بنتلی 90 ساله BLOWER: شروعی دوباره

بنتلی ۹۰ ساله BLOWER قدیمی ترین وسیله ای که برای بنتلی حکم محصولی جدید را پیدا کرده  . این شرکت فقط ۱۲ مورد از این خودرو  را  ساخته و فقط در خواست های مشتری های علاقه مند را قبول می کند.

1929 bentley supercharged 41 2 litre blower 4 - بنتلی 90 ساله BLOWER: شروعی دوبارهمشخصات خودرو

این بلور ۴ لیتری دارای یک موتور چهار سیلندر با یک سوپرشارژ نوع Roots بود که به جای ۱۳۰ اسب بخار قدرت ان  ، قدرت خروجی را برای نسخه مسابقه به ۲۴۰ اسب بخار افزایش  می داد. این شرکت فقط ۵۵ مورد از آنها را ساخت ، از جمله پنج مورد مخصوص مسابقه.

بنتلی سه لیتری  قادر بود به سرعتی در حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین نسخهٔ Speed این خودرو می‌توانست به سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت دست یابد درحالی‌که نسخهٔ Super Sport آن که در سال ۱۹۲۵ ساخته شد توانایی دستیابی به سرعت فوق‌العادهٔ ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را داشت.

نیروی موتور از طریق یک گیربکس ۴ سرعته به چرخ‌های عقب انتقال میافت درحالی‌که فقط چرخ‌های عقب مجهز به ترمز بودند تا اینکه در سال ۱۹۲۴ هر چهارچرخ مجهز به ترمز شدند.

همچنین این خودروهای ساخت بنتلی به افتخارات فراوانی در مسابقات دست پیدا کردند به‌گونه‌ای که توانستند در مسابقهٔ ۲۴ ساعتهٔ لمانز سال ۱۹۲۴ پیروز شده و به چهار پیروزی متوالی در سال‌های ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۰ در این مسابقات دست پیدا کنند.

برای ایجاد اتومبیل های جدید ، بنتلی از ترکیبی از فناوری برش و صنایع دستی قدیمی استفاده خواهد کرد. این شرکت Blower  ۴ لیتری خود را از هم جدا کرده و هر قطعه را به صورت سه بعدی اسکن می کند.

همچنین از برخی از قالب های اصلی ، ابزارهای مخصوص و ابزارهای دستی از دهه ۱۹۲۰ را برای ساخت قطعات جدید استفاده خواهد کرد. دوازده خریدار باید صبور باشند زیرا بنتلی برای تولید این دوازده خودرو حداقل زمان ۲ سال را پیش بینی کرده است.

قیمت خودرو

ساخت بنتلی ۹۰ ساله BLOWER و دیگر خودرو های قدیمی و پرطرفدار علاوه بر اینکه باعث به تکاپو افتادن کلکسیونر ها و افراد مشتاق به خودرو های کلاسیک می شود یک روش خیلی خوب برای کسب درامد برای این شرکت به حساب می اید زیرا به احتمال خیلی زیاد قیمت این خودرو ها بیشتر از یک میلیون دلار خواهد بود.

 

1929 bentley supercharged 41 2 litre blower - بنتلی 90 ساله BLOWER: شروعی دوباره

1929 bentley supercharged 41 2 litre blower 2 - بنتلی 90 ساله BLOWER: شروعی دوباره

1929 bentley supercharged 41 2 litre blower 3 - بنتلی 90 ساله BLOWER: شروعی دوباره

1929 bentley supercharged 41 2 litre blower 5 - بنتلی 90 ساله BLOWER: شروعی دوباره

1929 bentley supercharged 41 2 litre blower 6 - بنتلی 90 ساله BLOWER: شروعی دوباره

منبع : bentleymotors.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.