوما فرانسه که قدیمی‌ترین رقابت اتومبیل‌های اسپورت شناخته می‌شود نیز خودنمایی کرد.

D-1 هنوز یک نمونه آزمایشی است، اما پیش‌بینی می‌شود به قدرت ۱۸۰۰ اسب بخار و سرعت ۲۰۰ متر بر ساعت دست یابد و رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برایش تنها ۲.۷ ثانیه زمان نیاز داشته باشد.


Pininfarina Battista

20 - معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

باتیستا یک ابرخودروی برقی با توان ۱۹۰۰ اسب بخار است که در کمتر از ۲ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند ۳۰۰ مایل را طی کند.

پینین‌فارینا تصمیم دارد ۱۵۰ دستگاه از این خودروی برقی را تولید کند که تا به حال تولید ۵۰ دستگاه از آن کامل شده است. قیمت هر دستگاه در حدود ۲.۵ میلیون دلار عنوان شده است.


Aston Martin Rapide E

21 - معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

Rapid E اولین خودروی برقی استون مارتین است. این خودرو ۶۱۲ اسب بخار قدرت خواهد داشت و حداکثر سرعت آن ۱۵۵ مایل بر ساعت خواهد بود. طبق ادعای خودروساز انگلیسی، این مدل در ۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد.

خودروی ۳۳۰ هزار دلاری استون مارتین در شرایط ایده‌آل به ۳ ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد و می‌تواند با یک بار شارژ مسافت ۲۰۰ مایل را طی کند.

گفته می‌شود تنها ۱۵۵ دستگاه Rapide E تولید و تحویل آن‌ها از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد که یکی از آن‌ها توسط دنیل کریگ، بازیگر انگلیسی نقش جیمز باند، در فیلم بعدی این مجموعه که فعلا با نام باند ۲۵ شناخته می‌شود، استفاده خواهد شد.


Lotus Evija

22 1 - معرفی قدرتمندترین خودروهای برقی جهان

Evija اولین خودروی تماما برقی خودروسازی بریتانیایی لوتوس است. این کمپانی در روز ۹ اوت در هفته اتومبیل مونتری به‌طور کامل از این محصول رونمایی کرد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از CNET، هدف‌گذاری لوتوس دست‌یابی به قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار بوده است که رسیدن به حداکثر سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت و صرف زمان کمتر از ۳ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت را ممکن می‌کند. هر دستگاه از این ابرخودروی برقی ۲ میلیون دلار قیمت دارد و تنها ۱۳۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.