لامبورگینی سیان؛ سریعترین خودروی هیبریدی

لامبورگینی سیان یا sian   اولین محصول هیبریدی کمپانی لامبورگینی است که  با الهام از کانسپت ( ترزو میلنیو)  در نمایشگاه فرانکفورت از ان رونمایی شد. سیان را می توان یک جهش بزرگ در و نقطه ای حساس برای لامبورگینی به حساب اورد.

مشخصات فنی لامبورگینی سیان

قلب اصلی این پیشرانه در واقع همان موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی است که پیشتر در اونتادور SVJ به کار گرفته شده . این پیشرانه با کمک یک سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی که ۳۴ اسب بخار قدرت دارد توانایی جابجایی در سرعت های پایین و برای پارک کردن این خودرو بدون روشن کردن موتور بنزینی دارد.

سیان با ۸۱۹ اسب بخار قدرتمند ترین محصول لامبورگینی تا به امروز است . این نیروی تولید شده  پیشرانه از طریق یک گیربکس هفت سرعته خودکار به سمت چرخ ها ارسال می شود و می تواند خودرو را از حالت سکون در زمان ۲.۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو به گفته طراحان ۳۵۰ کیلوکتر بر ساعت است که توانسته عنوان سریعترین خودروی هیبریدی را نیز از ان خود کند .

قیمت

تنها ۶۳ دستگاه از سیان، ان هم به احترام سال ۱۹۶۳ که لامبورگینی در ان تاسیس شده تولید می شود و تمام ۶۳ دستگاه با قیمت پایه ۳.۶ میلیون دلار پیش فروش شده است، این قیمت ممکن است بیشتر از این مقادیر هم شود زیرا امکان سفارش و شخصی سازی زیادی در اختیار خریداران قرار می گیرد

. لامبورگینی در سیان به جای استفاده از باتری های لیتیوم یونی از  از خازن های پیشرفته ای استفاده کرده که به عنوان سامانه ذخیره انرژی حدودا ۳ برابر در عملکرد و وزن نسبت به باتری های هم سطح خود برتری دارند . طی هربار ترمزگیری ابرخازن ها شارژ شده و به سرعت انرژی خود را در اختیار پیشرانه قرار می دهند. موتور الکتریکی با بهبود ۱۰ درصدی عملکرد خودرو تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر برساعت فعال است و پس از آن در وضعیت غیر فعال قرار می گیرد.

1567573124894 300x231 - لامبورگینی سیان؛ سریعترین خودروی هیبریدی1567573144902 300x225 - لامبورگینی سیان؛ سریعترین خودروی هیبریدیlamborghini sian 17 300x200 - لامبورگینی سیان؛ سریعترین خودروی هیبریدیd80da38096233565ed39db8f8474fb17 XL 300x200 - لامبورگینی سیان؛ سریعترین خودروی هیبریدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.