این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

سریال این داستان سر دراز دارد ، این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

جنگ هایی در دنیا هستند که انتهایی ندارند، هر چند وقت یکبار این زخم سر باز کرده و صدای این درد تمام دنیا رو در بر میگیره به طوری که تمام مجلات معتبر تا مدتها مشغول آن شده و به بررسی ابعاد آن می شوند.

 

دلیل این همه سروصدا در سرتاسر این کره خاکی، تاثیر این جنگ است. بر خلاف سایر جنگ ها این جنگ خاطرخواه زیاد دارد، عده ای که تیفوسی وار تشنه این جنگ هستند. خون و خونریزی در این جنگ، شیرینی لذت بخشی دارد که به ندرت در جایی دیگر می توان یافت.

دود و آلودگی این جنگ خواستنی تر از آن است که بتوان به وجود آن ایراد گرفت. صدای این جنگ شاید ترسناک ولی برای عده ای مناسب زنگ تلفن همراه است واین تازه شروعی هیجان انگیز است . . . .

1 2 - این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

اصل ماجرا؛

داستان این دو سامورایی از روز ازل نوشته شده و تا ابد ادامه خواهد داشت و چه بهتر!!! داستان اختلاف این دو سامورایی روزی شروع شد که هر دو خواهان امپراطوری بر تمام دنیا در کلاس خود بودند و هستند و خواهند بود! این دو سامورایی به شکل عجیب و معجزه واری شباهت های زیادی با هم دارند ولی اختلاف نظرهای اساسی نیز با هم دارند. هدف هر دو به شکل غیر قابل باوری بسیار به هم نزدیک است ولی داستان امپراطوری بر این کره خاکی، اختلافی به اندازه یک بهشت و جهنم است. اونقدر دور که دو هموطن از سرزمین آفتاب را سالهاست به جان هم انداخته است و یک دنیا را مشغول لذت خود کرده است.

3 2 - این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

تمام انسان های کره خاکی بدون توجه به سن و سال حداقل برای یکبار آرزوی فشار دادن پدال گاز رو تا جایی که صدای زوزه موتور بلند میشه فشار بدهند و از صدای گوش نوازش لذت ببرند. این را می توان از کلیپ های آپلود شده در یوتیوب که به محض به بازار آمدن این دو بسیاری را مجنون کرده و روز و شب اتوبان و خیابان ها را برای ساکنین شهر تبدیل به خطرناک ترین نقطه دنیا می کنند، وحشتناک تر از داعش در پشت درب خانه! این را می توان از آمار بیشترین قبض جریمه صادر شده برای هر مدل ماشین فهمید.

4 1 - این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

هر سال که این دو سامورایی رخت جنگ به تن کرده و به خون خواهی هم به پا می خیزند یک دنیا را متحیر توانایی های هم میکنند! نقطه مشترک و  بسیار عجیب این دو اینجاست که با توانایی های بسیار مشابه یکدیگر را تا سر حد جنون مجبور به پیشرفت می کنند که منتج به شگفتی صنعت خودروسازی دنیا با وجود همه محدودیت ها است. در یک کلام این دو دیوانه یک دنیا را دیوانه کرده اند!

5 1 - این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

کالبد شکافی جنگ:

غیر ممکن است، در یک فیس آف(face Off) اسم یکی درمیان باشد و دیگری از راه نرسد؛ این جنگ با این دو مفهوم پیدا کرده است!!! پس به سراغ بیوگرافی طرفین دعوا رفته و اسلحه های سلاطین را بررسی می کنیم.

میتسوبیشی لنسر(اوولوشن):

6 1 - این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

گذری بر ظاهر میتسوبیشی لنسر

اخم های درهم رفته و چراغ های فرو رفته زیر فلز کاپوت، هواکش رادیاتور یک دست و بزرگ که در میانه آن آرم میتسوبیشی، یادآور مهندسی پیشرفته هیولای پشت آن است، رخ یک سلطان اخمو و جدی را در به آتش کشیدن آسفالت هایی را دارد که گام بر آنها می نهد! نمای بغل مثل یک پوزه بریده شده است که بالغ بر چهارصد اسب بخار عصبانیت در آن نهفته است.

خدا نیاره اون شبی رو که چشمای خون آلودش رو تو آیینه وسطت ببینی و قصه جایی ترسناک میشه که، بفهمی قصدش آتیش زدن موتورته؛ اونموقع است که تو تا ته پدال گازو چسبوندی ولی سپرش یه وجبیته!

مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر :

هر دو دشمن، سالهاست که از ابزاری بسیار شبیه هم استفاده می کنند! باوری افسانه ای بین سامورایی هاست که میگوید، دشمن را با سلاح خودش بکش! پس هردو سامورایی قلبی پر قدرت دارند که توسط ابزارهای مختلف تقویت شده تا شاید یک اپسیلن هم که شده زورشان به حریف بچربد!

قلب تپنده لنسر قادر به پمپاژ۲.۰ سوخت بوده که مدل ۵ ام تی(سی وی تی) است که با تکنولوژی DOHC MIVEC ECI-MULTI همراه شده و ۱۶ سوپاپ است. البته در مدل ۲۰۱۹ مهندسان میتسوبیشی تاکنون تصمیمی بر ارائه مدل اوولوشن نگرفته اند ترجیح داده اند فعلا زخم این جنگ را سر باز نکنند.

سوبارو ایمپرزا:

8 1 - این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

گذری بر ظاهر سوبارو ایمپرزا

(قسم این چشم ها را باور نکنید . . . )

ابدا به خودرویی برای جنگ شباهت ندارد،ولی کیست که نداند پشت آن چشمان مرموز یک سامورایی با شمشیر آغشته به سم آماده فوران است! محل اتصال جلوپنجره با کاپوت و چراغ تنها و تنها به یک ماشین شباهت دارد که خود حکایت از عمق کینه و در عین حال شباهت دو سامورایی دارد. درست همانند رقیب دیرینه هواکش روی کاپوت دارد، بال عقب(اسپولیر) هردو مادرزادی بوده و همچنین هردو سپرهایی دارند که با باد میرقصند و می گذرند.!

9 1 - این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

سلیقه شخصی؛ تعریف عشقی مجنون وار به مدل دم کوتاه(هاچ بک) است. ولی توصیه می شود اگر سواری سدان پیشنهاد شد با کمال میل بپذیرید! دل زمانی عنان از کف داد که کن بلاک(راننده مشهور) در حال سواری یه وری(دریفت) در خیابان، مرا با چشمانی غرق در دود آشنا کرد! درست، درست مثل نگاه آخر . . . از پشت نقاب فقط چشمانی میبینی که برقشان دلت را از جا کنده و . . .

10 2 - این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

مشخصات فنی سوبارو ایمپرزا :

قلبی ۲.۰ لیتری و چهار سیلندر که هرگز نمی گذارد شعله های خشم این کینه فروکش کنند.لاستیک هایی ۱۸ اینچی هارمونی به او داده تا سر پیچ ها تنها شما باشید که در معرض خارج شدن از پیچ باشید! پس کمربندها را محکم تر ببندید!

نیرو محرکه به چهار لاستیک منتقل شده تا هر چه بیشتر سر شما رو به پشت سری صندلی بچسباند، همچنین بهترین عملکرد برای بالا رفتن از تپه ها و جاده های با شیب زیاد را می توان از او انتظار داشت انگار که خوراک او جاده است و ولع او برای خوردن آسفالت تمامی ندارد!

موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر دقیقا هم اندازه لنسر اخمو، چیزی بیشتر از صدو پنجاه اسب نیرو را به محرکه می رساند تا شما هرچه زودتر به فکر یک دست لاستیک نو بیافتید! این میزان نیرو در دور موتور۶۰۰۰ دور بر دقیقه به دست می آید جایی که دوستدارید ضبط رو خاموش و صدای موتور رو گوش بدید که چطور زوزه میکشه! واسه اهلش این زوزه مثل لالایی مادر دلنشینه!

11 3 - این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

نتیجه نهایی :

هر دو سامورایی طرفدارانی عجیب و گسترده در تمام قاره های این کره خاکی دارند،هیچ مرز و جغرافیای سیاسی و اجتماعی نتوانسته بین این دو صلح رو برقرار کند؛ توی هر کوچه اثری از یکی پیدا شود، دیگری نیز یکی دو دوکوچه بالا یا پایین تر هست،حتما هست! زیرا صدای تخلیه انبار اگزوز هرکدام دیگری را همانند کوسه تشنه به خون از کیلومتر ها دورتر به آنجا میکشاند! وتنها کاری که از دست شما به عنوان طرف سوم بر می آید لذت بردن از شلوغی میدان کارزار است.

12 1 - این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

اگر بخواهیم مقایسه ای آماری بین هردو داشته باشیم می توانیم خلاصه را در جدول زیر بررسی کنیم!

مقایسه میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۹ با سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۹

توضیحات

میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۹

سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۹

کلاس بدنه چهاردر – سدان چهاردر – سدان
وزن ۱۴۱۳ ۱۴۰۷
موتور ۲ لیتری چهار سیلندر،FWD ۲ لیتری چهار سیلندر،FWD
گیربکس CVT CVT
قدرت(اسب بخار) ۱۵۲ ۱۵۴
گشتاور ۱۹۷ ۱۹۶
مصرف سوخت(لیتر بر صدکیلومتر) ۷.۷ ۷.۲
بیشینه سرعت ۱۹۸ ۲۰۸

 

شباهت های میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

این آمار به ندرت در ماشین دیگری قابل یافت است. این دو سامورایی به قدری شباهت دارند که بعضا شک برادری نیز برآنها می رود، ولی با دیدن دل پر و کینه میان این دو داستان متفاوت می شود، چنان متفاوت که شک برادری برطرف شده و به دشمنی آنها ایمان می آورند.

این دشمنی فاصله ای بسیار میان آنها انداخته، آنقدر دور که قاره ها و ملت های گوناگون نیز از آن آگاه و آنقدر نزدیک که هردو در سرزمین آفتاب پا به دنیا نهاده اند…. چقدر دور، چقدر نزدیک!!!

13 1 - این داستان؛ میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا

در نهایت اگر قرار بر انتخاب باشد، مگر می شود این دو را بدون هم داشت؟ مگر ممکن است گاراژی بدون دیگری زیبایی داشته باشد؟! نمی شود من هر دو را می خواهم!!! ولی تنها چیزی که مطمئنم می شود، جنگ است، “جنگی که سر دراز دارد . . .”

تولید و ترجمه : مسعود پرن

تمامی حقوق این مطلب برای اروندپلاک محفوظ است و استفاده از بخش و یا همه مطلب بدون رضایت کتبی ممنوع می باشد .

2 نظرات
  1. سجاد می گوید

    بهتر بود اشاره میکردید که موتور سوبارو باکسره، و اینکه سوبارو چهارچرخ محرکه نه دف جلو

    1. محمدv می گوید

      جالب بود لطفا بیشتر در مطلب این شکلی بزنیئد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.