کارشناسی خودرو ،برای خودروهای صفر کیلومتر واجب است !

گزارشات زیادی طی روزهای گذشته به دست ما رسیده که حاکی از رنگ‌دار بودن غیرفابریک برخی از خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل و وارداتی است.

در فرهنگ فعلی مردم ایران، استفاده از کارشناس خودرو برای بررسی وضعیت بدنه و موتور و آپشن خودروها، یک امر منطقی و معمول می باشد. جالب اینجاست که در سالهای اخیر، کارشناسی خودرو برای خودروهای صفر نیز، وارد مرحله الزام شده است.

در این بخش اشاره ای داریم به دلایل لزوم استفاده از کارشناسی خودرو برای خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده:

برای کارشناسی خودرو به چه نکاتی دقت کنیم ؟

آپشن های فنی خودرو را چک کنید:

گزارشاتی در زمینه عدم عملکرد سیستم ABS خودرو ۲۰۶ صفر کیلومتر وجود دارد. پس ممکن است این اشکالات خطرات مالی و یا جانی به بار بیاورد.

بدنه را چک کنید:

چندین بار مشاهده شده که خودرو پیش ازدریافت خریدار، دچار تصادفات در بخش تحویل خودرو شده است و کارشناسان آن سعی در اصلاح بدنه با صافکاری و یا تعویض قطعه نموده اند. در مورد خودروهای خارجی هم این اتفاق در جابجایی خودرو بین کشتی و ساحل رخ می دهد.

بررسی شاسی خودرو:

ضرب دیدگی شاسی یک خودرو به قدری به سلامت آن صدمه میزند که دیگر نمیتوان روی آن قیمت گذاری نمود و قیمت آن بر اساس توافق خریدار و فروشنده خواهد بود.

با تست رنگ دیجیتالی رنگ خودرو را بررسی کنید: 

بررسی رنگ شدگی خودرو با چشم و یا استفاده از آهنربا که استفاده از این دو مورد در دلالان قدیمی خودرو رواج بسیار دارد، دارای خطای بالایی هستند. پیشنهاد می شود از دستگاه های رنگ دیجیتال استفاده کنید تا بتوانید به دقت عمق رنگ را بسنجید. ایرادات بدنه خودرو در خودروهای صفر کیلومتر و مخصوصاً در نسخه های داخلی آنها مشاهده می شود.

کیلومتر خودرو، بسیار راحت عوض می شود:

ممکن است شما خودرو را با ۷۰ یا ۸۰ کیلومتر مسافت طی شده ببینید، این در حالی است که ممکن است کیلومتر آن دستکاری شده باشد و بسیاری از دستگاه ها آن را به شما نگویند.

خیلی به نمایشگاه دار ها هم اعتماد نکنید:

بارها پیش آمده که ایراداتی نظیر رنگ آمیزی سقف کیا سراتو هم از چشم نمایشگاه داران دور مانده باشد. پس خودتان کارشناسی رنگ کنید.

خرابی گیربکس، یک دردسر به تمام معناست:

شاید در بعضی خودروها، ایراد گیربکس با هزینه های هنگفت قابل حل باشد، ولی در بعضی از خودروها که قطعات یدکی جزیی آنها موجود نیست، شاید هرگز قابل حل نباشد.

پس با توجه این مسائل ذکر شده که تنها بخشی از اشکالات احتمالی خودروها هستند، می توانیم به خطرناک بودن معامله خودرو بدون استفاده از تجربه یک کارشناس خودرو مجرب پی ببریم.

در مطالب قبلی به  نحوه کارشناسی خودرو در صورتی که کارشناس در دسترس شما نبود پرداخته ایم .

چگونه متوجه رنگ شدگی و یا تعویض قطعات خودرو شویم ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.