جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا

جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا؛ اکسل فول سایز،تایر فول سایز، موانع فول سایز و یک خزنده فول سایز! لذت آفرود

این جیب فول سایز( جیپ واگنیر )، یا همون سیمرغ مشهور، که در دوره پهلوی در ایران مونتاژ می شده روزگاری آب و هوای چهار فصل ایران زمین قلمرو او بوده و مبدا ارسال برای کشور های دیگر خاورمیانه!

1 5 - جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا

به صورت رایج و معمول مردم ماشین خود را می فروشند تا مدل بهتر و به روز شده آن را بخرند؛ ولی این در مورد عشاق آفرود صدق نمی کند، آنها خود غول بی شاخ و دم خود را ارتقا میدهند. آنها بر این باورند که بیراهه نورد آنها فرزند آنهاست و هنگامی که آنرا با دستان خود تجهیز میکنند

به معنی آموزش دادن به آنهاست و اینجاست که در روز آزمایش چیزی که آموزش داده اید را پس می گیرید! معنی واقعی لذت هنگامی است که سنگها در زیر پاهای فرزندتان به صدا در می آیند.

در ادامه به سراغ سیمرغ ایرانی می رویم که در ایالات متحده تقویت شده و به چالش کشیده شده است.

2 5 - جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا

در ابتدا باید اکسل های جیپ سیمرغ را تقویت کرد، نصب اکسل های هوی دیوتی (heavy duty) با آستانه تحمل وزن ۱تن زیر اتاق که با بریدن ۴۰ اینچ از اکسل ممکن شد زیرا این اکسل از یک کامیون(pro comp Xtreme mt2s) جدا شده و بر روی سیمرغ نصب شده است.

برای تحمل وزن بیشتر و سرعت کمتر باید چند عدد چرخ دنده کوچکتر در گیربکس جاساز شود، برای همین با به دست آوردن نسبت چرخ دنده ها شروع به ساخت و نصب چرخ دنده های مناسب شده است، علاوه بر آن برای کنترل بهتر کشش در صخره، مسه بادی و سایر محیط های آفرودی به هردو اکسل عقب و جلو دو عدد ای آر بی ایر لاکر(ARB air locker) اضافه شده است.

زیرا هنگام گیر کردن لاستیک خودرو در صخره قائتا موتور خاموش می شود ولی با ایر لاکر این اتفاق نمی افتد و رانندگی نرم تری خواهید داشت، ایر لاکر نوعی قفل دیفرانسیل محسوب می شود.

3 5 - جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا

برای جلوگیری از ضربه سنگ و صخره ها به اتاق دو محافظ رکاب و دو سپر مخصوص آفرود سفارش و روی جیپ سیمرغ نصب شده است. برنامه بعدی، بعد از ظاهر مناسب آفرود اضافه کردن مقداری اسب بخار به قلب سیمرغ است تا قوای پرواز را داشته باشد.

موتور جیپ واگنیر

موتور سیمرغ یک موتور قدیمی ۳۶۰ بود که به دلیل کهنه بودن قدرتی به مراتب کمتر را عرضه می کند.پس تعمیر اساسی موتور اجتناب پذیر است، هدف از تعمیر احیای نیروی از دست رفته است.

4 4 - جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا

نمای داخل مثل یک ماشین زمان، شما را به دهه ۱۳۴۰ خودمون (۱۹۸۰ خودشون) می برد، با یک تودوزی کبود و کلی تزئینات تقلبی شبیه چوب. اهرم تعویض دنده مدل TF727 ستونی است و جعبه دنده به صورت وکیوم عمل می کند، ولی هر دو کاربردی هستند. و تنها ارتقا از بعد داخل کابین، تقویت میل فرمان و اضافه کردن یک ضبط پایونر(pioneer) است.

5 4 - جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا

اکسل جلو یک ” دانا۶۰″ از یک ماشین وظیفه سنگین مدل ۱۹۹۷ است که مناسب برای نصب فنرهای کمکی هستند. در ادامه ارتقا اکسل چرخ دنده های دیفرانسیل با نسبت۵.۱۳ نصب و دیفرانسیل با ای آر بی تقویت شده است.

میل فرمان نیز از مدل اتصال چند نقطه ای است که خیلی تکامل یافته تر از فرمان” کینک پین دانا۶۰″ با طراحی قلابی است.

7 4 - جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا

اضافه کردن یک پمپ هیدرولیک که با وصل کردن فرمان به آن باعث نرمی فرمان نیز می شود و همچنین از وارد کردن شوک به دست ها نیز ممانعت به عمل می آید.

در ادامه تقویت سیستم جلوبندی، فنرهایی مخصوص از کارخانه”روف استاف” برای بیراهه نوردی نصب شده است.

اجمالا می توان این سیمرغ آماده پرواز را اینگونه تعریف کرد،

6 4 - جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا

موتوری ۸ سیلندر خورجینی با حدود ۳۰۴ اسب بخار،که مجهز به گیربکس TF727 با سه دنده اتوماتیک است. هردو اکسل پیوندی و در مدل های:

اکسل جلو؛ دانا۶۰ با ۵.۱۳ نسبت چرخ دنده ها و ای آر بی ایر لاکر

اکسل عقب؛ استرلینگ۱۰.۵ با ۵.۱۳ نسبت چرخ دنده و ای آر بی ایر لاکر

لاستیک و رینگ ها؛ ۴۰*۱۳.۵۰R17 PROCOMP XTREME MT@ روی ۱۷*۹ روش NV است.

فرمان؛ PSC hydraulic assist ram and high-flow pump, off road unlimited knuckle,synergy jk tie rod

چراغ ها ؛diode dynamic 10-inch LED Light bars

و در نهایت قدم به قدم . . .

8 4 - جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا 9 4 - جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا 10 5 - جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا 11 6 - جیپ واگنیر یا سیمرغ ؛ یک فول سایز به تمام معنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.