رکورد جدید بوگاتی؛ سریعترین خودروی جهان

بوگاتی همزمان با ثبت یک رکورد تازه سرعت، اولین خودروسازی در جهان شد که توانست از مرز سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت ( ۴۸۳ کیلومتر در ساعت) عبور کند و همچنان سریعترین خودروی جهان …

یک مدل تقویت‌شده شیرون توانست در پیست آزمایش فولکس‌واگن در آلمان به سرعت ۴۹۰/۴۸۴ کیلومتر در ساعت برسد. این رکورد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت بیشتر از رکورد قبلی است که در سال ۲۰۱۷ توسط کونیگزگ، خودروساز سوئدی ثبت شد.

برای ثبت این رکورد، مهندسان بوگاتی مدل شیرون را با کمک شرکت ایتالیایی دالارا، که متخصص ساخت ماشین‌های مسابقه‌ای است، تغییر داده بودند.

موتور قوی‌تر شده و تغییراتی در بدنه و سپرها داده شده بود تا ماشین در سرعت بالا از زمین جدا نشود. لاستیک‌های ویژه‌ای هم توسط کارخانه میشیلن برای این رکوردگیری ساخته شد که می‌توانست در حالی که ۶۸ بار در ثانیه حرکت می‌کرد، فشاری معادل ۵۳۰۰ برابر فشار جاذبه را تحمل کند.

گفته می‌شود بوگاتی براساس این ماشین، مدلی ویژه از شیرون به نام سوپراسپرت را به بازار عرضه خواهد کرد.

مدل معمولی شیرون موتور ۱۶ سیلندر با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار دارد. سرعت این ماشین در ۲٫۴ ثانیه به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش به ۳۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

بوگاتی اولین بار ده سال پیش با رسیدن به سرعت ۴۳۰ کیلومتر در ساعت با یک مدل ویرون عنوان سریع‌ترین خودروساز جهان را به دست آورد. اما با آمدن خودروسازان دیگر به این رقابت، این عنوان را از دست داد.

خودروساز فرانسوی همزمان با کسب دوباره این عنوان اعلام کرد که دیگر به ادامه این رقابت علاقه‌ای ندارد. استفان وینکلمان، مدیر بوگاتی در اطلاعیه‌ای گفت بوگاتی مدت‌ها به دنبال کسب این رکورد بود و حالا که اولین کارخانه‌ای شده که از مرز ۳۰۰ مایل در ساعت عبور کرده ،قصد دارد بر موضوعاتی دیگر تمرکز کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.