تولد 110 سالگی بوگاتی

برای مدت طولانی ، به نظر می رسید بوگاتی هرگز فرصتی برای جشن تولد ۱۱۰ سالگی خود نخواهد داشت.

تاریخچه

بوگاتی که یک شرکت خودروسازی فرانسوی-ایتالیایی-آلمانی مستقر در فرانسه است در سال ۱۹۰۹ توسط یک صنعت‌گر نابغه ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی به منظور تولید خودروهای سفارشی تأسیس شد.

11 ronan glon bugatti type 55 0 - تولد 110 سالگی بوگاتی

اتوره بوگاتی از خانواده‌ای هنرمند بود که خودش نیز هم در زمینه هنر و هم در زمینه طراحی صنعتی فعالیت می‌نمود. همچنین وی به‌علت پیروزی‌هایی که در مسابقات اتومبیلرانی بدست آورده بود نیز، مشهور بود.

با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های هم‌دوره خود، با افت تولید مواجه شد. تا سال ۱۹۴۷ که اتوره بوگاتی درگذشت، این کمپانی بیش از ۸۰۰۰ خودرو تولید کرده بود. در ابتدای دهه ۱۹۵۰ بوگاتی آخرین مدل خود را تولید نمود و در سال ۱۹۶۳ عملأ تولید این شرکت، متوقف گردید.

در دهه ۱۹۹۰ کارخانه بوگاتی با سرمایه یک کارآفرین ایتالیایی برای تولید محدود خودروهای اسپورت، بار دیگر راه‌اندازی شد. شرکت بوگاتی در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد و امروزه تحت مدیریت این کمپانی آلمانی، فعالیت می‌نماید.

کمپانی این اتومبیل ساز فرانسوی دو بار تعطیل شد: یک بار در سال ۱۹۶۳ بار دیگر درسال ۱۹۹۵ بر خلاف شرکت های ورشکسته   اما بوگاتی به طور غیر منتظره ای بازگشت زمانی که گروه فولکس واگن در سال ۱۹۹۸ این شرکت را خریداری کرد . فردیناند پیچ ، رئیس هیئت مدیره فولکس واگن با دانستن از پتانسیل و توانایی های نامحدود این  شرکت شروع به راه اندازی مجدد این کمپانی کرد ونام شرکت را به بوگاتی اتومبیلز تغییر داد و نخستین  محصولش را با نام بوگاتی  ای‌ بی ۱۱۸ در نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال ۱۹۹۸ به نمایش در اورد .

این کمپانی مراسمی را تحت عنوان تولد ۱۱۰ سالگی بوگاتی در شهر مولشیم فرانسه برگزار کرد و تمامی دستاورد هایش را در طی این چند سال برای عموم به نمایش در اورد

3 ronan glon bugatti classic line up 0 - تولد 110 سالگی بوگاتی1 ronan glon bugatti chiron line up 0 - تولد 110 سالگی بوگاتی0 ronan glon bugatti factory 1 0 - تولد 110 سالگی بوگاتی12 ronan glon bugatti type 101 0 - تولد 110 سالگی بوگاتی13 ronan glon bugatti a35 prototype 0 - تولد 110 سالگی بوگاتی16 ronan glon bugatti 183 chiron 1 0 - تولد 110 سالگی بوگاتی18 ronan glon bugatti veyron grand sport vitesse 0 - تولد 110 سالگی بوگاتی19 ronan glon bugatti divo 0 - تولد 110 سالگی بوگاتی23 ronan glon bugatti atelier 0 - تولد 110 سالگی بوگاتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.